Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@19:54:47 GMT

فولادسل چگونه به موفقیت رسید

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۳۶۵۲

فولادسل چگونه به موفقیت رسید

رشد سریع و روز افزون صنایع و پیوستگی آن به حوزه فناوری اطلاعات و همچنین وابستگی هر چه بیشتر جوامع بشری به استفاده از این فناوری موجب شده تا صنایع سنگین و مادر نیز به سرعت در معرض تغییرات، پوست اندازی و همگون سازی خود با تغییرات پیش آمده باشند.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام فولادسل، مهندس کیان مرزمدیرعامل برند فولادسل در گفت و گویی به بررسی برند فولادسل و چالش های آن پرداخته هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برند فولاد سل و نحوه شکل گیریش بفرمایید

فولادسل یک هویت صمیمی و عاشقانه است. پشت این برند یک نهاد مستحکم به نام خانواده قرار گرفته است. ابتدای کار من بودم و همسرم و یک دفتر کار ۵۰ متری که کم کم به این خانواده نیروها اضافه شدند. جالب است که نیروها را هم ابتدا از اطرافیان و خانواده جذب کردیم. من از ابتدا بین دلال بودن و بنکدار بودن، بنکداری را انتخاب کردم. با پول کمی که داشتیم کارهای بزرگی انجام دادیم. از اولین کسانی بودیم که مواد اولیه ورق سیاه را از بازار گرفتیم و به کارخانه های فولاد غرب آسیا در قم و نورد لوله سمنان فرستادیم و محصول گالوانیزه تحویل گرفتیم.

با پول فروش نصف محصول آماده شده دوباره ورق سیاه خریدیم و فرایند تبدیل به ورق گالوانیزه را تکرار کردیم. به همین شکل ادامه دادیم تا به یکی از بنکداران اصلی ورق گالوانیزه تبدیل شدیم. در پایان سال مالی به نقطه ای رسیده بودیم که در سبد کالایی ما برندهای هفت الماس و سمنان و شهرکرد وجود داشت.

رفته رفته کار خود را گسترش دادیم و محصولات جدید را به سبد کالای شرکت اضافه کردیم. شمش، اسلب، ورق سیاه، ورق روغنی، تیرآهن و هاش، میلگرد و توری و فنس، نبشی و ناودانی و...

ما بزرگ شده بودیم و چاره ای جز بزرگ فکر کردن نداشتیم. کارمندان ما به ۲۵ نفر رسیده بودند. ایده ی فروشگاه اینترنتی آهن آلات شکل گرفت و باید به یک اسم ماندگار و یک برند فکر می کردیم. پیشنهاد های مختلفی آمده بود. روی یک مورد تیم دیجیتال مارکتینگ به توافق رسیده بود. اما در لحظه ی آخر یکی از همکاران فروش وارد دفتر من شد و گفت: فولادسل!

با تعجب نگاهش کردم و مبهوت که دارد چه می گوید؛ دوباره با ذوق و شوق گفت: فولادسل!

حالا سالهاست از آن روز ها می گذرد و آن لحظه هنوز در ذهن من نقش پر رنگی دارد. تیم ما چندین برابر بزرگتر شده است و خانواده ی فولادسل از دو نفر به نزدیک یکصد نفر رسیده و این افتخار بزرگی است برای من و همسرم.

بزرگترین چالش های شما و برند فولاد سل برای رسیدن به این نقطه چه بوده است ؟

چالش های بازار آهن مثل ذات بازار آهن نوسان دارد. زمانی چالش های مالیاتی بزرگتر بودند. زمانی کیفیت محصولات و ضایعات ایجاد شده و زمانی هم چالش نیروی انسانی داشتیم. نیروی با سواد در این بازار کم بود. اکثر افراد تجربی آهن فروش بودند. سواد دانشگاهی نداشتند. اما شرکت ما از ابتدا بر پایه مهندسی شکل گرفت. نیروهایی هم که اضافه شدند اکثرا کارشناس یا کارشناس ارشد متالوژی و عمران و سازه و مدیریت بودند. ما ادعا می کنیم که مهندسی فروش را وارد این بازار کردیم. نیاز مشتریان را دانه به دانه بررسی کردیم. نمونه برایشان فرستادیم و به آنها کمک کردیم تا بفهمند چه محصولی برایشان بهینه تر است. در واقع ما علم روز را با آهن فروشی سنتی آمیختیم.

آینده بازار تولید و توزیع فولاد را در ایران و منطقه چطور می بینید ؟

ما ظرفیت های عظیمی برای توزیع در منطقه داریم اما متاسفانه قدر داشته های خود را نمی دانیم. ما پل ارتباطی بین آبهای گرم و سرد هستیم. امیدوارم شرایط سیاسی به ما کمک کند تا بتوانیم نقش خود را درست ایفا کنیم. به آینده خوش بین هستیم. تولید ما زمانی جوابگوی نیاز داخل هم نبود اما الان ظرفیت های صادراتی خوبی در صنعت فولاد مهیا شده است. در حوزه نورد سرد و گرم و گالوانیزه خیلی پیشرفت کرده ایم. در حوزه ی آهن آلات آلیاژی واقعا رشد چشم گیری داشته ایم. کارخانجات میلگرد و مقاطع فولادی به خوبی توسعه پیدا کرده اند. همه ی اینها نشان دهنده فنر جمع شده صنعت فولاد و آماده جهش بودن آن است. ما کشورهای در حال توسعه ی عراق و افغانستان و پاکستان و سوریه را داریم که در همسایگی ما تشنه ی آهن آلات هستند. جام جهانی قطر را داریم که سرعت ساخت و سازها در این کشور ستودنی است. این ها همه بازار های بالقوه ما هستند که اگر دیر بجنبیم جای ما را دیگران می گیرند.

از اهدافتان برای آینده فولاد سل و کسب و کار های دیگرتان بفرمایید .

فولادسل فرزند خلف ماست. فرزند خلف هلدینگ پترو سازه ساحل. صبور، دانشمند و به روز است. مسیر خودش را به درستی ادامه می دهد. با نسبت درستی در حال رشد از لحاظ فنی و محتوایی است. ما در کنارفولادسل فروشگاه همراه نیکان را نیز راه اندازی کردیم و در حال واردات موبایل و تبلت و لپ تاپ و لوازم جانبی هستیم. تیم همراه نیکان نیز باهوش و پر قدرت از بنکداری شروع کرده است و در حال رشد است.

به زودی خبر های خوبی از صادرات مواد غذایی به کشورهای مختلف از هلدینگ ما به گوش شما می رسد. ما هم درحال توسعه ی افقی و عمودی هستیم. شاخ و برگ های ما گل و میوه می دهند و هسته های آنها دوباره درختی تنومند در کنار فولادسل ایجاد می کنند.

سخن پایانی

آرزوی سربلندی صنعت کشورم را دارم و از هیچ تلاشی برای اعتلای نام ایران دست نمی کشم.

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گالوانیزه بازار تولید و توزیع فولاد برند فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۳۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس

تین نیوز

مدیر کل راه آهن شرق گفت: با پیگیری های صورت گرفته با بخش خصوصی و با مشارکت فولاد سنگان، ساختمان در حال احداث شرکت فولاد با بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی، در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، علی حکامی قاسمی در حاشیه بازدید از سایت ایستگاه در حال احداث فولاد، برای تبیین شرایط بهره برداری و تبادلات بین راه آهن و بخش خصوصی، در جلسه هم اندیشی با مدیران شرکت فولاد سنگان شرکت کرد.

گفتنی است شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان با هدف تولید پایدار بخشی از گندله مورد نیاز شرکت فولاد مبارکه اصفهان، در نزدیکی معادن سنگ آهن سنگان تاسیس شده و در حال حاضر واحد گندله سازی و کنسانتره سازی این شرکت، در حال تولید است و راه آهن شرق محصولات این شرکت را به مقاصد مورد نیاز بارگیری و حمل می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • موفقیت آمیزبودن عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • فولاد جلوی جنجال بزرگ در خوزستان را گرفت (عکس)
  • ویسی، در و پنجره‌های فولاد را بست!
  • سعید واسعی؛ از پشت دروازه فولاد تا نوک خط حمله مس رفسنجان
  • اقدام کریستوفر کنت برای کودکان اهوازی
  • سیاوش اکبرپور استعفا داد!
  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است
  • حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان
  • حزباوی: من و اکرم عفیف شما همه!