Web Analytics Made Easy - Statcounter

رنگ خودرو صفر کیلومتر در ابتدای کار در بالاترین سطح کیفیت و زیبایی خود قرار دارد. اما این کیفیت و زیبایی از همان لحظه شروع به کار، تحت تاثیر عوامل مختلف قرار می گیرد تا به مرور با افت و کهنگی مواجه شود. در ادامه با مطالعه راه های محافظت از رنگ و زیبایی خودرو با ما همراه باشید.

عوامل تهدید کننده رنگ خودرو

احتمالا شما هم تاکنون، خط و خش و یا آسیب های کوچک و بزرگ را بر روی رنگ ماشین خود تجربه کرده اید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند منجر به آسیب دیدگی و افت زیبایی رنگ خودرو شود. بطور کلی این عوامل را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

دسته اول آسیب ها به دلیل سوانح: شامل سوانح ریز و درشت فیزیکی از خط و خش و مالیدگی گرفته تا تصادفات کوچک و بزرگ. آسیب های این دسته علاوه بر نوع فیزیکی، بصورت شیمیایی هم وجود دارند. مثل اسید پاشی یا ریختن روغن ترمز و هر نوع ماده ی آسیب رسان دیگر بر روی رنگ خودرو. دسته دوم آسیب ها به دلیل فرسایش و مرور زمان: مانند اکسید شدن لایه ی شفاف روی رنگ به مرور زمان و یا شستشو با مواد غیر استاندارد که در دراز مدت کیفیت رنگ را کاهش می دهند. از دیگر موارد رایج می توان به آفتاب سوختگی رنگ و یا ایرادات کیفیتی رنگ اشاره نمود که موجب کوتاه شدن طول عمر آن می شود.

برای جلوگیری از دسته اول آسیب ها، مهمترین نکته دقت و توجه در رانندگی همچنین دقت در نگهداری خودرو است. بطور مثال پارک کردن خودرو در مکان های مناسب و کم خطر و یا توجه به فاصله شاخه های درختان و شمشادهای کنار خیابان با بدنه ماشین به هنگام پارک خودرو. همچنین عدم پارک خودرو در جاهای شلوغ و عابر رو که منجر به مالیده شدن لباس، کیف و یا لوازم همراه عابران با بدنه خودرو می شود. در مواقع پارک کردن ماشین در این فضاهای شلوغ و پر رفت و آمد، احتمال خط و خش انداختن روی ماشین نیز زیادتر است.

در مورد آسیب های دسته ی دوم نیز توصیه می شود حدالمقدور از خرید خودروهایی با کیفیت پایین در رنگ آمیزی خودداری بفرمایید. اغلب، کیفیت رنگ خودروهای ارزان قیمت پایین است و جهت حفظ زیبایی آنها می بایست از محافظ های سرامیکی و یا واکس های محافظ بهره مند شد.

ماشین خود را در پارکینگ مسقف و با تهویه ی مناسب پارک کنید.

از کشیدن چادر بر روی خودرویی که خیس است اجتناب کنید.

از چادر هایی استفاده کنید که ضد تعریق بوده و مانع از خیس شدن رنگ بر اثر رطوبت باشند.

حدالمقدور ماشین را زیر درختان پارک نکید. شیره ی درختان تا حدی و فضولات پرندگان حتما به رنگ خودرو آسیب می زنند.

در صورت مشاهده فضولات پرندگان، بلافاصله آن قسمت را پاک نموده و آب بکشید تا اسید آن موجب سوختن رنگ نشود.

شستشوی اصولی خودرو نیز نقش مهمی در این زمینه ایفا می کند. باقی ماندن آلودگی ها روی ماشین، احتمال خط و خش افتادن و یا اصطلاحا سندبلاست شدن رنگ را افزایش می دهد.

به همین منظور توصیه می شود اگر می خواهید ماشین شما همواره شرایط ابتدایی ظاهری خود را حفظ کند و مانند یک خودروی مدل بالا جلوه گر شود، آن را با استفاده شوینده های تخصصی خودرو که غیر مخرب هستند همواره تمیز نگاه دارید. کارواش های غیر اصولی و شوینده های خیلی قوی و غیر تخصصی می تواند موجب کاهش کیفیت رنگ شود.

کارواش نانو یکی از راهکار های جایگزین روش های سنتی نظافت خودرو است.

برای حفظ سلامتی و زیبایی رنگ خودرو، علاوه بر شستشوی اصولی ماشین، توصیه می شود بعد از شستشو، سطوح را با محصولات محافظ از قبیل واکس های محافظ و کاهش دهنده چسبندگی با آلودگی ها پوشش داده و محافظت کنیم.

بطور مثال یکی از محصولات مناسب جهت حفظ کیفیت رنگ خودرو، اسپری واکس فوری تام کلین است که کم مصرف و اقتصادی بوده همچنین موجب مراقبت از رنگ خودرو می شود.

این واکس یک لایه نامرئی بسیار نازک از کارنوبا واکس برزیلی که سخت ترین موم طبیعی جهان است را بر روی رنگ خودرو تشکیل می دهد. این لایه ی محافظ باعث کاهش چسبندگی و تماس مستقیم آلودگی ها با رنگ شده و اصطلاحا خود را سپر بلای رنگ خودرو می کند.

راهکارهای نوین نظافت و نگهداری خودرو

با توجه به اهمیت تمیز بودن خودرو در زیبایی و سلامت آن، روش های نوینی در شستشوی خودرو بوجود آمده است. امروزه حذف معایب شستشو با آب و دستمال های سنتی از طریق استفاده از محصولات نانو و کارواش های بدون آب میسر شده است. این محصولات تخصصی علاوه بر نظافت خودرو موجب حفظ کیفیت و زیبایی رنگ ماشین نیز می شوند.

با گسترش آپارتمان نشینی در شهرها بسیاری از علاقمندان خودرو جهت نظافت و نگهداری ماشین خود، با استفاده از پک کارواش بدون آب ، شخصا دست به کار می شوند. بدین ترتیب که بدون اینکه محیط اطراف را آلوده کنند و یا مزاحمتی را متوجه همسایگان سازند بدون استفاده از آب و صرفا با استفاده از محصولات کارواش نانو تام کلین ماشین خود را با کمترین هزینه تمیز و براق نگه می دارند.

در این میان مجتمع هایی وجود دارند که از این امکانات به عنوان یک آپشن استفاده کرده و با تهیه مواد مخصوص کارواش نانو ، و در اختیار قرار دادن آن برای واحد سرایداری یا یک واحد مجزا به عنوان کارواش نانو، همیشه ماشین های داخل پارکینگشان بدون استفاده از آب تمیز و پاکیزه خواهد بود. ساکنین این مجتمع ها نیز با صرفه جویی در وقت و هزینه خیالشان از بابت همیشه تمیز بودن خودرو راحت است.

در میان تامین کنندگان و تولیدکنندگان محصولات کارواش نانو، مجموعه تخصصی تولیدی لوازم آرایشی بهداشتی خودرو با برند تام کلین ، همزمان با ارایه محصول، روش استفاده را نیز به نفرات مد نظر مشتریان، بصورت رایگان آموزش می دهد.

 

چگونه رنگی که مات شده است را براق کنیم؟

اگر رنگ خودروی شما کیفیت و براقیت قدیم را ندارد، نیازمند احیا و لایه برداری است.

بعضا این اشتباه رایج وجود دارد که واکس می تواند رنگ مات شده ی خودرو را دوباره براق کند. اما این کار به کمک مواد پولیش کننده انجام می شود. سپس با واکس زدن، براقیت پس از پولیش حفظ خواهد شد.

انواع مختلفی از پولیش رنگ وجود دارد که متناسب با مقدار تار بودن رنگ ماشین، نوع مناسب انتخاب می شود. بطور مثال هرچقدر ایراد رنگ و یا کیلر آن مات تر و پر ایراد تر باشد سختی کار بیشتر می شود. درجه بندی پولیش ها به سه دسته تقسیم می شود:

پولیش درشت : یا همان پولیش زبر و خشن که لایه برداری آن زیاد است و ایرادات بزرگ را برطرف نموده و سطح یکدست مات به شما تحویل می دهد. سطح پس از این مرحله نیازمند ادامه کار و پرداخت نهایی جهت براق شدن می باشد. بسیاری از افراد بجای پولیش زبر از سنباده نرم استفاده می کنند. فراموش نکنید پولیشکاری در این مرحله نیازمند به مهارت است. پولیش متوسط: که بعد از پولیش زبر استفاده می شود و سطح را پرداخت می کند. پولیش نهایی: که در نهایت براقیت سطح را باز می گرداند و موجب صیقلی و براق شدن سطح می شود.

پولیش کاری هم بصورت دستی هم با دستگاه انجام می شود. معمولا پولیش های موضعی و کم با دست انجام شده اما پولیش کاری در سطح بزرگ با دستگاه انجام می شود. چرا که این کار بصورت دستی بسیار خسته کننده و سخت می باشد.

بعد از انجام پولیش کاری توصیه می شود حتما از واکس های محافظ مثل واکس مایع پریمیوم پلاس و یا اسپری واکس فوری تام کلین استفاده کنید. چراکه بعد از پولیش کردن رنگ، از ضخامت سطح پولیش شده تا حدی کاسته شده و پوشاندن سطح با واکس مخصوص نقاط ضعیف شده را تا زمانی که واکس بر روی آن باشد موقتا تقویت می کند.

تام کلین به عنوان اولین برند تخصصی در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی خودرو در ایران، از اواسط دهه هشتاد شمسی، با بهره مندی از دانش بومی فارغ التحصیلان در دانشگاه های ممتاز صنعتی کشور، از قبیل دانشگاه های شریف و امیرکبیر، محصولات متنوع زیادی برای رفع نیاز نظافت و نگهداری خودرو تولید نموده است. از بین محصولات برند تام کلین می توان به محصولات تخصصی کارواش نانو از قبیل اسپری های کارواش بدون آب همچنین واکس های محافظ بدنه و اسپری های تمیزکننده و محافظ سطوح داخلی خودرو اشاره نمود.

 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: پوشش زیبایی صرفه جویی طول عمر مد توصیه می شود کارواش نانو ماشین خود رنگ خودرو کیفیت رنگ آسیب ها ی محافظ ی خودرو روی رنگ خط و خش بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۱۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه رسم زیبایی داشتند بازاری‌های قدیمی! (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خطرات عادت اشتباه پا گذاشتن روی داشبورد!
  • خطرات عادت عجیب پا گذاشتن روی داشبورد!
  • همه چیز درباره ثبت اختراع در سطح جهانی یا پتنت بین‌المللی
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکار‌های مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می‌آیند
  • تعقیب و گریز خودرو بدون پلاک و رانندگی غیر متعارف در جاده اسکو
  • چه رسم زیبایی داشتند بازاری‌های قدیمی! (فیلم)
  • میدان مغناطیسی زمین ۳.۷ میلیارد ساله است
  • نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان