Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@14:14:15 GMT

هیات جنبش فتح پس از دمشق به بیروت می‌رود

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۱۹۵۱

هیات جنبش فتح پس از دمشق به بیروت می‌رود

دبیرکل کمیته مرکزی جنبش "فتح" اعلام کرد، هیئت این جنبش که به سوریه رفته، روز دوشنبه (بیستم دی ماه) دمشق را به مقصد لبنان ترک خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی "سما"، جبریل الرجوب، دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح در گفت‌وگویی رادیویی خاطرنشان کرد، هیئت این جنبش که در دمشق حضور دارد روز دوشنبه (بیستم دی ماه) به منظور دیدار با زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی عازم لبنان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزام الاحمد، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف)، احمد حلس و روحی فتوح، از اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح، جبریل الرجوب را در این سفر همراهی می‌کنند.

اعضای این هیئت امروز (شنبه) با گروه‌های سازمان ساف در سوریه دیدار خواهند کرد و جبریل الرجوب حامل پیامی از سوی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه است و در این پیام آخرین تحولات فلسطین مورد بررسی قرار گرفته است.

پیشتر منابع خبری از سفر هیئت عالی‌ رتبه فلسطینی از جنبش فتح به سوریه جهت دیدار با رئیس جمهوری این کشور خبر دادند.

به گفته این منابع، پیام عباس به اسد بر محوریت آخرین تحولات سیاسی و امنیتی مرتبط با حملات رژیم صهیونیستی و همچنین تشدید شهرک‌سازی‌ها در بلندی‌های اشغالی جولان و کرانه باختری متمرکز است.

این منابع همچنین اعلام کردند که هیئت فتح در این سفر سه هدف را دنبال می‌کند؛ نخست قصد دارد پیام عباس درباره موضع رسمی در قبال تحولات فلسطین و اقداماتی که تشکیلات خودگردان، در نظر دارد انجام دهد، به رئیس جمهوری سوریه ارائه کند. هدف دوم شرکت در مراسمی که جنبش فتح به مناسبت آغاز پنجاه و هفتمین سالروز تاسیس این جنبش در دمشق برگزار می‌شود.

طبق گفته این منابع؛ هدف سوم جنبش فتح از این سفر برگزاری سلسله نشست‌ها با گروه‌های فلسطینی به‌ویژه گروه‌های وابسته به سازمان آزادی‌بخش فلسطین به‌ منظور آمادگی برای برگزاری نشست شورای مرکزی فلسطین در رام الله است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جنبش فتح لبنان جنبش فتح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۱۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری

حسین امیر عبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه که در جریان حمله موشکی - تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح و برای تکمیل روند درمان به تهران منتقل شده است، عیادت کرد.

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیا، وزیر امور خارجه ایران در این عیادت که با حضور کادر پزشکی مسئول درمان وی انجام شد، ضمن احوال‌پرسی از دیپلمات سوری، در جریان آخرین پیشرفت‌ها در وضعیت پزشکی و درمانی او قرار گرفت و برای او از درگاه خداوند سبحان شفای عاجل مسالت کرد.

براساس این گزارش، امیرعبداللهیان پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق ضمن سفر به سوریه، در حاشیه برنامه‌ها، با حضور در بیمارستان مرکزی دمشق، به همراه فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه از این دیپلمات عیادت کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • 8 زخمی در حمله جدید اسرائیل به سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق هشت زخمی برجای گذاشت
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله اسرائیل به جنوب سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله جدید رژیم صهیونیستی به سوریه/ مناطقی در دمشق و قنیطره هدف گرفته شدند + فیلم
  • حمله رژیم اسرائیل به مناطقی در جنوب سوریه
  • گفت‌وگوی تلفنی هنیه و رئیس اطلاعات مصر درباره مذاکرات/هیئت حماس به‌زودی در قاهره
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • فعالیت‌های گسترده دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه+تصاویر