Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-28@07:28:19 GMT

گزینه بایدن برای فرماندهی سنتکام کیست؟

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۲۷۲۳

پیامد‌های خروج عجولانه و مرگبار ارتش آمریکا از افغانستان همچنان واشنگتن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. خبرگزاری میزان – «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، «مایکل اِی کوریلا» را به ریاست «سنتکام»، ستاد مرکزی فرماندهی آمریکا، انتخاب کرده تا جانشین «کنت اف مکنزی» شود که دوره تصدی اش در بهار ۲۰۲۲ به پایان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در صورت تایید مجلس سنا، «کوریلا» جانشین «مکنزی» خواهد شد که از اوایل سال ۲۰۱۹ ریاست این ستاد را برعهده داشت.   به گزارش «نیویورک تیمز و تمپابِی»، «بایدن» در حالی که تلاش دارد عملیات در افغانستان را از راه دور مدیریت کند، با ارسال اسنادی به «سنا»، قصد دارد مسئولیت «سنتکام» به عنوان فرمانده عملیات رزمی ارتش در افغانستان و عراق را به «کوریلا» بسپرد.   «آسوشیتدپرس» گزارش داد که نامزدی «کوریلا» برای ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا از ماه‌ها پیش در نظر گرفته شده بود. چرا بایدن رئیس سنتکام را تغییر داد؟ خروج آشفته ارتش آمریکا از افغانستان، عملکرد «سنتکام» را زیر سوال برد.   این موضوع یکی از دلایل مهم تصمیم «بایدن» برای تغییر در راس هرم ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا بود.   از دیگر دلایل مهم تغییر ریاست «سنتکام»، افزایش حملات به پایگاه‌های نظامی آمریکایی مستقر در عراق و سوریه است.   این حملات زنگ هشدار امنیت نظامیان آمریکایی را در پی افزایش احساس‌های ضد آمریکایی، بیش از هر زمان دیگری به صدا درآورد. کوریلا کیست؟ «کوریلا» از اهالی ایالت «مینه سوتا» آمریکا، دارای مدرک مهندسی هوافضا از آکادمی نظامی «وست پوینت»، دانشگاه «دنور» و مرکز مطالعات ملی دانشکده جنگ است.   وی که در سال ۲۰۰۵ در جریان جنگ عراق در شهر موصل زخمی شد، در سمت‌هایی مانند دستیار ستاد فرماندهی و مدیر عملیات در فرماندهی عملیات ویژه مشترک حضور داشته است. بیشتر بخوانید: ادعا‌های فرمانده سنتکام درباره ایران و دولت جدید آمریکا پایان کار فرمانده نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان «کوریلا» که از فرماندهی یگان هجدهم هوابرد ارتش آمریکا به فرماندهی «سنتکام» می‎رسد، در کارنامه فعالیت خود، فرماندهی لشکر ۸۲ هوابرد، حضور در حمله ۱۹۸۹ آمریکا به پاناما، حضور در جنگ ۱۹۹۱ خلیج فارس و ماموریت در شبه جزیره کره را دارد.   ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، یک فرماندهی چند شاخه ایست که همه فعالیت‌های نظامی آمریکا را در ۲۱ کشور از مصر تا قزاقستان را مدیریت می‌کند.   روابط ارتش آمریکا با رژیم صهیونیستی از سال گذشته رسما به این فرماندهی واگذار شد.   انتهای پیام/ برچسب ها: آمریکا جو بایدن سنتکام مایکل کوریلا کنت مکنزی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن سنتکام کنت مکنزی ستاد فرماندهی ارتش آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۲۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری اسلامی پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهد داد

به گزارش«تابناک» به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت و هم افزایی ارتش و سپاه و وزارت دفاع عنوان کرد.

فرمانده کل ارتش افزود:  این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم افزایی ارتش و وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

امیر سرلشکر موسوی با شکرگزاری به درگاه احدیت  و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‍افزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را  هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان عزیز نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و  خانواده محترم فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‍‌ کنم.

وی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

امیر سرلشکر موسوی، همچنین از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسئلت کرد.

دیگر خبرها

  • حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • موافقت اکثر صهیونیست‌ها با استعفای فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی
  • مربی جهانبخش میراث‌دار کلوپ شد / آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول کیست؟
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • فرمانده تحت تعقیب و 26 ساله فلسطینی که عملیات‌های بسیاری در کرانه باختری علیه ارتش اسرائیل انجام داده، کیست؟
  • سرلشکر موسوی: ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • دست مریزاد فرمانده ارتش به سپاه
  • «به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»
  • جمهوری اسلامی پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهد داد