Web Analytics Made Easy - Statcounter

یخ زدگی تأسیسات بیشتر در مناطق باز شهری و کم تراکم در شهرک‌های جدیدالاحداث که کنتورها در فضای باز قرار دارند اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ علیرضا جزءقاسمی با بیان اینکه طی سال گذشته به علت کاهش شدید دما در استان زنجان یک هزار و ۵۰ کنتور مشترکین دچار یخ زدگی شد، گفت: یخ زدگی تأسیسات بیشتر در مناطق باز شهری و کم تراکم در شهرک‌های جدیدالاحداث که کنتورها در فضای باز قرار دارند اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هزینه هر کنتور یخ زده بیش از ۴۰۰ تومان تا دو میلیون تومان برای هر مشترک خسارت وارد می‌کند، اظهار کرد: طی سال گذشته این تعداد کنتور یخ زده بیش از ۶۰ میلیون به مشترکین هزینه تحمیل کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان به اطلاع رسانی در خصوص حفاظت مشترکین از کنتورها اشاره کرد و گفت: با وجود تبلیغات و اطلاع رسانی از طریق رادیو و تلویزیون شبکه استانی، اما مشترکین به هشدارها توجه نکرده و دچار یخ زدگی و ترکیدگی کنتور و تأسیسات شدند.

جزءقاسمی تاکید کرد: مشترکین نسبت به جلوگیری از یخ زدگی کنتور آب اقدامات پوششی و گرمایشی را مد نظر قرار دهند.

وی راهکار جلوگیری از یخ زدگی را عایق بندی کنتور و تأسیسات اعلام کرد و گفت: با عایق بندی لوله‌هایی که در معرض هوای آزاد قرار دارند و استفاده از پوشش مناسب برای عایق بندی کنتورهای آب نظیر قراردادن کیسه‌های پر از خاک اره در محفظه کنتور، استفاده از پشم شیشه، پوشال، پارچه، گونی و الیاف مصنوعی می‌توان از یخ زدگی تأسیسات و کنتور محافظت کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: با رعایت نکات ایمنی توسط مشترکین شهرهای استان می‌توان از خسارت ناشی از این یخبندان به تأسیسات آب جلوگیری کرد و در صورت یخ زدگی کنتور آب، شهروندان از به کار بردن شعله مستقیم و یا ریختن آب جوش روی آن خودداری و فقط از حرارت غیرمستقیم مانند سشوار یا بخار برای رفع یخ زدگی کنتور استفاده کنند.

جز قاسمی یاد آورشد: سامانه ۱۲۲ این شرکت به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی و مشاوره لازم برای مشترکین می‌باشد و در صورت بروز هر گونه حوادث و شکستگی با این سامانه تماس بگیرند و در این میان عایق بندی کنتور و تأسیسات آب یکی از روش‌های جلوگیری از یخ زدگی آب است.

//انتهای پیام//

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا استان زنجان شرکت آب و فاضلاب تبلیغات مد پوشش خاک آب و فاضلاب شبانه روزی آب و فاضلاب استان زنجان شرکت آب و فاضلاب خاک استان کنتور و تأسیسات استان زنجان یخ زدگی عایق بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۳۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط تیر برق برروی ۲ دستگاه خودرو در قزوین

سقوط تیر برق پوسیده در یکی از محلات شهر  قزوین به ۲ دستگاه خودرو آسیب جدی وارد آورده اما تلفاتی به همراه نداشته است.

براساس اظهارات شاهدان، یکی از کارگران اداره برق قزوین برروی این تیر در حال انجام کار بوده که پس از سقوط، به بیمارستان منتقل شده است.

مجید بی گناه مدیر امور برق جنوب قزوین علت وقوع این حادثه را پوسیدگی پایه تیر برق اعلام کرد و گفت: به طور معمول پایه تیر‌های برق بازدید دوره‌ای می‌شوند و قبل از انجام عملیات نیز آن را اصلاح می‌کنیم، اما بعضی پایه‌ها در داخل زمین دچار پوسیدگی می‌شوند و قابل رویت هم نیستند.

بر اثر این سقوط این تیر برق ۲ دستگاه خودروی کوییک و ال ۹۰ دچار خسارت شده بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • سه سرنشین لنج آتش گرفته در آبهای جزیره هرمز جان باختند
  • همسطح سازی حوضچه شیرآلات شبکه توزیع آب شرب شهرستان میاندوآب
  • سقوط تیر برق برروی ۲ دستگاه خودرو در قزوین
  • آسمان استان بوشهر بارانی شد
  • اطلاعیه قطعی گاز در کرج
  • پاسخگویی به پرسش ‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
  • واگذاری بیش از ۹ هزار فقره انشعاب آب در استان مرکزی
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • نصب یک هزار و ۹۲۶ کنتور هوشمند برق در شاهرود
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند