Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@22:55:01 GMT

ساخت یک ربات ذهن خوان با دقت ۹۶ درصدی

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۴۱۴۶

ساخت یک ربات ذهن خوان با دقت ۹۶ درصدی

باشگاه خبرنگاران جوان - طبق گزارش‌ها دانشمندان چینی رباتی ساخته اند که ذهن را با دقت ۹۶ درصد می‌خواند. کشور چین در سال‌های اخیر جهشی بزرگ در زمینه رباتیک داشته است.

به نقل از wionews، به گزارش روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست چاپ هنگ کنگ، توسعه دهندگان مرکز فناوری دانشگاه چین سه گورگ، این ربات را در یک کارخانه مونتاژ آزمایش کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته توسعه دهندگان، این دستگاه برای مونتاژ یک محصول پیچیده به طور یکپارچه عمل کرد. این ربات توانایی تشخیص و خواندن امواج مغزی افراد را بدون گفتن حتی یک کلمه دارد؛ همچنین قابلیت برداشتن یک ابزار و قرار دادن آن روی مکان مشخص شده را نیز دارد. دونگ یوانفا، دانشمند ارشد این پروژه در گفتگو با مجله مهندسی مکانیک چین گفته بود که در تولید صنعتی مدرن، کار مونتاژ ۴۵ درصد از کل حجم کار و ۲۰ تا ۳۰ درصد از هزینه فرآیند تولید را تشکیل می‌دهد.

ربات‌های مشارکتی یا کوبات‌ها سرعت یک خط مونتاژ را تسریع می‌کنند؛ اما کاربرد آن‌ها محدود است. توانایی این نوع از ربات‌ها معمولا در تشخیص نیت انسان اغلب نادرست و ناپایدار است. این ربات صد‌ها ساعت آموزش را پشت سر گذاشته است؛ آموزش‌هایی از جمله کنار هم گذاشتن یک محصول در خط مونتاژ. این ربات در ۷۰ درصد مواقع از دستورات کارگران خط مونتاژ پیروی کرده است. محققان می‌گویند که برای انجام دقیق‌تر آزمایش باید افرادی به شکل داوطلبانه در مقابل ربات قرار گیرند.

بیشتر بخوانید

چین به زودی قطب رباتیک جهان می‌شود

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ربات هوشمند رباتیک و هوش مصنوعی کشور چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۴۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند

به گزارش خبرنگار مهر، حسین قاسمی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: ۷۹۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سطح استان شناسایی شد اما زنجان رتبه اول در جذب دانش‌آموزان را دارد.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد این دانش‌آموزان دارای مشکلات شدید جسمی و ذهنی بوده و آموزش‌پذیر نیستند و برخی نیز با ممانعت خانواده‌ها برای تحصیل مواجه هستند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در بین این ۷۹۰ نفر ۳۰ دانش آموز فوتی داریم، عنوان کرد: علاوه بر این تعدادی هم در خارج از کشور هستند که سامانه همه این افراد را جزو بازمانده از تحصیل به حساب می‌آورد.

وی تعداد مدارس تک دانش‌آموزی استان زنجان را ۹ واحد برشمرد و گفت: اولیای ۵۵ دانش‌آموز به دلیل جسه کوچک اجازه تحصیل در پایه اول ابتدایی را به آن‌ها ندادند و دیرتر وارد سیستم آموزشی شدند.

قاسمی تصریح کرد: هیچ دانش‌آموزی را به دلیل عدم دسترسی آموزش از دست ندادیم و آموزش و پرورش حق قانونی افراد برای حضور در چرخه آموزش را فراهم کرده است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: سال گذشته حدود ۳.۸۵ درصد از مشمولان، بازمانده از تحصیل در دوره اول متوسطه داشتیم که در کشور این رقم بیش از ۵ درصد بود.

وهاب ادیبی افزود: امسال میزان بازماندگی در دوره اول متوسطه به ۳.۲۴ درصد رسیده است و در دوره دوم متوسطه نیز یک درصد نسبت به سال قبل کاهش داریم.

کد خبر 6093188

دیگر خبرها

  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • خلجی: بانی اصلی تورم ۶۰ درصدی مدعی تورم شده است
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در شروع۱۴۰۳/ تراز تجاری با و بدون نفت مثبت شد
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • سهم ۲۴ درصدی مرکبات و کیوی در تولید ناخالص مازندران
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در اولین ماه از سال ۱۴۰۳
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • ببینید l بازدید میلیونی زمین خوردن یک ربات/ انسان‌نماها زمین خوردن را تمرین می‌کنند؟