Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارزش هر واحد بیت‌کوین روز جمعه ۷ ژانویه به پایین‌ترین حد خود در طی چند ماه اخیر رسید؛ چراکه اعتراضات داخلی در قزاقستان، دومین کشور بزرگ استخراج بیت‌کوین در جهان باعث شده بود اینترنت برای مدتی طولانی از دسترس خارج و انجام تراکنش‌ها غیرممکن شود.

به گزارش «انرژی امروز» از یورو نیوز، در این روز ارزش بزرگترین ارز دیجیتال جهان هشت درصد سقوط کرد و به زیر ۴۱ هزار دلار (۳۶ هزار یورو) رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افت قابل توجه دو دلیل مهم داشت: سرمایه‌گذاران بسیاری، هم به دلیل بحران سیاسی قزاقستان و هم انتشار دستورالعمل جدید بانک مرکزی آمریکا که از سخت‌تر شدن سیاستهای مالی این کشور در مقابل رمزارزها خبر می‌داد، ترجیح دادند که رمزارزهای خود را بفروشند.

بنا بر اعلام سازمان مردم‌نهاد «نت بلاکس» که امنیت سایبری اینترنت را رصد می‌کند، اختلالات اینترنت قزاقستان از بامداد جمعه در مقیاسی بسیار وسیع آغاز شده و سطح اتصال ملی تنها ۵ درصد سطح عادی بوده است.

قزاقستان پس از ایالات متحده دومین کشور بزرگ استخراج بیت کوین است. استخراج بیت‌کوین در این کشور به بویژه از ماه می و زمانی که همسایه جنوبی آن یعنی چین تصمیم گرفت به دلیل بالا بودن مصرف انرژی پروسه استخراج بیت‌کوین، ماینرهای ارز دیجیتال را از داخل سرزمین اصلی خارج کند، رونق قابل توجهی گرفت.

قزاقستان در حال حاضر پناهگاهی برای استخراج کنندگان چینی بیت‌کوین است که به گونه‌ای از کشور خود تبعید شده‌اند.

دلیل چینی‌ها برای انتخاب قزاقستان برای ادامه کار استخراج بیت‌کوین، علاوه بر همسایگی دو کشور، معادن غنی ذغال سنگ قزاقستان است که تامین انرژی ارزان و کافی برای استخراج کنندگان چینی را ممکن می‌کند.

برچسب هااستخراج بیتکوین چین قزاقستان

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: استخراج بیتکوین چین قزاقستان آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو استخراج بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۲۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت روز خودروهای چینی +جدول

امروز (یکشنبه) قیمت فونیکس FX پریمیوم در بازار آزاد تهران ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان است.

به گزارش مشرق، بر اساس قیمت ماشین‌های چینی در بازار، قیمت جک S ۳ اتوماتیک سال ۱۴۰۳ به یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین قیمت فونیکس FX پریمیوم نیز ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان است.

بر اساس قیمت ماشین‌های چینی در بازار، قیمت جک S ۳ اتوماتیک سال ۱۴۰۳ به یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین قیمت فونیکس FX پریمیوم نیز ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان است.

قیمت فوتون تونلند ۲.۸ لیتر حوالی یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان شده است. همچنین قیمت لاماری ایما صفر نیز ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است. برای خرید چانگان CS ۳۵ پلاس تیپ ۳ نیز باید یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه کنید.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت جک، لاماری و فونیکس در بازار آزاد تهران را مشاهده کنید:

منبع:فرارو

دیگر خبرها

  • بوکسور ارومیه‌ای قهرمان مسابقات جوانان آسیا شد
  • قیمت روز خودروهای چینی +جدول
  • بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • زمان اوج بیت کوین مشخص شد
  • در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات
  • پای بیت کوین به معاملات مسکن تهران باز شد
  • معاملات مسکن در تهران از طریق دلار و بیت‌ کوین!
  • معاملات مسکن در تهران از طریق بیت‌کوین!
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت