Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- اگر ظاهر ارتودنسی سیمی قدیمی را نمی پسندید و دوست ندارید بریس های ارتودنسی روی دندان هایتان جلب توجه کند، نگران نباشید زیرا گزینه هایی عالی پیش رو دارید! دو گزینه رایج برای درمان ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی شفاف و ارتودنسی سرامیکی است. هر دوی این گزینه‌ها می توانند در صاف و مرتب کردن دندان ها موثر باشند و هر یک مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر بین دو راهی ارتودنسی سرامیکی و ارتودنسی شفاف (اینویزیلاین) گیر کرده اید، در این مطلب به شما کمک می کنیم که مناسب ترین روش را انتخاب نمایید.

مزایا و معایب بریس های سرامیکی

بریس های سرامیکی به رنگ دندان هستند، بنابراین به اندازه آنهایی که از براکت های فلزی و سیم قوس دار تشکیل شده اند جلب توجه نمی کنند. علاوه بر این، رنگ هر براکت را می توان به صورت جداگانه تعیین و امکان سفارشی سازی کامل بریس های شما را فراهم کرد. همین مزیت به تنهایی ارتودنسی سرامیکی را برای بسیاری از بیماران جذاب تر می کند.

با ارتودنسی سرامیکی علاوه بر اینکه نگاه ها کمتر به سمت آن کشانده می شود،

احتمال بریدن لثه یا تحریک بافت حساس دهان در مقایسه با ارتودنسی فلزی کمتر استمتخلخل نبوده و در برابر لکه ها مقاوم هستنددر برابر ترک و شکستگی مقاومت بالایی دارند

بریس های سرامیکی که کمتر تحریک کننده، مقاوم در برابر لکه، بادوام و زیباتر هستند، نسبت به ارتودنسی های فلزی قدیمی از مزایای متعددی برخوردارند. با این حال، سرامیک نمی تواند به اندازه فلز فشار را تحمل کند. در نتیجه، درمان با بریس‌های سرامیکی می‌تواند کمی طولانی‌تر بوده و ممکن است ابزار مناسبی برای افراد مبتلا به مال اکلوژن شدید نباشد.

اگر بخواهیم سایر معایب ارتودنسی فلزی را در مقایسه با ارتودنسی فلزی نام ببریم، بالا بودن هزینه ارتودنسی سرامیکی و بزرگتر بودن آن برجسته ترین موارد هستند. نصب بریس های سرامیکی هم کمی بیشتر طول می کشد. در حالی که براکت‌ها متخلخل نیستند، رباط‌هایی که سیم قوس دار را در جای خود نگه می‌دارند، مستعد لکه شدن هستند. به همین دلیل، آنها معمولاً در هر جلسه تنظیم جایگزین می شوند. این امر هم به مدت زمان مورد نیاز برای نصب و هم به هزینه کلی بریس های سرامیکی می افزاید.

ارتودنسی شفاف (اینویزیلاین)

اینویزیلاین یک جایگزین کامل برای بریس های ارتودنسی است. برخلاف بریس های سرامیکی، اینویزیلاین از براکت و سیم قوس دار تشکیل نشده است. در عوض، این درمان از سینی های تراز کننده پلاستیکی شفافی کمک می گیرد که روی دندان ها می لغزند تا به آرامی آنها را به موقعیت ایده آل خود حرکت دهند.

بیماران اینویزیلاین نیازی به مراجعه به مطب برای تنظیم دستی سیم ارتودنسی یا تعویض لیگاتور ندارند. با این حال، ویزیت های منظم برای بررسی پیشرفت حرکت دندان ها و تهیه ست بعدی الاینرها مورد نیاز است. تعداد این ویزیت ها به اندازه تعداد جلسات مورد نیاز برای افرادی که بریس دارند نیست. از آنجایی که نیازی به نصب توسط پزشک ندارند، راحت‌تر هم هستند.

مزایا و معایب اینویزیلاین

بیشتر مزایای ارائه شده توسط اینویزیلاین به دلیل قابلیت جابجایی تراز کننده ها است. ارتودنسی سرامیکی به ابزار تمیز کننده خاصی نیاز دارد و مراقبت روزانه از دهان را زمانبر و پیچیده تر می کند. در مقابل، الاینرهای شفاف به سادگی برای تمیز کردن دندان برداشته می شوند، همه ناترازی ها را اصلاح و سلامت دهان و دندان را بهینه می کنند.

بریس های قدیمی و سرامیکی با محدودیت های غذایی همراه اند. ارتودنسی شفاف قبل از غذا برداشته می‌شود و به بیماران این امکان را می‌دهد تا از یک رژیم غذایی کامل با میوه‌ها و سبزیجات ترد، آجیل و سایر غذاهایی که در طول درمان ارتودنسی با بریس ممنوع هستند، لذت ببرند.

علاوه بر عدم وجود محدودیت های غذایی و مراقبت راحت از دندان ها، ارتودنسی شفاف مزایای زیر را هم در پی دارد.

دوره درمان کوتاهترعدم تحریک لثه یا بافت حساس دهانامکان استفاده در حین انجام فعالیت های ورزشیدیگر اذیت های هنگام نصب ارتودنسی را تجربه نخواهید کرد

از آنجایی که الاینرها شفاف هستند، نسبت به سایر اشکال درمان ارتودنسی کمتر جلب توجه می کنند.

درمان با ارتودنسی شفاف زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که تقریباً همیشه از الاینرها استفاده کنید. اگر الاینرها به درستی در جای خود قرار نگرفته باشند، درمان شما متوقف خواهد شد. ساخت مجموعه جدید الاینرها ممکن است چندین هفته طول بکشد و در این مدت شاید دندان ‌ها به موقعیت قبلی خود برگردند. اگر نمی توانید الاینرها را 22 ساعت از شبانه روز روی دندان ها نگه دارید، ارتودنسی شفاف گزینه خوبی برای شما نیست.

اگرچه درمان با الاینرهای شفاف نسبت به ارتودنسی سرامیکی کوتاه تر است، اما گاهی طولانی تر می شود و برای اصلاح بعضی از ناهنجاری های فکی دندانی کمکی نمی کند. ارتودنسی شفاف برای دندان هایی که به شدت از موقعیت اصلی خود چرخیده اند و دندان هایی که فاصله زیادی از هم دارند مناسب نیست.

در ضمن، هزینه ارتودنسی شفاف نسبت به ارتودنسی فلزی و سرامیکی بیشتر است.

از بین ارتودنسی سرامیکی و شفاف کدام را انتخاب کنم؟

هم بریس های سرامیکی و هم اینویزیلاین مزایای منحصر به فرد و محدودیت های خاص خود را دارند. به همین دلیل نمی توان گفت که کدام از دیگری بهتر است. بهترین راه برای اطلاع از اینکه کدام ابزار ارتودنسی نیازهای شما را برطرف می کند، مشاوره حضوری با دکتر ارتودنسی است. یک پزشک متخصص بعد از معاینه فک و دندان ها و بررسی مشکلاتی که برایتان ایجاد کرده اند، می تواند موثرترین روش و ابزار درمان را به شما پیشنهاد دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ارتودنسی سرامیکی ارتودنسی شفاف ارتودنسی سرامیکی ارتودنسی شفاف دندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۲۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص شگفت‌انگیز پوست موز

همه ما از خاصیت میوه‌ها و سبزیجات برای جسم و جان آگاه هستیم. اما آیا می‌دانستید پوست میوه‌ها و سبزیجات حتی از گوشت آن‌ها سالم ترند. پوست موز نیز دارای خاصیت بسیار برای سلامت بدن و پوست است.

به گزارش همشهری آنلاین؛ به گفته متخصصان، پوست موز بسیار مغذی و سرشار از فواید است. در این مطلب به برخی از فواید پوست موز نگاهی انداخته‌ایم.

خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد: مشخص شده که پوست موز سرشار از پلی فنول‌ها، کاروتنوئید‌ها و سایر آنتی اکسیدان‌ها است که از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد سرطان زا محافظت می‌کند. مصرف بیشتر پوست موز می‌تواند سطح آنتی اکسیدان را افزایش داده و احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

افسردگی را کاهش می‌دهد: ویتامین B ۶ و محتوای بالای تریپتوفان موز می‌تواند به بهبود برخی از علائم افسردگی و سایر اختلالات خلقی کمک کند.

کلسترول را کاهش می‌دهد: پوست موز دارای فیبر‌های محلول و نامحلول است که باعث کاهش کلسترول و جلوگیری از چسبیدن کلسترول به دیواره رگ‌ها می‌شود. این خاصیت پوست موز به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی کمک می‌کند.

برای چشمان خوب است: پوست موز برای چشم مفید است و احتمال ابتلا به آب مروارید را کاهش می‌دهد. گفته می‌شود قرار دادن آن روی چشم به کاهش پف کردگی کمک می‌کند. همچنین، لایه برداری با موز به روشن شدن حلقه‌های تیره زیر چشم و کاهش ظاهر خطوط ریز کمک می‌کند.

یبوست را برطرف می‌کند: موز سرشار از فیبر است و به حرکات منظم روده کمک می‌کند. فیبر به رشد باکتری‌های خوب در روده کمک کرده که باعث تقویت هضم می‌شود و روده را سالم نگه می‌دارد.

دندان‌ها را درخشان می‌کند: به گفته متخصصان، مالیدن پوست موز به دندان‌ها یک دقیقه در روز به مدت یک هفته می‌تواند به درخشندگی دندان کمک کند. موز سرشار از پتاسیم و منیزیم است و در صورت تماس با دندان مواد معدنی آن جذب مینا شده و دندان‌ها را سفید می‌کند.

جوش‌ها را درمان می‌کند: اگر از جوش‌های روی صورت‌تان خسته شده‌اید و این جوش‌ها شما را اذیت می‌کنند، به سادگی شروع به مالیدن پوست موز روی صورت خود کنید و در عرض یک هفته تفاوت را مشاهده کنید. پوست موزبه کاهش التهاب در پوست کمک می‌کنند و همچنین سرشار از فنولیک است که مملو مواد ضد میکروبی برای درمان جوش و آکنه است.

درد را کاهش می‌دهد: بر اساس نتایج مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ انجام شد، پوست موز سرشار از ترکیبات فعال زیستی مانند کاروتنوئید‌ها و پلی فنول‌ها است. پوست موز همچنین سرشار از خواص ضد التهابی است و به کاهش درد بدن کمک می‌کند.

از پوست در برابر اشعه فرا بنفش محافظت می‌کند: پوست موز سرشار از ترکیبات زیست فعال مانند فنولیک‌ها، فلاونوئیدها، تانن‌ها، کاروتنوئید‌ها و آلکالوئید‌ها است که به جلوگیری از رادیکال‌های آزاد و همچنین محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش کمک می‌کند.

دیگر خبرها

  • برتری 4-0 رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ در آلیانز آرنا با بریس سرخیو راموس و کریستیانو رونالدو (2014/4/29) / فیلم
  • به بهانه الکلاسیکوی ایران؛ بریس نیکبخت و ضربه سر کریم باقری مقابل سپاهان / فیلم
  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش‌های مختلف
  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش های مختلف
  • صد و شصتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • درخشش تازه لیونل مسی در اینترمیامی؛ اینبار بریس!
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟