Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@20:10:40 GMT

چرخ ۳۰ واحد تولیدی راکد در لرستان به حرکت درآمد

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۲۴۸۳

چرخ ۳۰ واحد تولیدی راکد در لرستان به حرکت درآمد

رازانی گفت: چرخ ۳۰ واحد تولیدی راکد در شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان به حرکت درآمد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بختیار رازانی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: احیای واحدهای تعطیل شده با سرعت در حال انجام است که ۳۰ واحد تولیدی تعطیل شده در شهرک های صنعتی استان، از ابتدای سال جاری تاکنون احیا و به چرخه تولید بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با احیای این تعداد واحد تعطیل شده، زمینه اشتغال حدود ۲۰۰ نفر فراهم شده که اغلب این واحدها، واحدهای متوسط و کوچک بوده اند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان تصریح کرد: طبق برنامه ای که برای استان در نظر گرفته شده بود قرار شد امسال ۲۶ واحد احیا شود که خوشبختانه رقم احیای واحدهای تعطیلی بیش از واحدهایی است که اعلام شده و تا پایان سال قطعا تعداد بیشتری از واحدها احیا می شوند.

رازانی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از واحدهای تولیدی شهرک های صنعتی تعطیل هستند، عنوان کرد: شناسایی واحدهای راکد در دستور کار قرار گرفته و در صورتی که مالکان این واحدها تمایلی برای احیای آنها نداشته باشند، اخطار داده می شود و در نهایت منجر به ابطال قرارداد می شود چرا که باید از ظرفیت شهرک های صنعتی برای تولید استفاده کرد.

وی بیان کرد: در مجموع طی سال جاری، ۳۶ واحد تولیدی در استان احیا شده که از این تعداد ۳۰ واحد در شهرک های صنعتی و شش واحد خارج از شهرک به چرخه تولید بازگشته اند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان به تملک واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۳۵ واحد تولیدی در استان در تملک بانکها قرار دارند که تلاش می شود این واحدها با اقدامات لازم، از تملک بانکها خارج شوند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرک های صنعتی واحد تولیدی ۳۰ واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۲۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی

محسن رستمی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین در حاشیه بازدید از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ گفت: استان قزوین در حوزه صادرات محصولات صنعتی همواره روند رو به رشدی را سپری کرده و به لحاظ توانمندی در عرصه‌های تولیدی توانسته جنبه بین المللی پیدا کند.

وی به حضور هشت واحد تولیدی از استان قزوین در ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه واحد‌های تولیدی ارم چهلستون، آپادانا، زرین روی کاسپین، پارسا پلیمر شریف، سهیل گاز تهران، پویا چسب، خوشگوار و ویتانا حضور داشتند.

رستمی اضافه کرد: نمایش ظرفیت‌های صادراتی بنگاه‌های ایرانی در این نمایشگاه فرصت مناسبی برای رونق تولید و تحقق شعار سال در صورت بهره‌برداری درست از صنایع را فراهم خواهد ساخت.

این مسئول بیان کرد: در داخل استان قزوین و با برنامه ریزی صورت گرفته از همه ظرفیت‌ها برای تحقق جهش تولید استفاده شده که باید باید تلاش کنیم تا از ظرفیت‌های خارجی نیز در این مسیر بهره‌مند شویم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: سه هزار و ۷۴۰ واحد صنعتی در استان مستقر بوده که رقمی معادل ۳۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری درون آنها صورت گرفته و این استان را به قطب صنعتی کشور تبدیل کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار