Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@17:36:20 GMT

جزئیات روند تأمین واکسن کرونا در کشور

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۴۰۲۵

جزئیات روند تأمین واکسن کرونا در کشور

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت با اعلام ورود بیش از ۱۷۵ میلیون دوز واکسن کرونا به سردخانه مرکزی واکسن، گفت: ذخیره واکسن خوبی داریم و واکسن سازهای داخلی هم به ظرفیت تولیدی خوبی رسیدند و به نظر نمی‌رسد نیازی برای واردات بیشتر واکسن از خارج از کشور وجود داشته باشد.

به گزارش ایمنا، محسن زهرایی درباره روند تأمین واکسن کرونا در کشور، اظهار کرد: بر اساس اطلاعات ما مجموعاً بیش از ۱۷۵ میلیون دز واکسن کرونای داخلی و خارجی وارد سردخانه مرکزی واکسن کشور شده است و حدود ۸ میلیون دز دیگر هم به زودی از منابع داخلی تحویل خواهیم گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره وضعیت واردات واکسن به کشور در شرایط فعلی، افزود: واردات جهت تأمین نیاز کشور صورت می‌گیرد و اگر نیازی باشد باید برای تأمین آن اقدام کرد. بنابراین باید نیازسنجی شود که به واکسن نیاز داریم یا خیر؟ در صورتی که نیاز داشته باشیم ابتدا باید دید نیازمان داخل کشور قابل تأمین است یا خیر و اگر قابل تأمین نبود اقدام به واردات صورت گیرد. اکنون خوشبختانه ذخیره واکسن خوبی داریم و واکسن سازهای داخلی هم به ظرفیت تولیدی خوبی رسیدند و به نظر نمی‌رسد نیازی برای واردات بیشتر واکسن از خارج از کشور وجود داشته باشد. بعید است نیاز به قرارداد خرید مجدد داشته باشیم مگر اینکه شرایطی رخ دهد که نیاز به واردات باشد.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت تصریح کرد: اولویت اصلی هر کشوری تأمین سلامت مردم است که واکسن‌ها همین هدف را دنبال می‌کنند. اینکه برخی کشورها عنوان می‌کنند تنها مسافرانی که نوع خاصی واکسن تزریق کرده باشند را پذیرش می‌کنند، چندان مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی نیست و این می‌تواند مانع ترددهای بین‌المللی شود؛ اما در هر صورت این تمهید اندیشیده شده است که مقادیری واکسن آسترازنکا و سینوفارم به عنوان واکسن‌هایی که خیلی از کشورها آن را تأئید کردند، برای موارد خاص داشته باشیم.

زهرایی درباره میزان واکسن‌های ایرانی که تحویل وزارت بهداشت شده است، اظهار کرد: تاکنون حدود شش میلیون دوز واکسن اسپایکوژن، ۱۳.۵ میلیون دوز واکسن برکت و هشت میلیون دوز واکسن پاستوکووک تحویل گرفته‌ایم. همچنین پنج میلیون دوز واکسن کووپارس و حدود دو میلیون دوز واکسن فخرا آماده تحویل است و مراحل نهایی را طی می‌کنند.

وی در پاسخ به سوالی درباره تزریق دوز چهارم واکسن، تاکید کرد: اگر نیازی برای این موضوع وجود داشته باشد اقدام خواهیم کرد. فعلاً نیازی وجود ندارد و تمرکز خود را برای تأمین و تزریق دوز سوم گذاشته‌ایم. در مورد کسانی هم که رژیم واکسن سه دوزه داشته‌اند (پاستوکووک) در صورت نیاز به تزریق دوز چهارم، این موضوع متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 547367

منبع: ایمنا

کلیدواژه: واکسن کرونا در ایران واکسیناسیون کرونا در ایران میزان واکسیناسیون کرونا در ایران آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میلیون دوز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۴۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای متقاضیان مسکن ملی + جزییات
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت