Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر-  کمبود برخی تجهیزات پزشکی از جمله ام آر آی یکی از مشکلات حوزه درمان در استان بوشهر است. به گونه‌ای که اکنون در مرکز استان فقط ۲ دستگاه ام آر آی وجود دارد؛ یکی در بیمارستان قلب و دیگری در بیمارستان سلمان فارسی متعلق به تامین اجتماعی.

بیماران تا ۲ ماه باید در نوبت گرفتن ام آری آی بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان بیمارستان شهدای خلیج فارس که بیمارستان زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است ام آر آی ندارد.

دیروز آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، از کمبود امکانات درمانی از جمله همین ام آر آی در استان انتقاد کرد و گفت: نباید شرایط به گونه‌ای باشد که مردم برای گرفتن یک ام آر آی به استان‌های دیگر بروند.

امروز هم عبدالخالق برزگرزاده عضو شورای شهر بوشهر گفت: بیمارستان شهدای خلیج فارس که از بیمارستان‌های اصلی است، دستگاه ام آر آی ندارد و بیماران برای انجام ام آر آی باید با آمبولانس به بیمارستان قلب بوشهر منتقل شوند که هم برای بیمار هم پرستاران و همراهان بیمار این جابه‌جایی بسیار سخت است.

او از مسئولان دانشگاه علوم‌پزشکی بوشهر خواسته بود که خرید و نصب این دستگاه را با فوریت در دستور کار خود قرار دهند.

حالا مسئول رادیولوژی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر اعلام کرده است که ساختمان ام. آر. آی این مرکز از پایان سال ۱۳۹۹  آماده بهره‌برداری است.

سعید ضیا گفته است: یک دستگاه ام. آر. آی نیز خریداری شده است و منتظر تحویل به مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس هستیم.

او گفت: آرامش و رضایت خاطر بیماران و همراهان اهمیت بسزایی برای این مرکز دارد.

سئول رادیولوژی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر گفت: این مرکز با وجود همه کمبود‌های کشوری، تمام توان و تلاش خود را در شرایط همه‌گیری کووید ۱۹ و در پنج خیز کرونا به کارگرفت تا بهترین خدمات را به مردم استان ارائه دهد.

مدیرداخلی بیمارستان شهدای خلیج‌فارس نیز گفته است که این بیمارستان، ۳ دستگاه سی‌تی‌اسکن دارد که در موج پنجم کرونا به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت بودند و روزانه حدود ۵۶۰ سی‌تی‌اسکن انجام می‌شد.

به گفته نظر غلامی، ۲ دستگاه سی‌تی‌اسکن در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس و یک دستگاه هم در بیمارستان شهدای هسته‌ای فعال است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ام آر آی تجهیزات پزشکی بیمارستان بوشهر بیمارستان شهدای خلیج فارس ام آر آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۳۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین

به گزارش خبرنگار مهر، آئین افتتاح فاز سوم کمربندی نسیم شمال حد فاصل چهارراه میرزا کوچک خان تا بلوار شهید باهنر و بهره برداری از ۱۴۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی پیش از ظهر امروز یکشنبه برگزار شد.

فاز سوم محور نسیم شمال با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال و به طول ۲۴۰۰ متر با بهسازی وضع موجود، تعریض معبر، اصلاح شعاع قوس‌ها و اصلاح آب روها اجرا شده است.

همچنین در حاشیه این مراسم، ۱۴۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی نیز شامل تاکسی، ون، مینی بوس و اتوبوس نیز با اعتباری بالغ بر ۱,۲۰۰ میلیارد ریال به شبکه حمل و نقل استان قزوین اضافه شدند.

کد خبر 6097132

دیگر خبرها

  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است
  • استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود
  • فرودگاه بین‌المللی سمنان مهیای بهره‌برداری است
  • ۸۰ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی آماده بهره‌برداری در گناباد است
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • پل صاحب روضات آماده بهره‌برداری است
  • پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید