Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامعلی حیدری روز شنبه در شورای توسعه و برنامه‌ریزی این استان افزود: سند آمایش سرزمین یک سند راهبردی مهم و از ملاک‌های بودجه‌ریزی به شمار می‌رود که می‌طلبد اطلاعات آن متناسب با نیاز روز اصلاح شود.

وی ادامه داد: سند آمایش سرزمین باید با دقت و به صورت علمی و دقیق تدوین شود تا در نهایت به اهداف مورد نظر که کمک به تحقق عدالت و توزیع عادلانه اعتبارات است، برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری در ادامه با اشاره به اینکه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ سهم بالای برای تحقق درآمدهای عمومی برای این استان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد:این موضوع اتفاق خوبی نیست و باید در مکاتبه با تهران زمینه اصلاح آن فراهم شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اعتبارات تعدادی از طرح‌های ملی استان نیز در لایحه بودجه سال آینده کاهش یافته که این موضوع نیز پذیرفتنی نیست و باید این اعتبارات افزایش پیدا کند.

حیدری بهره‌گیری از ظرفیت بنیادهای ملی در تکمیل طرح‌های مهم استان را خواستار شد و گفت: مقرر شده تا قرارگاه خاتم الانبیاء در تکمیل طرح چهارخطه بروجن به لردگان به ایذه ورود پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد:از ظرفیت بنیادهایی نظیر قرارگاه خاتم، شستا، ستاد فرمان اجرایی امام و سایر بنیادها برای پیشبرد طرحهای نیمه‌تمام و مهم استان بهره گرفت و تفاهمنامه‌هایی منعقد کرد.

حیدری با بیان اینکه تحقق توسعه نیازمند مشارکت سه ضلع منابع دولتی، توان بنیادها و ظرفیت بخش خصوصی است، اظهار داشت: رمز توسعه یافتگی کشورهای توسعه یافته بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی است که باید در این حوزه در استان فعال شویم و به طور مثال از ظرفیت شوراهای اسلامی بهره بگیریم.

استاندار چهارمحال و بختیاری بر تعامل دستگاه‌های اجرایی با وزارتخانه‌های مرتبط نیز تاکید کرد و گفت: اعتباراتی که به استان‌ها داده می شود محدود است از همین ضروری است با افزایش قدرت چانه‌زنی از اعتبارات در اختیار وزارتخانه‌ها نیز استفاده کرد.

حیدری، فروش املاک مازاد را نیز راه دیگری برای جبران کسری بودجه عنوان کرد و گفت: این موضوع نیز در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تدوین طرح توسعه شهرستان کوهرنگ را خواستار شد و گفت: این طرح برای ارائه به معاون اجرایی رییس جمهوری هر چه سریعتر آماده شود.

حیدری اجرای طرح حذف ارز ترجیحی از برخی کالاها را نیازمند اقناع‌سازی و فرهنگ‌سازی دانست و گفت: این طرح ممکن است در کوتاه مدت چالش‌های ایجاد کند اما دستاوردهای خوبی در بلندمدت دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری بازرسی و نظارت بر بازار را عامل مهمی در پیشبرد اجرای طرح حذف ارز ترجیحی برخی کالاها دانست و خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها یاری دهند تا از این مقطع به سلامت عبور کنیم.

به گزارش ایرنا، در این نشست ۱۳ طرح مصوب کارگروه امور زیربنایی استان شامل طرح پرورش گوسفند داشتی، حفر چاه آزمایشی، طرح پرورش شترمرغ، پرواربندی بره، پرورش ستر، پرورش گام شیری، تولید شن و ماسه، ایستگاه راه آهن شهرکرد، طرح خوراک دام و طیور و احداث مجتمع خدماتی رفاهی بررسی و با اکثریت آرای حاضران تصویب شد.

همچنین در این نشست در خصوص نحوه توزیع اعتبارات ۲۷ صدم درصد اعتبارات سال ۱۴۰۰ نیز گزارشی ارائه شد و با رای اعضای جلسه نحوه توزیع اعتبارات مصوب شد.

در این نشست گزارشی نیز در خصوص عملکرد اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ ارائه و مقرر شد موانع موجود در راستای جذب این اعتبارات از میان برداشته شود.

برچسب‌ها لایحه بودجه چهارمحال وبختیاری غلامعلی حیدری سودجانی اعتبارات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لایحه بودجه چهارمحال وبختیاری لایحه بودجه چهارمحال وبختیاری اعتبارات چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۳۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری

قطره کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از فردا سه شنبه هوای استان بارانی می‌شود، گفت: بیشترین فعالیت سامانه بارشی برای اواخر هفته جاری پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید

شهرکرد خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری

وی افزود: آسمان استان امروز صاف تا کمی ابری است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد
  • آغاز دوره مربیگری فوتسال سطح یک آسیا در شهرکرد
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری