Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران از اجرایی شدن مفاد ماده یک حمایت از صادرات غیر نفتی سال ۱۴۰۰ مبنی بر پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی به صادرکنندگان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران احسان قمری با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به سپرده‌گذاری ۲۰۰۰ میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی در ۱۳ بانک عامل با هماهنگی سازمان توسعه تجارت ایران، فرایند احراز اهلیت صادراتی ۱۲۰ صادرکننده انجام و فهرست این گروه از صادرکنندگان جهت احراز اهلیت اعتباری و در نهایت پرداخت تسهیلات به بانک‌های عامل ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: مجموع تسهیلات پرداختی از این محل از منابع سال جاری ۴,۰۰۰ میلیارد تومان بوده که از این مقدار ۲,۰۰۰ میلیارد تومان از منابع بانکی و مابقی از منابع صندوق توسعه ملی بوده که در بانک‌های عامل سپرده‌گذاری دو ساله آنها انجام شده است. لذا پرداخت این تسهیلات، مستمر بوده و با توجه به گردش مجدد سپرده‌ها، بانک‌های عامل می‌توانند مستمرا این تسهیلات را پرداخت کنند.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: مشخصات صادرکنندگانی که از طریق سامانه بهین‌یاب، درخواست تسهیلات خود از محل منابع صندوق توسعه ملی را ثبت کرده و اهلیت آنها احراز شده است به بانک‌های عامل ارسال و بانک‌های عامل موظفند در اسرع وقت، نسبت به احراز اهلیت اعتباری و پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

قمری ادامه داد: تا کنون مبلغ ۱,۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع مشترک صندوق توسعه ملی و بانک‌های عامل جهت پرداخت به ۱۲۰ صادرکننده اختصاص یافته و سایر صادرکنندگان نیز می‌توانند با مراجعه به سامانه بهین‌یاب و ثبت درخواست خود، فرایند دریافت تسهیلات را آغاز کنند.

وی در پایان تاکید کرد: با سامانه‌ای شدن فرایند پرداخت اعتبارات از محل منابع صندوق توسعه ملی ضمن تسریع در پرداخت تسهیلات امکان نظارت بر عملکرد صادرکنندگان و بانک‌های عامل نیز فراهم شده است.

کد خبر 547339

منبع: ایمنا

کلیدواژه: صادرات غیرنفتی افزايش صادرات غير نفتي رشد صادرات غیرنفتی بسته حمایت از صادرات غیرنفتی بسته حمایت از صادرات غیر نفتی سال ۱۴۰۰ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان توسعه تجارت ایران صندوق توسعه ملی پرداخت تسهیلات بانک های عامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۳۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور

حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر گفت: پارسال ۹۰۶ هزار و ۹۶۸ نفر متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج بودند که از این تعداد ۸۶ درصد تسهیلات خود را دریافت کردند و ۱۴ درصد باقیمانده در نوبت دریافت هستند.

او افزود: سال گذشته ۱۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج از سوی بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوان اظهار امیدواری کرد با تدبیر بانک مرکزی، امسال شاهد ایجاد صف‌های طولانی برای دریافت وام ازدواج در کشور نباشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند
  • ارزپاشی بانک مرکزی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید