Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، شناخته شده‌ترین آمبولانس‌ها در ایران مربوط به اورژانس ۱۱۵ هستند، اما آمبولانس‌های دیگری نیز وجود دارند که به اورژانس خصوصی یا آمبولانس خصوصی معروفند که توسط شرکت‌های خصوصی مختلفی اداره می‌شوند. امروزه با توجه به شرایط همه گیری بیماری کرونا نیاز به استفاده از آمبولانس خصوصی در کلان شهرها به ویژه شهر تهران که اغلب دارای ترافیک سنگینی است بسیار اهمیت پیدا کرده است، زیرا با استفاده از آمبولانس خصوصی تهران بیماران به راحتی می‌توانند به مراکز درمانی دلخواه خود در سریع‌ترین زمان ممکن منتقل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه بیشتر تفاوت و مزایای آمبولانس خصوصی نسبت به ۱۱۵ را برای شما تشریح خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

تفاوت آمبولانس خصوصی تهران با اورژانس ۱۱۵

آمبولانس‌های ۱۱۵ بیماران را در سریع‌ترین زمان ممکن از محل تحویل بیمار به نزدیک‌ترین بیمارستان می‌رسانند، اما اورژانس خصوصی تهران بیماران را به هر بیمارستانی که بیمار تمایل دارد منتقل می‌کنند. آمبولانس‌های خصوصی ملزم به داشتن پرسنل آموزش دیده در زمینه خدمات فوریت‌های پزشکی و حداقل یک تکنسین فوریت‌های پزشکی هستند. اورژانس‌های خصوصی همچنین باید تجهیزات پزشکی موردنیاز در داخل وسیله نقلیه خود را همیشه به همراه داشته باشند. در حالی که خدمات خصوصی توسط وزارت بهداشت تنظیم می‌شود، آمبولانس‌های خصوصی که هم در مناطق روستایی و هم در مناطق شهری خدمت می‌کنند، مشمول مقررات سازمان‌های دولتی نیستند.

مردم هر زمان که شرایط اضطراری وجود دارد با ۱۱۵ تماس می‌گیرند و این زمانی است که آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ وارد عمل می‌شوند. با این حال، زمانی که فردی برای معاینه یا رفتن به خانه سالمندان و یا بیمارستان نیاز به کمک دارد و توانایی انجام آن را به تنهایی ندارد، بهترین زمان برای استفاده از آمبولانس خصوصی تهران است، زیرا در یک آمبولانس خصوصی، امدادگران برای مراقبت از او وجود دارند و می‌تواند او را در این امر کمک کنند. آمبولانس‌های خصوصی هم حمل و نقل اورژانسی و هم حمل و نقل غیر اورژانسی را ارائه می‌دهند که معمولاً باید از قبل رزرو شوند. حمل و نقل غیر اورژانسی اغلب برای کسانی است که در بستر هستند و تمایل دارند به یک مرکز درمانی یا بیمارستان دلخواه منتقل شوند و یا از آن خارج شوند.

در مجموع آمبولانس‌های عمومی (اورژانس ۱۱۵) خدمات درمانی را برای مواقع اضطراری ارائه می‌کنند و بیمار را به نزدیک‌ترین مرکز درمانی منتقل می‌کنند و این ماهیت کار آن‌هاست. اما اگر بیمار درخواست‌های بیشتری مانند انتقال به یک مرکز درمانی خاص و دلخواه را داشته باشد، باید از یک آمبولانس خصوصی برای رفع نیازهای خود کمک بگیرد.

اورژانس ۱۱۵ چگونه کار می‌کند؟

هنگامی که شخصی با ۱۱۵ تماس می‌گیرد، اپراتور، تلفن را به مرکز اورژانس منطقه‌ای که بیمار یا تماس گیرنده در آن قرار دارد وصل می‌کند. در اغلب موارد آمبولانس‌ها حداکثر ۱۰ دقیقه از زمان اعزام به محل می‌رسند. آمبولانس‌های خصوصی در تهران همواره کارکنانی مانند امدادگر و تکنسین فوریت‌های پزشکی را با خود حمل می‌کنند و اگر وضعیت بحرانی باشد، ممکن است دو امدادگر در آمبولانس باشند. تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی آموزش‌های مختلفی را گذرانده‌اند و می‌توانند بیماران را در راه رسیدن به بیمارستان تحت نظر داشته باشند.

یک تکنسین فوریت‌های پزشکی می‌تواند دامنه وسیعی از اقدامات پزشکی را انجام دهد. آن‌ها می‌توانند درمان‌هایی را برای باز کردن مجاری تنفسی بیمار، وارد کردن یک IV، درمان موقتی درد یا واکنش‌های آلرژیک انجام دهند. در حالی که خدمات آمبولانس خصوصی تهران و خدمات بیمارستانی مکمل یکدیگر هستند، مواردی وجود داشته است که فرض می‌شود که باید تمام خدمات پزشکی مورد نیاز بیمار را اورژانس ارائه دهد، اما این تصور اشتباه است و این دو مورد یعنی خدمات بیمارستانی و اورژانس مکمل یکدیگر هستند.

چه زمانی باید از خدمات آمبولانس خصوصی استفاده کرد؟

آمبولانس‌های خصوصی در مواردی که بیماران به یک بیمارستان خاص نیاز دارند یا زمانی که مورد واقعاً شرایط اورژانسی نیست، جایگزین اورژانس ۱۱۵ می‌شوند. علاوه بر این راه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توان از آمبولانس خصوصی استفاده کرد. همچنین هنگامی که پزشک بیمار به بیمارستان خاصی وابسته است که نزدیک محل انتقال بیمار نیست، بیمار باید با اورژانس خصوصی تماس بگیرد تا او را به بیمارستان تعیین شده برساند.

یکی دیگر از زمان‌هایی که می‌توان از آمبولانس خصوصی در تهران استفاده کرد، هنگامی است که بیمارانی که نمی‌توانند رانندگی کنند یا کسی را ندارند که آنها را به جایی که می‌خواهند برسانند، بهتر است با یک سرویس اورژانس خصوصی تماس بگیرند، زیرا این خدمات همان چیزی است که نیازهای آن را برآورده می‌کند. همچنین بیمارانی که به شرایطی نیاز دارند که هنگام سفر به کلینیک‌ها یا مطب پزشک یا مراکز درمانی احساس راحتی کنند، باید با آمبولانس خصوصی تهران تماس بگیرند، زیرا اغلب وسایل نقلیه شخصی معمولی فضای لازم را ندارند که بتوانند مراقبت و توجه به نیازهای خاص بیمار را ارائه دهند. آمبولانس‌های خصوصی در شهر تهران می‌توانند بیماران را از بیمارستان‌هایی که در آنجا مرخص می‌شوند، تحویل بگیرند و به محل موردنظر بیمار منتقل کنند.

مزایای آمبولانس‌های خصوصی

آمبولانس‌های عمومی (۱۱۵) فقط برای موارد اضطراری که زندگی را تهدید می‌کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما یک آمبولانس خصوصی تهران می‌تواند مجموعه‌ای از خدمات مختلف را برای بیماری‌های با وضعیت اضطرار پایین‌تر مانند کبودی‌ها و بریدگی‌های جزئی، سوختگی و درد مزمن و ... ارائه دهد. اغلب بیماران در شرایطی نیستند که خودشان به بیمارستان نزدیک مراجعه کنند یا کسی را به عنوان همراه ندارند در این صورت با شماره گیری شماره آمبولانس خصوصی پارس امداد به راحتی می‌توانند از پشتیبانی مورد نیاز خود برخوردار شوند.

آمبولانس‌های عمومی بیماران را به‌طور پیش‌فرض به نزدیک‌ترین بیمارستان‌های محل حادثه می‌رسانند و هیچ درخواستی برای هدایت مجدد به بیمارستان مورد نظر بیمار را بررسی نمی‌کنند. اما اگر بیمار در حال حاضر درون یک بیمارستان خاص تحت درمان است، آمبولانس‌های خصوصی می‌توانند درخواست او را برای هدایت به محل موردنظر پاسخ دهند. شرکت‌ها و مؤسسات مختلف، اغلب رویدادهای مهمی را برگزار می‌کنند و به عنوان یک اقدام پیشگیرانه ممکن است بخواهند یک یا دو آمبولانس را برای موارد اضطراری در حالت آماده باش نگه دارند. خدمات آمبولانس خصوصی تهران می‌تواند نیازهای آنها را فراهم کند و خدماتی را متناسب با نیاز آنها ارائه دهد. آمبولانس‌های خصوصی همچنین دارای آمبولت، ویلچر و سایر تجهیزات پیشرفته مورد نیاز برای انتقال بیمارانی هستند که قادر به راه رفتن یا حرکت نیستند.

انواع آمبولانس خصوصی

آمبولانس‌های خصوصی بسته به نوع امداد و خدماتی که ارائه می‌دهند به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند:

آمبولانس نوع ۱

این نوع آمبولانس خصوصی اغلب به کسانی که وضعیتشان اورژانسی نیست، خدمات امدادی ارائه می‌کند. خدمات امدادی آمبولانس خصوصی نوع ۱ اغلب به بیماران به صورت انفرادی ارائه می‌شود. دستگاه‌های احیا و تنفس، تخت بیمار و دستگاه ساکشن از جمله تجهیزات موجود در این نوع آمبولانس است.

آمبولانس نوع ۲

این نوع آمبولانس خصوصی اغلب وظیفه منتقل کردن بیماران به مراکز درمانی و همچنین انتقال بیماران به منزلشان را بر عهده دارد. این نوع آمبولانس‌ها دارای تجهیزات پزشکی و امدادی پیشرفته‌تری نسبت به آمبولانس‌های نوع ۱ هستند و در شرایط بحرانی‌تری به بیماران خدمات رسانی می‌کنند. همچنین تکنسین‌های مشغول به کار در این نوع آمبولانس‌ها از نظر مهارت و تجربه در سطح بهتری نسبت به تکنسین‌های آمبولانس نوع ۱ هستند.

آمبولانس نوع ۳

این نوع آمبولانس خصوصی در ارائه خدمات به موارد اضطراری به بیماران تخصص دارد. از ویژگی‌های آمبولانس نوع ۳ این است که شامل یک بخش CCU و یک ICU است که برای بیماران مبتلا به مشکلات مغزی و تنفسی بسیار مفید است.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5394852

منبع: مهر

کلیدواژه: آمبولانس کسب و کار بیمارستان کسب و کار گروه خودروسازی سایپا محیط کسب و کار ایران تعمیر لوازم خانگی طراحی داخلی دکوراسیون منزل تولید داخلی سرمایه گذاری استخدام میوه بیمه شخص ثالث کنکور قاسم سلیمانی صنعت پوشاک آمبولانس خصوصی تهران آمبولانس های خصوصی آمبولانس خصوصی نوع آمبولانس فوریت های پزشکی اورژانس خصوصی آمبولانس نوع اورژانس ۱۱۵ آمبولانس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۳۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟

به گزارش خبرآنلاین ،به نظر می رسد که پیروری از یک رژیم غذایی منحصر به مصرف انواع میوه ها برای چند روز متوالی، بهترین راه حل برای دست یابی به کاهش وزن و همچنین پاکسازی بدن از سموم مختلف باشد.

عصر ایران در خبری نوشت:باید هم اینطور باشد، میوه ها از سالم ترین مواد غذایی روی کره زمین هستند. اما آیا به راستی چنین رژیم فشرده ای می تواند به کاهش وزن سالم کمک کند؟ پاسخ به این سوال هم بله است و هم خیر!

رژیم میوه ۳ روزه با هدف اصلی پاکسازی بدن و کاهش وزن میان بسیاری از افراد محبوب شده است، اما این رژیم نیز همانند هر سیستم دیگری فواید و محدودیت های خاص خود را دارد. در ادامه به بررسی مزایا، معایب و هر چه که باید از رژیم مذکور انتظار داشته باشیم خواهیم پرداخت. نکات مورد بحث با استناد به مقالاتی که از طریق وب سایت کتابخانه ملی پزشکی آمریکا و کلینیک کلیولند قابل دسترسی هستند، جمع آوری شده اند.

رژیم میوه ۳ روزه چیست؟

رژیم میوه ۳ روزه یک رژیم کاهش وزن متمایز است که طی سال های اخیر به محبوبیت فراوانی دست یافته است. این رژیم تنوع زیادی دارد، اما اساس آن بدین صورت است: به مدت سه روز، فرد تنها میوه بدون شکر یا هرگونه شیرین کننده اضافه مصرف می کند. در واقع هدف این است که بدن خود را از تمام شیرینی هایی که مدت ها خورده ایم و اهمیتی به آن نداده ایم، سم زدایی و در عین حال مقداری مواد مغذی ارزشمند نیز وارد بدن خود کنیم. از آنجایی که میوه ها محتوای آب زیادی دارند، به ما کمک می کنند تا در تمام این سه روز هیدراته و سیر بمانیم.

قوانین رژیم میوه ۳ روزه به شرح زیر است:

- هر روز حداقل ۱۲ لیوان آب تصفیه شده بنوشید.

- از نوشیدنی های دیگر مانند قهوه و چای خودداری کنید.

- میوه های تازه در هر نوعی توصیه می شوند (بهتر است از مصرف میوه های منجمد، خشک یا کنسرو شده اجتناب کرد)، به خصوص اگر ارگانیک باشند.

- برای شام یک کاسه سالاد سبزیجات میل کنید. سبزیجات غیر نشاسته ای و ارگانیک بهترین گزینه هستند.

- از ورزش کردن خودداری کنید.

- علاوه بر میوه ها باید از انواع نوشیدنی های پروتئینی نیز استفاده شود.

بسیاری از افرادی که این رژیم را امتحان می کنند، پس از تنها یک روز از گذشت آن به طرز شگفت آوری احساس افزایش انرژی می کنند، گاهی اوقات حتی بیشتر از زمانی که سعی دارند عادات غذایی همیشگی خود را حفظ کنند.

مزایای پیروی از رژیم میوه ۳ روزه برای کاهش وزن - نتایج سریع

به دنبال کاهش وزن سریع هستید؟ رژیم میوه ۳ روزه یکی از سریع ترین و ساده ترین روش های ممکن برای کاهش وزن است. گفته می شود که به احتمال زیاد بعد از سه روز می توانید نتایج منحصر به فرد آن را مشاهده کنید.

وزن آب یکی از اولین چیزهایی است که پس از تجربه رژیم و دریافت کالری بسیار کمتر از حد معمول از دست خواهیم داد. همین اتفاق در خصوص رژیم میوه نیز رخ می دهد و مقداری کاهش وزن به این رژیم نسبت داده می شود. با این حال باید توجه داشته باشیم که ممکن است کاهش میزان چربی بدن در این رژیم پایدار نباشد.

- افزایش انرژی

یکی از رایج ترین نکاتی که مردم در خصوص این رژیم گزارش می دهند، احساس افزایش سطح انرژی بیش از حد معمول طی این ۳ روز است. در واقع به کرات گزارش شده که افراد احساس می‌ کنند رژیم‌ های معمولی آنها را خسته و تنبل می‌ کنند. این در حالی است که به دنبال رعایت رژیم میوه‌ ۳ روزه، با انرژی بیشتری می توانند به کارهای روزانه خود بپردازند.

- تامین مواد مغذی و ترکیبات آنتی اکسیدانی

میوه‌ هایی که در این رژیم مصرف می کنیم نیز سرشار از انواع ویتامین ‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ ها هستند و به حفظ سلامت، تعادل و عملکرد تمام اجزای بدن در بهترین حالت کمک می‌ کنند.

- دریافت فیبر فراوان

میوه ها همچنین منبعی غنی از فیبر هستند که به هضم بهتر و کنترل سطح قند خون یاری می رسانند و سبب می شوند تا به مدت طولانی تری احساس سیری کنیم.

- بدون نیاز به شمارش کالری

این رژیم تماما در مورد خوردن هر نوع میوه ای است که دلتان می خواهد، بدون هرگونه محدودیتی. اگر به کالری شماری عادت ندارید، این رژیم می تواند روشی عالی و آسان برای کاهش وزن در اختیار شما قرار دهد.

معایب پیروی از رژیم میوه ۳ روزه برای کاهش وزن

- ناپایداری

این رژیم چیزی نیست که بتوان در درازمدت به آن پایبند بود و این موضوع بزرگترین عیب آن به شمار می رود. در واقع هیچ راهی وجود ندارد که کسی بتواند تا پایان عمر خود با میوه زندگی کند. از طرفی دیگر برخی از متخصصان توصیه می‌ کنند که باید از مصرف برخی میوه‌ ها در این رژیم پرهیز کرد، زیرا دارای محتوای فروکتوز بالایی هستند که در واقع می‌ تواند بیشتر آسیب رسان باشد تا سالم.

- پروتئین ناکافی

پروتئین ها برای یک رژیم غذایی سالم بسیار مهم هستند و در عین حال به سیری طولانی تر هم کمک می کنند. در حالی که میوه ها مقداری پروتئین در ساختار خود دارند، این میزان برای حفظ بدن طی تمام ساعات روز کافی نیست. این موضوع ممکن است سبب شود که فرد حتی بیشتر از حد معمول احساس خستگی کند. به علاوه اگر پروتئین کافی از طریق رژیم غذایی دریافت نکنیم، ممکن است توده عضلانی خود را به مرور از دست بدهیم.

- عوارض جانبی ناخوشایند

این دسته از رژیم های غذایی با عوارض جانبی ناخوشایند متعددی همراه هستند. در صورت مصرف بیش از حد میوه ها، حتی آنهایی که مجاز به خوردن آنها در این رژیم غذایی خاص هستیم، با مشکلات معده و احساس نفخ رو به رو خواهیم شد.

- کمبود مواد مغذی

در حالی که میوه ها عموما برای ما مفید هستند، مصرف زیاد هر چیزی می تواند مضر باشد. زیاده روی در مصرف میوه و عدم رعایت تعادل میان سایر گروه های غذایی می تواند باعث ایجاد مشکلات متعدد مانند کمبود برخی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شود.

- عدم تنوع

یکی دیگر از معایب این رژیم این است که اگر بخواهیم صرفا وعده های غذایی خود را به مصرف میوه محدود کنیم، گزینه های زیادی در اختیار نداریم. مطمئنا میوه ‌های متنوعی در دسترس ما وجود دارند، اما باز هم پس از چند روز نسبت به آنها تمایل خود را از دست می دهیم.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900666

دیگر خبرها

  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند