Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه‌ی شورای شهر تهران گفت: ما الان مشکلات زیادی برای اداره‌ی شهر تهران داریم. من تاکید می‌کنم که بدون کمک دولت و نهاد‌های حاکمیتی این مشکلات قابل حل نیست. محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه‌ی شورای اسلامی شهر تهران درخصوص نتایج جلسه‌ی مشترک با نمایندگان مجلس بر سر بودجه ۱۴۰۱ پایتخت به میزان گفت: برگزاری این جلسات در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی بسیار مطلوب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم در کمیسیون عمران و هم در کمیسیون انرژی و هم در فراکسیون مدیریت شهری این نشست‌ها به انجام رسیده است. برگزاری این جلسات بسیار مطلوب بوده و خوشبختانه نمایندگان مجلس دیدگاه‌های ما را پذیرفته اند. اما انشاالله این بحث‌ها در کمیسیون تلفیق هم مطرح خواهد شد. البته برای اینکه اهمیت موضوع تشریح بشود رایزنی‌های مختلفی با اعضای کمیسیون تلفیق هم صورت گرفته است. در این رایزنی‌ها تلاش شده تا توضیح داده شود که تغییراتی که در موضوع مالیات بر ارزش افزوده و همینطور در مورد اوراق مشارکت و نیز بحث تهاتر سه جانبه با بانک‌ها و دولت اتفاق افتاده نیازمند اصلاح است.   وی ادامه داد: درواقع باید این تغییرات اصلاح بشود تا ما بتوانیم در سال آینده بخشی از مشکلات شهر تهران را حل کنیم. چون متاسفانه در دوره‌ی قبلی مدیریت شهری بسیاری از کار‌ها بر زمین ماند و نسبت به اقدامات اساسی مثل ساخت و ساز در مترو، افزایش واگن‌ها یا نوسازی و توسعه‌ی اتوبوسرانی بی توجهی شده بود. به خاطر همین بی توجهی‌ها و بر زمین ماندن توسعه‌ی حمل و نقل عمومی امروز شاهد مشکلات پرشماری هستیم که اگر این روند ادامه پیدا کند تهران حتما دچار مشکلات جدی تری در این زمینه خواهد شد. امیدواریم در کمیسیون تلفیق و نیز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به این مسائل توجه بشود و رای لازم داده شود تا در سال آینده شاهد افزایش مشکلات تهران نباشیم.   بیشتر بخوانید: شاید میان دولت و مدیریت شهری اختلافی پیش نیاید
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه‌ی شورای شهر تهران درباره‌ی احتمال ایجاد تمهیدات و سازوکار‌های جدید برای جلوگیری از تکرار تجربه‌ی دوره‌ی گذشته در زمینه‌ی تامین نشدن بودجه‌ی پایتخت از سوی دولت گفت: من درباره‌ی مناسباتی که در دوره‌ی گذشته میان مدیریت شهری تهران و دولت حاکم بوده نمی‌توانم قضاوتی بکنم. چون اطلاعاتی درباره‌ی شرایط آن دوره در اختیار ندارم. اما نکته اینجاست که به هرحال مدیریت شهری در دوره‌ی گذشته از طریق همین بودجه‌ها و منابع مالی و بودجه‌هایی که در اختیار داشت هم هیچ کاری برای توسعه‌ی مترو و اتوبوسرانی انجام نداد. درباره آن بخش از منابع مالی که پرداختش بر عهده دولت بوده و مسوولان سابق مدیریت شهری تهران مدعی هستند پرداخت نمی‌شده من اطلاعی ندارم. اما درمورد درآمد‌های متعلق به خود شهرداری امکان به کارگیری برای توسعه‌ی حمل و نقل وجود داشته است. با این حال این مورد هم از سوی مسوولان شهری وقت به انجام نرسیده است. حالا ما باید تلاش کنیم در تعامل بیشتر با دولت و مجلس آن مواردی که درباره‌ی بودجه‌ی پایتخت به تصویب می‌رسد تحقق پیدا کند تا بتوانیم انشاالله مسائل تهران را حل کنیم.
آخوندی درواکنش به اینکه برای الزام آور شدن پرداخت سهمی که دولت از بودجه‌ی شهرداری تهران برعهده دارد چه اقداماتی صورت خواهد گرفت گفت: وقتی بودجه‌ای به تصویب می‌رسد الزام را هم با خود به همراه دارد. درواقع اجرای آنچه که در قانون بودجه به تصویب می‌رسد الزام آور است. در این زمینه ما باید بتوانیم رایزنی‌ها و پیگیری‌های مناسبی داشته باشیم. دولت هم باید انشاالله به اهمیت موضوع توجه کند و به موقع این تخصیص منابع مالی انجام بشود تا مسائل بیشتری برای شهر تهران پیش نیاید. چون ما همین الان هم مشکلات زیادی برای اداره‌ی شهر تهران داریم. من تاکید می‌کنم که بدون کمک دولت و نهاد‌های حاکمیتی این مشکلات قابل حل نیست.   انتهای پیام/ برچسب ها: محمد آخوندی شورای شهر تهران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محمد آخوندی شورای شهر تهران مدیریت شهری ی شهر تهران درباره ی بودجه ی ی شورای توسعه ی دوره ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۲۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام منوچهر مهروی پور عصر یکشنبه در نطق میان دستور صد و سی و یکمین جلسه علنی شورا با بیان اینکه بر اساس قانون شوراها اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند، اظهار کرد: شهردار موظف به پاسخ گویی در مورد انتصابات و عملکرد منصوبین است.

وی با بیان اینکه رصد مدیران چند دلیل دارد، افزود: ایجاد انگیزه برای تلاش بیشتر و جذب بهتر برای خدمت به مردم، تقویت ارتباط میان مردم و مدیران شهرداری و پاسخگو کردن مدیران از جمله این دلایل است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به موضوعات مطرح شده در خصوص کارخانه قند نقش جهان اظهار کرد: همکاران ما در کمیسیون پایش بررسی‌هایی در این خصوص داشتند. این کارخانه ظرفیت درآمدسازی دارد و یکی از مهمترین سهام داران آن شهرداری اصفهان است. خواهشمند هستم گزارشی برای تنویر افکار عمومی در خصوص فعالیت‌های این کارخانه ارائه شود.

وی با اشاره به نیازها و دغدغه‌های منطقه ۹ و ۲ شهرداری اصفهان گفت: هر یک از محلات این منطقه تاریخی، مؤثر، انقلابی و شهیدپرور هستند که نیازمند توسعه زیرساخت‌ها و انجام فعالیت‌های عمرانی است.

مهروی پور با بیان اینکه این منطقه حدود ۱۰۰۰ هکتار وسعت دارد و از این میزان ۱۷۰ هکتار بافت فرسوده است، افزود: کوهانستان ۱۷ هکتار و سودان ۱۲ هکتار بافت فرسوده دارد که خدمات ایمنی در این محلات را دچار مشکل کرده است.

وی افزود: باید تلاش شود تا در راستای احیای بافت فرسوده شاهد یک اتفاق بزرگ در ماه‌های پایانی دوره کنونی دولت و مدیریت شهری باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اختلاف حریم بین اصفهان و خمینی شهر کلان معضل منطقه ۹ شهر است، افزود: فضای سبز این منطقه که به عنوان ریه اصفهان شناخته می‌شد امروز دچار مشکل است که لازم به نظر می‌رسد شهرداری باید نسبت به این امر رسیدگی کند.

وی افزود: خط بی آر تی در این منطقه حدفاصل جهاد تا خیابان شهید حجازی چند سالی است در دستور کار بوده اما انجام نشده است، مردم نیازمند خدمات مؤثر در حوزه حمل و نقل هستند و مسئولان باید نیازهای این حوزه را برطرف کنند.

مهروی پور با بیان اینکه در منطقه ۲ نیز دچار عقب ماندگی در پیشرفت‌های شهری هستیم، گفت: مدیران مناطق باید در شورا حضور پیدا کنند و گزارش عملکرد بدهند تا معضلات آن‌ها شناسایی و پیگیری شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مستعد برای موفقیت‌های ورزشی و … در سطح مناطق بیان کرد: سرانه‌های ورزشی و خدمات فرهنگی در منطقه ۲ باید تقویت شود تا استعدادها شناسایی و پرورش پیدا کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به همکاری‌های آموزش و پرورش و مدیریت شهری گفت: رویداد عصر ورزش که سال گذشته اجرا شد امسال با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری با قدرت بیشتری دنبال شود. همچنین رویداد کلاس شهر مورد توجه قرار گیرد تا در محلات و مناطق مختلف شاهد این رویداد باشیم.

وی با اشاره به مساعدت‌های مالی و پروژه‌های مشارکت محور گفت: پرداخت‌های این حوزه حتی از اردیبهشت ۱۴۰۲ تا کنون صورت نگرفته است که باید مدیریت شهری به این امر توجه کند.

مهروی پور با اشاره به ورود سگ‌ها به فضای سبز شهری بیان کرد: مردم ما پایبند به آئین اسلام و تشیع هستند. این مواردی باید در فضای عمومی و پارک‌ها رعایت شود و اگر آئین نامه‌ای در این زمینه وجود دارد عملی شود.

وی با اشاره به مسئله غزه بیان کرد: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب مسئله غزه نباید از مسئله اول جهان اسلام خارج شود. امروز دانشجویان جهان در حال قیام علیه صهیونیست‌ها هستند و از مدیریت شهری اصفهان نیز می‌خواهیم به صورت مصداقی و رویدادی به این موضوع بپردازد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به همایش تجلیل مردم از طرح نور گفت: از سردار رادان و نیروی انتظامی و مردم بابت انجام اقدامات انقلابی تشکر می‌کنیم.

کد خبر 6097227

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین
  • ۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست غیرفعال است
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست