Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@15:19:17 GMT

اجرای فاز سوم طرح یاس «یاران آسیب ستیز» در البرز

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۱۹۸۱

اجرای فاز سوم طرح یاس «یاران آسیب ستیز» در البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، رضا البرزی، معاون فرهنگی کمیته امداد البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه این طرح باهدف پذیرش مسؤولیت اجتماعی و ترویج فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی اجرا می‌شود، گفت: جمعیت هلال‌احمر در تلاش برای ارائه آموزش به همه گروه‌های سنی بخصوص دختران ۲۵ تا سال ۴۰ تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز ادامه داد: در این راستا می‌توان آموزش‌های هلال‌احمر را در مواجهه با بحران و بلایای طبیعی به خانواده‌ها و محلات منتقل کنند تا تاب‌آوری از این طریق محقق شود.

این مقام مسؤول بابیان اینکه در فاز اول و دوم طرح یاس ۲۲۰ نفر از دختران ۲۵ تا ۴۰ سال تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) از آموزش‌های هلال‌احمر استان البرز بهره‌مند شده‌اند، خاطرنشان کرد: در فاز سوم نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده سهمیه این استان ۱۰۰۰ نفر می‌باشد تا از آموزش‌ها بهره‌مند شوند.

وی گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز با همکاری جمعیت هلال‌احمر طرح یاس (یاران آسیب ستیز) را طراحی کرده که در آن نیروی انسانی، مدجویان کمیته امداد هستند که به‌عنوان مسئولان و رابطان خانه‌های هلال‌احمر در حاشیه شهرها، سازماندهی و آموزش همگانی، امدادی، اجرای طرح پیشگیرانه آسیب‌های اجتماعی و تشکیل تیم‌های موردنیاز در زمان وقوع حوادث به‌کارگیری می‌شوند.

البرزی ادامه داد: ارتقای عزت‌نفس و پذیرش مسؤولیت اجتماعی در بین مخاطبان و توانمندسازی رفتاری، ارتباطی و فرهنگی مددجویان، حضور مخاطبان در عرصه‌ها و فعالیت‌های اجتماعی، ایجاد انگیزه درزمینهٔ امداد و کمک‌های اولیه و آشنایی با حوادث و سوانح، را از اهداف اجرای طرح یاس (یاران آسیب ستیز) برشمرد.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس فارس نیوز البرز کرج مددجو هلال احمر آسیب پذیر کمیته امداد امام خمینی هلال احمر طرح یاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۱۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، محمدعلی کاوسی صبح شنبه به خبرنگاران اظهار کرد: طی تماس تلفنی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، در مناطق چاه‌های عشایری بغداده سرایان درخواست کمک شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر افزود: بلافاصله دو تیم سیلاب از جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرایان و پایگاه شهیدان وطن‌خواه سه‌قلعه به محل اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تاکنون به ۳ نفر از این افراد دسترسی پیدا شده و توسط امدادگران هلال‌احمر به منطقه امن انتقال داده شده‌اند.

کاوسی گفت: تلاش برای نجات ۶ نفر دیگر نیز ادامه دارد.

وی تصریح کرد: این عملیات از ساعت ۱۹ دیشب آغاز و به دلیل دسترسی دشوار جاده‌ها و مسیرهای تردد، هنوز ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تاکید کرد: تیم‌های امدادی سیلاب هلال احمر سرایان به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حال آماده باش هستند.

گفتنی است؛ اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • آغاز واکسیناسیون حجاج البرزی
  • ۲۰۰ سورتی پرواز بالگرد امداد هلال احمر در جنوب سیستان و بلوچستان انجام شد