Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@13:39:49 GMT

حمله توپخانه‌ای ترکیه به حومه «الحسکه» سوریه

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۱۹۱۴

حمله توپخانه‌ای ترکیه به حومه «الحسکه» سوریه

به گزارش امروز (شنبه) ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یگان توپخانه‌ای ترکیه، جمعه شب شهرک "ابو راسین" و روستاهای اطراف آن واقع در حومه الحسکه را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داد.

در همین ارتباط، منابع محلی سوریه به خبرنگار سانا گفتند که نیروهای ترکیه و گروه های تروریستی مزدور زیرنظر آنها با شلیک چندین گلوله توپ، منازل شهروندان سوری در شهرک أبو راسین و روستاهای اطراف آن واقع در حومه شمالی الحکسه را هدف قرار دادند که خسارت مادی به بار آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظامیان ترکیه و تروریست های وابسته به آنها، هفته گذشته هم مناطقی در حومه شمالی الرقه را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داده بودند.

مسئولان سوری می‌گویند که ترکیه و مزدوران این کشور، مناطق اشغالی در شمال سوریه را به جولانگاهی برای انجام حملات و اقدامات تجاوزکارانه خود علیه شهروندان سوری تبدیل کرده‌اند.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ به این سو در ۲ عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را در شمال سوریه تصرف کرد.

آنکارا در ۲۵ مهرماه ۹۸ نیز برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه و الحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد سوریه پنج روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

برچسب‌ها شمال سوریه سوریه ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شمال سوریه سوریه ترکیه شمال سوریه سوریه ترکیه توپخانه ای شمال سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۱۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی

حملات موشکی و پهپادی حزب الله لبنان به اهداف صهیونیستی در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، خبرنگار الجزیره گزارش داد سه موشک از لبنان به سمت پایگاه‌های صیهونیستی در الجلیل غربی (شمال فلسطین اشغالی) شلیک شده است.

خبرنگار الجزیره افزود: عصر امروز هفت موشک نیز از جنوب لبنان به سمت پایگاه صهیونیستی «الزبدین» در مزارع اشغالی شبعا شلیک شده است.

همچنین خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گفت: حزب‌الله یک نقطه در اطراف پایگاه الضهیره را هدف قرار داد.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند همزمان با این حملات، صدای آژیر خطر در عرب العرامشه، و مناطقی در الجلیل غربی به دلیل احتمال نفوذ یک پهپاد به ‌صدا درآمده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله جدید حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان
  • حمله موشکی و توپخانه‌ای عربستان به مناطق مرزی یمن
  • المسیره: عربستان مناطق مرزی یمن را هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داد
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله با حملات اشغالگران
  • روز ۲۰۳ طوفان‌الاقصی| ادامه حملات هوایی و توپخانه‌ای
  • افزایش شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر
  • هدف قرار گرفتن نظامیان صهیونیست به دست تک تیراندازهای مقاومت
  • تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی