Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سردار سید جواد غفاری از آغاز بحران در این کشور روز شنبه در دومین همایش نهضت خاطره گویی و رونمایی از کتاب فاخر ۳ وزیر دفاع شهید افزود: یکی از دغدغه‌های سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تقدس بخشی به مجاهدت در دفاع از اسلام بود.  

این فرمانده با اشاره به اهمیت جهاد در آیات و روایات افزود: نگاه به مسئله جهاد باید عمیق‌تر باشد چون در قرآن کریم از مجاهدت در راه خدا به گونه‌ای یاد و تمجید شده که گویی بعد از اولیای الهی جایگاهی بالاتر از مجاهدت در راه خدا نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

غفاری در ادامه با اشاره به اهمیت داشتن رویکرد عمیق و مومنانه به مسئله جهاد و پاکبازی در راه خدا تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی تلاش می‌کرد به ما تعلیم دهد تا در راه خدا با بینش قوی جهاد کنیم.  

وی با اشاره شاخص‌های اخلاقی و مدیریت فرماندهی شهید سلیمانی گفت: سردار سلیمانی امیری بود که برای آزادی ملت‌ها به سرزمین‌ها با خود ارتش نمی‌برد بلکه از میان آن مردم ارتش درست می‌کرد و با همان ارتش آن سرزمین را آزاد می‌کرد.

این فرمانده خاطرنشان کرد: بنابراین یکی از دلایل ماندگاری و زنده ماندن نهضت حاج قاسم این ویژگی است. شما این را در کشورهای محور مقاومت همین خصوصیت است.

غفاری یادآور شد: از دیگر ویژگی‌های سردار رشید اسلام حاج‌قاسم سلیمانی این بود که هر جا در جبهه مقاومت در حال شکست بود با حضور خود آن جبهه را به پیروزی می‌رساند.  

وی تاکید کرد: سردار سلیمانی در هر بحرانی که وارد می‌شد آن بحران را به نفع جبهه مقاومت به پایان می‌رساند.  

این فرمانده بیان کرد: او در حالیکه در پشت خاکریزها می‌جنگید از دولت‌سازی غافل نمی‌شد و همانگونه که مشاهده شد پس از داعش دولت شیعی در عراق بر سر کار آمد.

غفاری خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی امیری بود که از صف دشمن یارگیری می‌کرد یعنی با آنها ارتباط می‌گرفت و کار را پیش می‌برد او با قطر ارتباط داشت و از ارتباطش با ترکیه در کم کردن دشمنی این کشور با سوریه کمک می‌گرفت.  

وی بیان کرد: سردار سلیمانی برای اداره بحران از همه بهره می‌گرفت او دو ساعت با پوتین جلسه گذاشت تا او را برای حضور در جبهه سوریه قانع کند.  

این فرمانده مدافع حرم گفت: او علاوه بر بهره‌گیری از فرماندهان و نیروهای خودی، از میان فرماندهان آن کشور کادرسازی می کرد و از این موضوع مهم غافل نبود.  

غفاری اضافه کرد: سردار سلیمانی در تجزیه تحلیل تاکتیکی و راهبردی بهترین منطق را داشت و در هر دو مبحث یک انسان بی‌نظیر بود چون از اطلاعات جامعی نسبت به مسائل جزئی و کلان جبهه و منطقه برخوردار بود از اینرو طرح و استراتژی او منحصر بفرد و عالی بود.  

وی گفت: سردار سلیمانی تمام تلاش خود را به کار می‌برد تا جبهه مقاومت در دستیابی به تسلیحات به خودکفایی برسد و امروز نتایج آن تلاش‌ها را در رسیدن یمنی‌ها به پیشرفت و خودکفایی در زمینه ساخت موشک و پهپاد مشاهده می‌کنید.

فرمانده سابق نیروهای ایران در سوریه یادآور شد: سردار سلیمانی در اداره بحران‌ها با همه طوایف اهل سنت، مسیحی و علوی همکاری داشت. بزرگترین حامی اهل سنت در سوریه سردار سلیمانی بود.  

غفاری گفت: در اداره بحران‌ها هم پیمانی ایجاد می‌کرد و اعتقاد داشت که کشوری موفق است که در اداره بحران‌ها مابقی کشورها را به همراهی با خود وادارد.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی نهضت‌ها را در بحران‌ها به‌کارگیری می‌کرد اما ارتباط با مردم را براساس اعتماد ایجاد می‌کرد. رفتار و تاکتیک‌ها و نوع برخوردش در سوریه موجب جلب اعتماد مردم شده بود.  

این فرمانده بیان کرد: سردار سلیمانی امیری است که ضمن بهره‌گیری از ظرفیت نهضت‌های مردمی در صحنه درگیری از قانونمند کردن آن ارتش دریغ نمی‌کرد. برای نمونه امروز حشدالشعبی یک نیروی قانونمند در عراق محسوب می‌شود.

برچسب‌ها قطر سوریه قرآن کریم عراق قاسم سلیمانی ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قطر سوریه قرآن کریم قطر سوریه قرآن کریم عراق قاسم سلیمانی ترکیه سردار سلیمانی قاسم سلیمانی اداره بحران راه خدا بحران ها حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۳۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد،‌ نائب رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان با بیان اینکه همکاری دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران بهترین راه حل برای بحران انرژی پاکستان است، تصمیم مستقل از سوی دولت اسلام آباد و بی توجهی دولتمردان پاکستانی به سنگ اندازی‌های آمریکا را برای تقویت روابط دوجانبه این کشور با ایران خواستار شد.
«علامه سید اقبال رضوی» نائب رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان در مصاحبه‌ای گفت: جمهوری اسلامی ایران به راحتی می‌تواند مسئله بحران انرژی پاکستان را حل کند.
وی با اشاره به سنگ اندازی‌های آمریکا در روابط دوجانبه ایران و پاکستان همزمان با سفر اخیر «دکتر سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد گفت: اگر پاکستان خود را کشوری مستقل می‌داند به هیچ عنوان نباید برای توسعه روابط با کشور همسایه خود تحت فشار آمریکا و تهدید تحریم‌های اقتصادی این کشور قرار بگیرد.
اقبال رضوی افزود: درحالیکه بزرگترین مسئله پیش روی پاکستان بحران انرژی است و از طرفی نیز کشور همسایه ایران با ظرفیت بالای خود می‌تواند برق، گاز و بنزین ارزان برای شما فراهم کند ضروری است تا از این ظرفیت استفاده شود.
این مقام حزبی پاکستان افزود: همسایگی، مرز مشترک، مقرون به صرفه بودن تجارت، کاهش هزینه حمل و نقل تمامی مواردی هستند که باعث می‌شود جمهوری اسلامی ایران به مراتب شریک تجاری بهتر از غرب برای پاکستان جهت بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت مردم باشد.
وی در بخش پایانی مصاحبه خود تاکید کرد: بحران انرژی مسئله حیاتی مردم پاکستان و کاملا داخلی است از این رو دولت پاکستان باید با واردات انرژی از ایران که خواست همه مردم پاکستان است به این بحران خاتمه بخشد.

دیگر خبرها

  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • تحلیل کارشناسی بحران مسافربری جاده‌ای؛«واردکننده راننده اتوبوس می‌شویم!» | ثبت ساعت یک روش بی‌فایده و پرهزینه است
  • تظاهرات دانشگاهی، مهم‌ترین عنصر تحلیل قدرت آمریکا
  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی
  • (ویدیو) ظریف تحلیل کرد؛ مهمترین کاری که باید پس از بحران غزه انجام می‌دادیم
  • اهدای قهرمانی تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی و سپاه | تصویـر
  • (عکس) اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • کلنگ‌زنی ۶۰واحد مسکن مددجویی در چهارمحال و بختیاری توسط سپاه