Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، روح‌اله دهقانی فیروزآبادی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل فراوان برخوردار هستند و تا به امروز بسیاری از محصولات تجاری‌سازی شده و  به مرحله صنعتی و نیمه صنعتی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دهقانی فیروزآبادی از شناسایی ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان مراکز رشد سطح یک و دو در معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و افزود: افکار عمومی و آحاد جامعه، بلکه خود مدیران دانشگاه آزاد اسلامی نیز به طور کامل در جریان ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور کارآمد قرار ندارند و این کار در قالب گفت‌وگو با مدیران این شرکت‌ها در راستای ارزیابی ظرفیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در شرکت‌های دانش بنیان در حال انجام است. 

وی شناسایی ظرفیت‌های دانشگاه آزاد و معرفی آن را به افکارعمومی اساسی دانست و گفت: استفاده از ابزار رسانه برای بهره گیری از این ظرفیت‌ها ضروری است و تاکنون در بخش روابط عمومی و رسانه معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری اقداماتی از این دست در دستور کار قرار گرفته است. پرونده‌هایی با محوریت گفت و گو با مدیران و روسای مراکز رشد و سراهای نوآوری بسته شده و در حال حاضر  پرونده‌ای با هدف رونمایی از اقدامات شرکت‌های دانش بنیان در حال تدوین است که این موضوعات برآیندی درست‌تر از ظرفیت‌های دانشگاه به مخاطبان و مدیران دانشگاه ارائه می‌کند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی بر لزوم هم‌افزایی و تشریک مساعی میان شرکت‌های دانش بنیان تحت حمایت مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد و افزود: یکی از آفت‌های عدم آشنایی کامل از اقدامات شرکت‌های دانش بنیان در زیست بوم فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بهره‌گیری کم از ظرفیت‌های موجود برای پیشبرد گفتمان حل مساله در جامعه و کشور است. شرکت‌هایی که برنامه‌ها و راهبردهایشان به هم نزدیک است می‌توانند برای جهش در پیشرفت و توسعه فعالیت‌هایشان همچون کاتالیزور یکدیگر را پوشش دهند که این مهم از طریق معرفی این شرکت‌ها از طریق ابزار رسانه در دسترس است.
معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: گزارش اولیه از ماحصل گفت‌وگوهای شکل گرفته با مدیران شرکت‌های دانش بنیان حاکی از این است اقدامات در شرکت‌های دانش بنیان رخ داده یا در حال تحقق است. ابتدایی‌ترین و بدیهی‌ترین نکته برای حمایت از این شرکت‌ها که به نوعی جزو خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می‌شوند، استفاده دانشگاه آزاد اسلامی از ظرفیت‌های این شرکت ها است. 
وی ادامه داد: این مهم می‌تواند در یک میدان برد – برد محقق شود. به نحوی که دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند نیازهای خود را در حوزه‌های مختلف و گوناگون از دستاوردها و ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان تحت حمایت خود با هزینه‌هایی به مراتب کمتر از آنچه تاکنون مصروف کرده برطرف کند. حتی می‌توان این دستاوردها را با برخی محصولات خارجی درجه چندم که با هزینه‌های گزاف و غیراقعی پای خود را به واحدهای مختلف دانشگاه باز کرده جایگزین کرد. از سوی دیگر، تحقق این مهم یک فرصت مناسب برای اعتباربخشی و سرمایه آفرینی برای شرکت های دانش بنیان خواهد بود.    

دهقانی فیروزآبادی لزوم اعتباربخشی به شرکت‌های دانش بنیان و معرفی آنها به بخش های مرتبط در حوزه فناوری و صنعت با بهره گیری از برند دانشگاه آزاد اسلامی را یادآور شد و تصریح کرد: معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی تلاش خود را بر آماده‌سازی مسیر تولید ثروت از مسیر علم و فناوری متمرکز کرده و این معاونت ثابت کرده که این تنها یک شعار نیست. مهیا کردن بسترهای عینی برای فعالیت های فناورانه دانشجویان و اعضای هیئت علمی، ایجاد سراهای نوآوری و آیین نامه های مرتبط با حوزه های مذکور و همچنین تدوین آیین‌نامه اجرایی مراکز خدمات و شبکه‌های آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی موید این نکته است. 

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در اردیبهشت یا خرداد سال آینده، رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد که صدها شرکت، فناور، هسته فناور، ایده پرداز، گروه پژوهشی از زیست بوم فناوری دانشگاه آزاد گرد هم جمع خواهند آمد تا ما برای اولین بار کل خانواده فناوری و نوآوری دانشگاه را در یک جا و جمع گردهم آورده باشیم. یکی از اهداف اصلی این رویداد، شناسایی ظرفیت‌ها و آشنایی اعضای خانواده با یکدیگر است تا با هم‌افزایی میان آنها و همچنین سرمایه‌گذاران، دانشگاه های دولتی، شرکت ها خصوصی و دولتی ... فرآیند ورود به بازار و تولید محصول مورد نیاز جامعه و کشور را به شکل سازماندهی شده، قابل ارزیابی و هدفمند پیش ببریم.

انتهای پیام/

زهرا سلیمانی کد خبر: 1124854 برچسب‌ها فعالیت فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: فعالیت فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی شرکت های دانش بنیان معاون تحقیقات شرکت ها مراکز رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۲۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سهم صنایع خلاق و دانش‌بنیان‌ها از سبد ایجاد کسب‌وکار‌ها و عدالت شغلی در همه دنیا و ایران به لحاظ گردش مالی و ایجاد و توسعه کسب‌وکار جزو بالاترین سهم محسوب می‌شود.

پیشرفت‌های شگرف علوم و فناوری سخت به شکوفایی اقتصادی جوامع منجرشد و البته همان‌طور که علوم و فناوری‌های سخت به شکل‌گیری و توسعه‌ی خانواده بزرگ صنایع سخت یا کارخانه‌ای منتهی می‌شوند، علوم و فناوری‌های نرم نیز صنایع نرم را شکل می‌بخشند؛ صنایعی که محصولات و خدمات حاصل از آن، افزایش کیفیت زندگی و تسهیل رابطه‌ی با محیط پیرامون کمک می‌کنند.

ارتباط صنایع سخت و صنایع نرم در ایجاد بسترشکوفایی در اقتصاد جوامع کمک می‌کند و این دو موضوع را می‌توان مکملی برای ارتقای دانش و فناوری به همراه توسعه کیفیت زندگی مردم دانست.

اثرگذاری نرم و اقتصاد اجتماعی

در همین زمینه مسعود حسنلو دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم در گفت‌وگو با خبرنگار آنا گفت: ستاد فناوری‌های نرم و فرهنگی مطابق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در ایجاد هماهنگی و پیگیری بین دستگاه‌هایی است که در حوزه صنایع خلاق و فناوری‌های نرم در حال فعالیت هستند، وظیفه دارد.

وی ادامه داد: این ستاد در حال همکاری با بیش از ۲ هزار شرکت خلاق است که در حوزه دانش بنیان‌ها قرار می‌گیرند و همچنین ۴۰۰ شرکت دانش بنیان خلاق که در حال فعالیت هستند.

حسنلو تاکید کرد: در حوزه اثر گذاری نرم و اقتصاد اجتماعی اصولا تنها این شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق قادر به نقش آفرینی و اثرگذاری هستند. در حوزه بین الملل نیز ما مسئله‌ای که در حوزه ارائه تصویر اقتصادی و اجتماعی از کشور و دیپلماسی عمومی داریم با ابزار صنایع خلاق قابل حل است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم تصریح کرد: اگر بخواهیم تکنولوژی و صنعتی را همراه با بسط فرهنگی به خارج از کشور ارایه و توسعه دهیم، بهترین و سریع‌ترین راه حل بهره گیری از توان همین شرکت‌های خلاق و دانش بنیان است.

دانش بنیان‌ها قابلیت ارائه تکنولوژی پیچیده و نوین را دارند

از سوی دیگر و در همین رابطه، آهنگربیگ معاون ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم نیز در تشریح فعالیت‌های دانش بنیان‌ها در توسعه فناوری نرم فرهنگی به خبرنگار آنا گفت: دانش بنیان‌ها با شیوه‌های مخصوص به خود در حال فعالیت و ارزیابی هستند و بیش از ۸ هزار دانش بنیان وارد توسعه فناوری‌های نرم شده اند.

وی ادامه داد: تا اسفند ماه سال گذشته بیش از ۲ هزار شرکت خلاق نیز به این صنعت پیوسته اند. شرکت‌های خلاق واحد‌هایی هستند که فناور و نوآور و فرهنگی هستند، اما شرکت‌های دانش بنیان با ایجاد فناوری‌های پیچیده و تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته در حال کار هستند و از بسط فرهنگی کمتری برخوردارند.

آهنگر بیگ تصریح کرد: سطح فناوری و پیچیدگی محصولات دانش بنیان‌ها به شدت بالا بوده و از این حیث دارای برتری خاصی برای فعالیت در صنعت فناوری نرم فرهنگی هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین