Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@09:27:00 GMT

نقش کتاب های کمک درسی در تحصیل نوجوانان

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۲۰۴۱

نقش کتاب های کمک درسی در تحصیل نوجوانان

یکی از راهکارهایی که می‌تواند به آموزش مناسب فرزندان شما کمک کند، استفاده از کتاب‌ها و وسایل  کمک آموزشی استاندارد است. استفاده از منابع کمک درسی، در دوران کرونا اهمیت دوچندانی یافته است. این آثار نقشی اساسی در پیشرفت کودکان و نوجوانان، بهبود تعلیم و تربیت، پویاسازی نظام آموزشی و برطرف کردن ضعف‌های آموزش و پرورش ایفا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انواع کتاب کمک درسی

کتاب‌های کمک درسی تنوع قابل توجهی دارند و هر کدام برای هدف خاصی نوشته می‌شوند. برخی از این کتاب‌ها، برای حل مسائل کتاب‌های درسی مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توانند کمک کنند تا مطالب کتاب‌ها را به خوبی درک کنیم. این کتاب ها از افت تحصیلی جلوگیری می‌کنند.

برخی از این کتب سوالات و مسائلی پیچیده‌تر از سطح کتاب را مطرح می‌کنند. در این کتاب‌ها می‌توانیم روش‌های جدیدتری از حل مسئله‌ای یکسان را یاد بگیریم.

یکی از پرطرفدارترین کتاب‌های کمک درسی، کتاب‌های کنکور هستند، این کتاب‌ها به ما مهارت های تست‌زنی و مدیریت زمان را می‌آموزند. در این کتاب‌ها سوالات کنکورهای مختلف به کار رفته‌اند که مورد تحلیل و بررسی دقیق قرار می‌گیرند.

برخی از کتاب‌های کمک درسی برای شرکت در امتحانات نهایی یا امتحانات ورودی مدارس مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولا کتاب‌های مرتبط با امتحانات نهایی، سوالات سال‌های پیشین را پاسخ می‌دهند و بر نکات موجود در آن سوالات تاکید بیشتری می‌کنند.

چرا از کتاب کمک درسی استفاده می‌کنیم؟

به طور کلی یادگیری یک فرایند زمان‌بر است و برای آن‌که بتوانید اطمینان کسب کنید که کودکان شما  مطالب درسی را به خوبی آموخته‌اند باید در روند یادگیری فرزندتان مطمئن باشید که آن‌ها توجه زیادی به مطالب دارند و تلاش می‌کنند تا با تمرین فراوان، از یادگیری‌شان اطمینان حاصل کنند. علاوه بر این کتاب‌های کمک درسی معمولا تلاش می کنند تا خلا کتاب‌های درسی در آموزش را برطرف کنند. کتاب‌های درسی معمولا خیلی دیر بازنگری می‌شوند و تغییر می‌یابند اما سرعت اصلاح و تغییر کتاب‌های کمک درسی بسیار بالاتر است و در آن‌ها می‌توان از آموزه‌ها و یافته جدیدتر نیز استفاده کرد.

پرورش خلاقیت به وسیله کتاب‌ کمک درسی

کتاب‌های درسی اصلی به علت ماهیتی که دارند، معمولا حداقلی از انتظارات خوانندگان را برطرف می‌کنند و در آن‌ها تنها به مطالب اصلی و کلی پرداخته می‌شود. اما معمولا کودکان ذهن پرسشگری دارند و دوست دارند که ذهنیت عمیق‌تری به مطالب درسی داخل کتابشان پیدا کنند و درباره پیشینه و تاریخچه دانشی که فرامی‌گیرند اطلاعات بیشتری را کسب کنند. علاوه بر همه این‌ها در کتاب‌های درسی مثال‌ها و تمرینات بیشتری وجود دارد که کمک می‌کند دانش‌آموزان دوره راهنمایی و دانش آموزان دبیرستانی ضمن آشنایی با سوالات متنوع‌تر برای حل مسائل متنوع بیشتر فکر کنند. به عبارتی می‌توان گفت که کتاب‌های کمک درسی استاندارد منجر به تقویت قدرت فکر کردن دانش‌آموزان و آموختن مهارت حل مسئله می‌شوند. شما می‌توانید برای دانلود بهترین کتاب های کمک درسی اینجا را کلیک کنید.

کمک به یادگیری دانش آموزان  با کتاب‌ کمک درسی

بسیاری از محققان و روان‌شناسان تاکید دارند که دانش‌آموزان به روش‌های مختلفی می‌توانند یک درس را یاد بگیرند و مسئله‌ای را حل کنند. اما کتاب درسی توانایی این را ندارد که همه روش‌های ممکن برای حل یک سوال را به دانش‌آموزان توضیح دهد. معلمین نیز با توجه به این‌که شاگردان زیادی دارند دارای توانایی لازم برای آموزش حل یک مسئله یا مطلب درسی به خصوصی به روش‌های مختلف نیستند. در چنین شرایطی نقش کتاب‌ کمک درسی پررنگ و برجسته می‌شود. این کتاب‌ها روش‌های مختلفی را برای حل سوالات به خوانندگان‌شان پیشنهاد می‌دهند و به فرزندان شما کمک می‌کنند تا با مناسب‌ترین روش، مطلب مورد نظر را یاد بگیرند.

چالش‌های کتاب‌های کمک درسی

لازم است که برای فرزندان خود کتاب‌های کمک درسی استاندارد انتخاب کنیم. برخی از کتاب‌های کمک درسی به جای تقویت مهارت حل مسئله، بر حفظیات تاکید می‌کنند یا فشارهای زیاد و غیرضروری‌ای را به خوانندگان خود وارد می‌کنند. چنین کتاب‌هایی می‌توانند اعتماد به نفس دانش‌آموزان را کاهش دهند و موجب افزایش اضطرابشان شوند. این امر می‌تواند به سلامت آن‌ها آسیب وارد کند. به همین خاطر ضرورت انتخاب کتاب کمک درسی استاندارد، دوچندان می‌شود.

برچسب‌ها تبلیغات آنلاین کتاب کمک درسی کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تبلیغات آنلاین کتاب کمک درسی کتاب تبلیغات آنلاین کتاب کمک درسی کتاب کتاب های کمک درسی کتاب کمک درسی کتاب های درسی کمک درسی دانش آموزان کتاب ها برای حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۲۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز از شرکت ۳۰ هزار نفر از دانش آموزان پایه دوازدهم این استان در کنکور امسال خبر داد. - اخبار استانها -

علی حجر‌گشت ‌در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در کرج‌ اظهار داشت: با توجه به اینکه حدود 30 هزار دانش آموز پایه دوازدهم در استان البرز در حال تحصیل هستند، از این رو به نظر می‌رسد که این تعداد دانش‌آموز در کنکور امسال شرکت کرده‌اند.

وی افزود: هر چند امار رسمی شرکت در کنکور توسط سازمان سنجش ارائه می شود اما با عنایت به حضور این تعداد از دانش آموزان در پایه دوازدهم پیش بینی این میزان در کنکور داده شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار تسنیم در کرج در خصوص تعداد دانش آموزان ورودی در سال جدید به آموزش و پرورش استان البرز اظهار داشت: با توجه به تجربه ای که در سال‌های گذشته داشته و همچنین با توجه به مهاجرت بالا به استان البرز پیش بینی می شود، حدود 10 هزار نفر دانش آموز جدید در استان البرز مشغول به تحصیل شوند.

‌حجرگشت ادامه داد: برای این منظور، آموزش و پرورش مقدمات لازم برای حضور این تعداد از دانش آموزان را فراهم کرده و تلاش می کند تا پایان شهریور ماه، کلیه مقدمات حضور دانش اموزان در مدارس را انجام داده و دانش آموزان با خیالی آسوده به تحصیل وارد شوند.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان البرز در ادامه با اشاره به نیاز استان البرز به وجود کمبود کلاس در استان اظهار داشت: اگر بخواهیم تراکم هر کلاس را 25 تا 30 نفر در نظر بگیریم استان البرز به حدود 11 هزار کلاس درس نیاز دارد تاب تواند این دانش آموزان به صورت تک شیفت در مدارس تحصیل کنند.

 ‌حجر‌گشت درباره آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص استقلال آموزش و پرورش شهرستان فردیس اظهار داشت: از آنجایی که این موضوع مدت‌هاست در دستور کار است، کلیه اقدامات استقلال آموزش و پرورش شهرستان فردیس انجام شده و به نظر می‌رسد که در تابستان امسال بتوان استقلال این آموزش و پرورش را اعلام کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بندبازی مرگبار برای تحصیل
  • اینجا دست‎‌ها، دانش و ایثار را روایت می‌کند
  • شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور
  • معلم عشایری که پدرانه مشق علم و ادب می‌کند
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • پاسخ بامزه یک دانش‌آموز به تمرین کتاب درسی
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در کرمان را قبول نداریم
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در استان را قبول نداریم