Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: حضور بانوان در مسابقات فیتنس چلنج قهرمانی آسیا، منوط به نظر معاونت بانوان وزارت ورزش و جوانان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست خبری اولین دوره مسابقات کاپ آسیا و فیتنس چلنج قهرمانی آسیا صبح امروز در محل فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالمهدی نصیرزاده، رئیس فدراسیون در این نشست اظهار داشت: رویدادهای ورزشی فقط نباید هزینه‌زا باشند و باید بتوانیم صنعت ورزش را در آن به نمایش بگذاریم. مسابقات کاپ آسیا با پیشنهاد ایران و در 6 رشته بدنسازی به میزبانی کیش برگزار می‌شود و رییس فدراسیون جهانی بدنسازی نیز به ایران سفر خواهد کرد. مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می شود. برگزاری این رویداد می‌تواند فرصت خوبی برای تبادل داده‌های علمی و ورزشی باشد.

وی افزود: رئیس فدراسیون جهانی و همچنین مسئولان ورزش کشورمان نیز در این مسابقات حضور خواهد یافت و امیدوارم همچنین بتوانیم به یک نوع شیوه درآمدزایی نیز برسیم.

وی درباره فعالیت بانوان در این رویدادها به میزبانی جزیره کیش گفت: با توجه به صحبت‌های صورت گرفته با وزارت ورزش و شورای برون مرزی، در فینتس چلنج بانوان مجوز را منوط به موافقت معاونت بانوان وزارت ورزش کرده‌اند. فکر می‌کنم با توجه به دفاعیات که صورت گرفته و انجام خواهد شد، حضور بانوان در این بخش خلاف موازین اخلاقی و اسلامی نباشد. به هر حال اگر مخالفت شود، به فدراسیون جهانی هم گفته‌ایم که ما را همراهی کنند و مسابقات بدون حضور بانوان باشد. ضمن اینکه مسابقات در بخش بانوان، بدون حضور آقایان و با رعایت حجاب اسلامی خواهد بود و این می‌تواند یک الگوی خوب هم باشد.

نصیرزاده عنوان کرد: تاکنون 3 کشور به جز ایران اعلام آمادگی کرده‌اند. در خصوص حضور افغانستان نیز با صالحی امیری صحبت کردیم تا شرایط حضور این کشور فراهم شود. همچنین چندین دعوتنامه به کشورهای مختلف ارسال کرده‌ایم و فکر می‌کنم شاهد حضور پرتعداد باشیم. به عنوان مثال روسیه بسیار تمایل دارد که در این مسابقات حضور پیدا کند.

رئیس فدراسیون بدنسازی درباره حواشی پیرامون ممنوعیت فعالیت بانوان در رشته‌های زیر مجموعه این فدراسیون گفت: معاونت بانوان خواسته منطقی بوده است. برای مثال گفته‌اند که مچ اندازی فعالیت شود، ولی مجوز ندارد. نگاه معاون بانوان وزارت ورزش این نیست که ممنوعیت ایجاد شود، بلکه می‌خواهد یک چارچوب و دستورالعملی تهیه شود. آنها بیشتر از ما مشتاق هستند که ورزش بانوان فعال شود. بحث خانم کاظمی‌پور بیشتر روی فیتنس چلنج بود، نه مچ اندازی. اتفاقا معاونت بانوان بیشتر از ما مشتاق فعالیت بانوان است و قطعا با همکاری و مشارکت می توانیم به تفاهم های لازم برسیم. فکر می‌کنم در جلسه فردا بسیاری از ابهامات برطرف می‌شود. ما جلسات زیادی در وزارت ورزش در این باره داشته‌ایم تا انشاالله شرایط مورد نظر فراهم شود.

نصیرزاده درباره احتمال تبدیل کمیته فیتنس چلنج به انجمن  گفت: یک دستورالعمل از سوی معاونت توسعه ورزش قهرمانی صادر شد و در آن به مواردی اشاره شده است. ما درصدد ارتقای فیتنس چلنج از کمیته به انجمن هستیم، ولی باید شرایط خاصی را رعایت کنیم.

وی درباره جوایز مسابقات کاپ آسیا و فیتنس چلنج قهرمانی آسیا گفت: جوایز بستگی به جذب اسپانسر دارد و اگر حامیان خوبی داشته باشیم، جوایز خوبی به نفرات برتر اهدا خواهد شد.

رییس فدراسیون بدنسازی درباره برگزاری مجمع فوق العاده این فدراسیون و ملاحث مطرح شده در این مجمع، گفت: بر اساس دموکراسی که وجود دارد این حق طبیعی اعضای مجمع است که از رییسی که انتخابش کردند سوال کنند ما نمی دانیم کدام یک از روسای هیات ها سوال داشته اند اما معاونت قهرمانی خواستار برگزاری مجمع فوق العاده شد. در این مجمع یکسری موضوعات که بیشتر بر اساس شنیده ها بود مطرح شد اما هیچکدام از این موضوعات ثابت نشده بود، مثلا گفته بودند در فدراسیون مدرک مربیگری می فروشند ما گفتیم حتی یک مورد را ثابت کنید که تا این لحظه حتی یک مورد هم ثابت نشده است.

وی خاطرنشان کرد: خیلی سوالات از روی عدم آگاهی بود. ما به سوالات پاسخ دادیم و مستندات را ارائه کردیم. در نهایت رایی که دوستان دادند نیز نشان از این بود که پاسخ ما باعث روشنگری شده است. خیلی از ابهامات از روی عدم اگاهی بود. اگر دوستان می آمدند و توضیح می خواستند قطعا ما مستندات را ارائه می کردیم.

نصیرزاده در پایان گفت: در حاشیه این رقابت ها در کیش نیز کنگره بین المللی صنعت و بازارسازهای نوین برگزار می شود و فدراسیون با مشارکت خود در جهت درآمدزایی در این راه گام برداشته است.

همچنین حسین پوربشاش رییس کنگره بین المللی و صنعت و بازارسازهای نوین گفت: با توجه به ترویج مربیگری آنلاین در دوران شیوع کرونا و استفاده از برخی نرم افزارها، آمادگی داریم درمرکز نوآوری به عنوان پشتیبان علمی کنار فدراسیون باشیم و پاویون مخصوص رشته فیتنس را نیز در نمایشگاه برپا می کنیم.
انتهای پیام/
 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: فیتنس چلنج قهرمانی آسیا فدراسیون بدنسازی معاونت بانوان رئیس فدراسیون برگزار می شود حضور بانوان وزارت ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۲۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه تاج به وزیر ورزش درباره فصل آینده لیگ برتر فوتبال

آفتاب‌‌نیوز :

فدراسیون فوتبال از نامه رئیس این فدراسیون به وزیر ورزش و جوانان درباره تمهیدات فدراسیون برای فصل آینده لیگ برتر فوتبال خبر داد. در نامه مهدی تاج به کیومرث هاشمی آمده است:

جناب آقای مهندس هاشمی
مقام عالی وزارت ورزش و جوانان

با سلام

احتراماً به استحضار میرساند، با عنایت به دستور حضرتعالی مبنی برساماندهی فرهنگی برگزاری رقابت‌های لیگ برتر و در پی آن تشکیل کارگروه مربوطه در فدراسیون فوتبال با حضور مسئولان مرتبط و مراجع ذیربط، مقرر گردید الزامات و مقررات بالادستی درحوزه برگزاری مسابقات در فصل آتی به شرح ذیل به مرحله اجرا در بیاید؛

• تدوین و اجرای آیین نامه کانون هواداران باشگاه‌ها و رعایت الزامات مرتبط

• اختصاص بلیط مسابقات به خریداران بر اساس مشخصات هویتی و لزوم آماده سازی صندلی ورزشگاه‌ها توسط شرکت تجهیز بر اساس طی فرایند حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها به صورت هوشمند.

همچنین مطابق برنامه ریزی، جلسات هماهنگی کلیه مسابقات لیگ برتر در فصل آتی وفق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا با حضور مسولان LOC و LMO در کلیه بازی‌ها به انجام خواهد رسید و گزارش‌ها به صورت برخط در سیستم مربوطه آپلود و به کمیته‌های ذیربط و ارکان قضایی ارسال تا متعاقباً در مهلت مقرر به فوریت اتخاذ تصمیم گردد.

بدیهی است در صورت عدم آماده سازی موارد صدر الاشاره امکان آغاز لیگ برتر در فصل جدید وجود نخواهد داشت و بر این اساس دستورات مساعد حضرتعالی، باعث تسهیل فرایند مرتبط خواهد بود.

لازم به ذکر است، در بازی‌های باقیمانده فصل جدید لیگ برتر به کلیه باشگاه‌ها ابلاغ شده که مسولیت مربوط به هواداران خود را برعهده داشته باشند. همچنین تا حل مشکلات زیرساختی جهت حضور بانوان محترم، دو ورزشگاه تا اطلاع ثانوی امکان میزبانی از تماشاگران خانم را نخواهند داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ورزش ایران امن باید به آسیا شناسانده شود/میزبانی مسابقات جهانی
  • اخطار فدراسیون جهانی به ژیمناستیک ایران/ انتخابات قطعا برگزار شود
  • اسبقیان: هدف هیئت دولت ممانعت از ورود بانوان به ورزشگاه‌ها نیست/ هیچ مشکلی با تاج نداریم
  • برای برگزاری انتخابات منتظر تایید وزارت ورزش هستیم
  • رئیسی: وعده مدیریت ورزشی با مدیر ورزشی را عملی کردیم
  • پریچهره: منتظر اعلام وزارت برای تایید تاریخ انتخابات هستیم/ ١٠ نفر برای ریاست نام نویسی کرده‌اند
  • نامه تاج به وزیر ورزش درباره فصل آینده لیگ برتر فوتبال
  • وعده مهدی تاج؛ از فصل آینده هر تماشاگر با کد ملی روی صندلی خودش می نشیند!
  • جلسه‌ای مهم برای سپک تاکرا ایران/ تهران میزبان قهرمانی آسیا شد
  • دبیر مجمع: انتخابات فدراسیون شطرنج اواخر تیر برگزار می شود