Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر به نقل از ذوب آهن اصفهان، سود این شرکت طی سال گذشته به میزان ۱۵ هزار و ۸۱۹ میلیارد ریال رسید که دلایل افزایش میزان درآمد و سود شرکت ناشی از تمرکز بر تولید و فروش محصولات صنعتی و محصولات با ارزش افزوده بالاتر، تمرکز شرکت بر صادرات به دلیل ارزش افزوده بالاتر، افزایش تورم و افزایش سطح عمومی قیمت‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در سال ۹۹ ذوب آهن، شاهد رشد ۲۴۵ درصدی سودآوری شرکت های تابعه داخلی نسبت به سال ۹۸ بوده است. در واقع ذوب آهن دست کم طی یک دهه گذشته برای نخستین بار در سال ۹۹ از زیان انباشته خارج شد تا بتواند سود را بین سهامداران توزیع کند و شرایط برای پیوستن از فرابورس به بورس مهیا شد که این کار در سال ۱۴۰۰ عملیاتی شد.

موفقیت ذوب آهن اصفهان در سودآوری ادامه یافت و در سال جاری نیزاین شرکت موفق شد رکورد سود آوری خود را تنها در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ ارتقاء دهد و با افزایش ۱۹۵ درصدی به سود بیش از ۲ هزار میلیارد تومان برسد و حاشیه سود این شرکت برای نخستین بار از ۱۲ درصد عبور کرد.

عمده سود آوری ذوب آهن اصفهان حاصل بهبود فرایند، تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر و رشد صادرات بوده است و تنها حدود ۳۰ درصد از این افزایش سود حاصل تورم و افزایش قیمت ارز می باشد.

تولید انبوه ریل مطابق استاندارد جهانی که در ۶ محور خط آهن ایران استفاده شد و در حال نصب است، تولید ریل زبانه سوزن و ریل مترو تهران، تمرکز بر تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر همچون ورق سازه های فولادی، آرک معدن، تیرآهن بال پهن و ... ، صرفه جویی در مصرف آب و انجام پروژه های مختلف برای استفاده از پساب به جای برداشت آب از رودخانه، توسعه صادرات و دستیابی به مدال افتخار ملی صادرات و ... از جمله دستاوردهای این شرکت طی سه سال اخیر است.

عملکرد ذوب آهن اصفهان در ۹ ماهه گذشته نیز نشان از افزایش تولید در اغلب بخش های تولیدی و همچنین افزایش فروش این شرکت دارد. تلاشگران این مجتمع عظیم صنعتی باوجود مشکلات ناشی از کمبود مواد اولیه و بحران آب تا پایان آذرماه امسال موفق به تولید ۲ میلیون و ۵۴ هزار و ۷۰۰ تن چدن مذاب شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد رشد را نشان می دهد، ضمن اینکه رکورد تولید ۹ ماهه چدن با سه کوره بلند را در تاریخ این شرکت به جا گذاشته است.

منصور یزدی زاده مدیر عامل این شرکت ضمن بیان مطلب فوق گفت: امسال این شرکت با سه کوره بلند فعالیت می کند و اگر مشکلات کمبود مواداولیه و آب وجود نداشت، به طور قطع تولید بیشتری حاصل می شد. با این وجود امیدواریم تا پایان سال به تولید حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن برسیم که در تاریخ این شرکت بی سابقه است.

وی افزود: با توجه به افزایش تولید چدن و محدودیت بخش فولادسازی، تولید شمش چدن به ۵ برابر سال گذشته رسید که بخش عمده آن در ۹ ماهه نخست سال جاری صادر گردید.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: این مجتمع عظیم صنعتی در ۹ ماهه ابتدای امسال در تولید کک خشک ۳ درصد، در تولید آگلومره ۴ درصد، در تولید فولاد خام ۵ درصد و در تولید شمش آماده ۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش تولید داشته است.

یزدی زاده به برنامه ریزی این شرکت جهت افزایش تولید و فروش محصولات با ارزش اقتصادی بیشتر اشاره کرد و گفت: در این راستا در ۹ ماهه نخست سال جاری تولید کلاف در ذوب آهن اصفهان حدود ۱۰ برابر سال گذشته بود و به ۱۲۶ هزار و ۸۸۷ تن رسید، در حالیکه تولید میلگرد تنها یک درصد رشد داشت و در تولید تیرآهن، شمش کالایی و سایر محصولات تغییری نداشتیم.

وی افزود: برنامه ریزی ذوب آهن جهت افزایش تولید و فروش محصولات با ارزش افزوده بالاتر موجب شد این شرکت در ۹ ماهه منتهی به آذر ۱۴۰۰ از فروش محصولات خود ۲۵ هزار و ۴۰۵ میلیارد تومان درآمد کسب نماید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹۲ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 5394844

منبع: مهر

کلیدواژه: ذوب اهن اصفهان شرکت ذوب اهن اصفهان سرمایه گذاری کسب و کار گروه خودروسازی سایپا محیط کسب و کار ایران خرید آنلاین تولید داخلی طراحی داخلی دکوراسیون منزل سیاتیک گروه صنعتی ایران خودرو تعمیرات موبایل دورکاری کارمندان واکسن کرونا صنعت پوشاک کسب و کارهای اینترنتی محصولات با ارزش افزوده بالاتر ذوب آهن اصفهان فروش محصولات افزایش تولید تولید و فروش سال گذشته ۹ ماهه سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۳۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین

گزارش جدید شرکت تحقیقاتی "کاونترپوینت" نشان می‌دهد که فروش گوشی‌های هوشمند اپل در چین طی سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به دلیل افزایش رقابت از سوی برندهای داخلی این کشور، ۱۹ درصد کاهش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، گزارش جدید شرکت تحقیقاتی "کاونترپوینت" نشان می‌دهد که فروش گوشی‌های هوشمند اپل در چین طی سه ماهه اول سال 2024 به دلیل افزایش رقابت از سوی برندهای داخلی این کشور، 19 درصد کاهش یافته است.

این شرکت روز سه شنبه اعلام کرد که غول فناوری آمریکا یعنی اپل با فشار ناشی از شرکت‌ رقیب یعنی "هوآوی" به جایگاه سوم در بازار پررقابت چین سقوط کرد.

شرکت هوآوی که دفتر مرکزی آن در شنژن قرار دارد، از افزایش 69.7 درصدی فروش گوشی‌های هوشمند خود در سه ماهه اول خبر داد.

اپل مجبور به حذف اپلیکیشن‌های محبوب در چین شداپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد

بر اساس این گزارش، شرکت هوآوی اکنون چهارمین سازنده بزرگ گوشی‌های هوشمند در چین است.

عملکرد قوی این شرکت در حالی است که تحریم‌های ایالات متحده تجارت جهانی گوشی‌های هوشمند این شرکت چینی را تقریباً از بین برده است.

به طور کلی، بازار گوشی های هوشمند چین در سه ماهه اول سال 2024 حدود 1.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت که نوید دهنده روند مثبت این صنعت در دوره سه ماهه دوم است.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که فروش اپل در سال 2024 بازهم کاهش یابد. شرکت تحقیقاتی آی‌دی‌سی IDC قبلاً هشدار داده بود که حضور غول فناوری ایالات متحده در چین به دلیل محصولات رقیب و ارتقاء محدود محصولات اپل که جذابیت کلی آیفون‌ها را کاهش داده، تضعیف شده است.

اپل که زمانی باارزش‌ترین شرکت جهان بود، امسال شاهد کاهش 14 درصدی ارزش سهام خود بود که در کل بازار عملکرد ضعیفی داشت. ارزش بازار آن هنوز 2.56 تریلیون دلار است و پس از شرکت مایکروسافت در رتبه دوم قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ |برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد