Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-09@03:56:28 GMT

افزایش شیوع زوال عقل در جهان

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۴۰۰۹

افزایش شیوع زوال عقل در جهان

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس نتایج این مطالعه‌، تعداد بزرگسالان مبتلا به زوال عقل در سراسر جهان ممکن است از حدود ۵۷.۴ میلیون نفر در سال ۲۰۱۹ به ۱۵۲.۸ میلیون نفر در سال ۲۰۵۰ افزایش یابد که از عواملی مانند چاقی دوران میانسالی، استعمال سیگار و انزوای اجتماعی ناشی می‌شود.

در حالی که پیش‌بینی می‌شود پیشرفت‌های آموزش به کاهش ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ میلیون مورد ابتلا به زوال عقل در سال ۲۰۵۰ منجر شود، اما متخصصان اظهار داشتند که این پیشرفت‌ها با روند افزایشی چاقی، قند خون بالا و استعمال دخانیات خنثی می‌شود.

به گفته آنها، عوامل خطرزا در بروز زوال عقل شامل فشار خون بالا، افسردگی، عدم تحرک بدنی، دیابت، مصرف مواد الکلی، وارد شدن ضربه به سر، قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و سطح پایین تحصیلات است.

همچنین پیش بینی می شود که میزان زوال عقل در هر کشوری روند صعودی داشته باشد به گونه ای که در ژاپن تا ۲۷ درصد و در ایالات متحده حدود ۹۹.۶۷ درصد افزایش یابد.

محققان تخمین زده اند که میزان شیوع زوال عقل تا سال ۲۰۵۰ تقریبا ۱۱۷ درصد افزایش می یابد و تنها به دلیل رشد جمعیت سالمندان است؛ عاملی که پیش بینی می شود شدیدترین تاثیر را در شرق آسیا داشته باشد.

به گفته محققان در سال ۲۰۳۰ میلادی ۸۳.۲ میلیون بزرگسال مبتلا به زوال عقل و در سال ۲۰۴۰ میلادی ۱۱۶ میلیون مبتلا به این عارضه در سراسر جهان وجود خواهد داشت.

به گزارش فوربس، محققان موسسه سنجش و ارزیابی سلامت دانشگاه واشنگتن اظهار داشتند برای کاهش خطر ابتلا به زوال عقل، سیاست گذاران باید از برنامه های کم هزینه ترویج ورزش، رژیم غذایی سالم و ترک سیگار حمایت کنند.

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آلزایمر مغز هوش زوال عقل اختلال حافظه ویروس کرونا زوال عقل زوال عقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۴۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۹ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از ظهر امروز تا جمعه ۲۱ اردیبهشت، دریا با وزش باد‌های شدید جنوب غربی تا شمال غربی مواج می‌شود.

مجتبی حمزه نژاد افزود: بیشینه سرعت وزش باد بویژه در روز‌های پنج شنبه و جمعه به ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به ۲ متر می‌رسد که موجب اختلال در رفت و آمد‌های دریایی می‌شود.

وی توصیه کرد در این مدت شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از رفت و آمد خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۸ اردیبهشت

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: آسمان استان در ساعات صبح صاف تا قسمتی ابری، هوا در طول روز همراه با غبار محلی و بعدازظهر و شب در ارتفاعات غربی، شمالی و جزایر غربی استان افزایش ابر با احتمال بارش پراکنده باران، رعدوبرق و افزایش سرعت لحظه‌ای باد پیش بینی می‌شود.

حمزه نژاد توصیه کرد شهروندان از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی در این مناطق خودداری کنند.

وی افزود: روز‌های جمعه و شنبه ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت در مناطق شرقی، سواحل دریای عمان، برخی نقاط مرکزی و شرق تنگه هرمز افزایش سرعت وزش باد شمال شرقی با احتمال گردوغبار پیش بینی می‌شود.

به لحاظ دمایی امروز افزایش نسبی دمای بیشینه در بیشتر مناطق انتظار است.

دیگر خبرها

  • عوامل خطر « زوال عقل زودرس » را بشناسید
  • بازگشت شفاف قبل از مرگ!
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۹ اردیبهشت
  • خطر حمله قلبی در این بیماران بیشتر است
  • هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند