Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت:امسال سه بخش هیئت، ستایشگری و کتاب هیئت در مهرواره هوای نو بررسی می‌شود و می‌خواهیم با نگاه گام دومی ببینیم چه کار‌های فاخری در هیئت انجام می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، حجت الاسلام مجید باباخانی با حضور در ویژه برنامه «مادرانه» با اشاره به سه بخش مهرواره هوای نو با عنوان هیئت، ستایشگری و کتاب که برای سال اول در نظر گرفته شده است، افزود: اساساً لازم است که به فضای هیئت، نگاه جدیدی داشته باشیم و در چهل‌واره دوم انقلاب جا دارد، این ظرفیت بزرگی که انقلاب اسلامی و معنویت جامعه مرهون آن است، بار دیگر دیده شود، زیرا احساس می‌کنیم هیئت‌ها خیلی بیش از آنچه تاکنون ثمر داشته‎ اند می‌توانند راهگشا و مشکل‌گشا باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: هیئت ولو اینکه محفلی است که با توسل به اهل بیت (ع) معنا پیدا می‌کند، اما توسل یک کلیشه است که می‌تواند این درخت تنومند را به بار بنشاند و ثمرات بسیار داشته باشد. نمونه آن را در کرونا و زلزله دیدیم. این‌ها موارد بحرانی بوده و مسائل روحی و روانی جامعه را نیز هیئت می‌تواند سامان دهد و گزاف نیست اگر بگوییم، هیئت می‌تواند به برطرف شدن مشکلات اقتصادی جامعه کمک کند.
حجت‌الاسلام باباخانی با بیان اینکه هیئت، ظرفیت مردمی بی‌بدیل است، افزود: در سطح کشور آن‌چه درباره آمار هیئت‌های مذهبی ثبت شده، غیر از هیئت‌های کوچک خانگی که ثبت نشده‌اند، بیش از 93 هزار هیئت ثبت‌شده داریم و این خود، یک ظرفیت بزرگ مردمی است.
وی اضافه کرد: هیئت، ظرفیتی است که با عشق مردم به اهل بیت (ع) بوجود آمده و امسال این سه بخش را بیشتر می‌خواهیم مورد توجه قرار دهیم و با نگاه گام دومی ببینیم که چه کار‌های فاخری در این مراکز صورت گرفته است. در این راستا در بخش هیئت، 17 رشته در نظر گرفته شده؛ یعنی می‌خواهیم بگوییم که هیئت فقط یک محفل نیست و زیرساخت‌ها مهم است. هیئت امروز باید اساسنامه، چشم‌انداز قوی و برنامه برای 10 سال آینده داشته باشد و اسناد بالادستی را در نظر گرفته باشد.
مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: «محتوا و مضمون هیئت»، «رسانه و هیئت»، از جمله رشته‌های بخش هیئت هستند. اگرچه هیئت یک رسانه است، اما نمی‌تواند بگوید نمی‌خواهم از رسانه‌های نوین استفاده کنم. یک هیئت با 100 نفر می‌تواند تشکیل شود و ده‌ها هزار نفر در جا‌های دیگر از آن بهره ببرند و این هنر هیئت است و یا رشته «اقتصاد و هیئت»؛ یعنی هیئتی که می‌تواند روی پای خود بایستد. هیئت‌های ما در این سال‌ها وابسته به جایی نبوده‌اند.
باباخانی ادامه داد: اساساً دولت‌ها مگر می‌توانند یک دهه محرم هیئت‌ها را تأمین کنند؟ هیئت‌ها را مردم در بدترین شرایط مالی با عشق برپا می‌کنند. در این 17 رشته یک افق را نشان می‌دهیم. ممکن است هیئتی در یک روستا در یکی از رشته‌ها خلاقیتی داشته باشد. مثلاً رشته‌ای با عنوان «هیئت و بانوان» داریم و دلیل اختصاص این بخش این است که به موضوع بانوان در هیئت‌ها کمتر توجه شده و بخشی از هیئت‌ها حتی بخش بانوان ندارند. در حوزه نوجوان نیز مهم است که ببینیم چقدر به نوجوانان توجه کرده‌اند.
وی تصریح کرد: امسال پیش‌بینی این بود که 2 هزار هیئت در مهرواره هوای نو شرکت کنند که تاکنون به بیش از 4 هزار هیئت رسیده است. موضوع هیئت تاکنون مورد احصای علمی قرار نگرفته بود، البته حتماً هیئت‌هایی هستند که شاخصه‌هایی دارند، اما، چون سال اول است از برگزاری این مهرواره مطلع نشده‌اند.
باباخانی گفت: در حوزه ستایشگران نیز انتظار ارسال هزار اثر داشتیم و در این حوزه دو هزار و 250 اثر ارسال کرده‎ اند و در حوزه کتاب و مقالات هیئت که پیش‌بینی ارسال 300 اثر را داشتیم، بیش از هزار اثر که عمده کتاب است ارسال شده و تقریباً 100 اثر در حوزه مقالات است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فعالیت هیئت ها هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۴۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بررسی پیش‌نویس سند کوآنتوم / تشکیل هیئت امنای واحد برای ستاد‌های توسعه فناوری‌های اولویت‌دار

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه ۱۹۸ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

ایمان افتخاری، دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی،  پس از این جلسه در خصوص پیشنهاد تشکیل هیئت امنای واحد برای ستاد‌های توسعه فناوری‌های اولویت‌دار بیان کرد: براساس تأکید رئیس جمهور بر ضرورت وجود هیئت امنای مشترک و متمرکز برای هدایت تمامی ستاد‌های فناوری با حمایت و پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جلسه شماره ۸۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی، مقرر شد ماده واحده‌ای در خصوص تشکیل هیئت امنای واحد برای ستاد‌های توسعه فناوری‌های اولویت‌دار تدوین و در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح شود.

وی افزود: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به منظور ارتقای عملکرد و بهره‌وری ستاد‌های توسعه فناوری‌های اولویت‌دار و ایجاد زمینه ساختاری لازم برای رفع چالش‌های اداری و مالی موجود این ستاد‌ها ماده واحده پیشنهادی خود را برای تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی به ستاد علم و فناوری ارسال کرد که پس از بررسی‌های دقیق و کارشناسی در این ستاد، موضوع در این جلسه ارائه شد و با استماع نظرات اعضای شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور مقرر شد در جلسه آتی این شورا در خصوص اعضای این هیئت امنا و حوزه وظایف آن جمع‌بندی صورت گیرد.

دبیر شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در خصوص نهایی‌سازی پیش‌نویس سند ملی توسعه علوم و فناوری‌های کوانتومی بیان کرد: پیشنهاد تدوین سند ملی توسعه فناوری‌های کوانتومی توسط سازمان انرژی اتمی مطرح شد و در جلسه ۱۳۵ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور مورخ مقرر شد تدوین سند در دستور کار ستاد علم و فناوری قرار گیرد. به منظور مشارکت سایر دستگاه‌ها در تدوین این سند مکاتباتی در این خصوص صورت گرفت و با توجه به تدوین سند‌های مختلف بخشی در این خصوص توسط دستگاه‌های مختلف، تمامی این سند‌ها برای تهیه سند واحد و یکپارچه کوانتوم با ابعاد ملی دریافت و مقرر شد بررسی و نهایی‌سازی پیش‌نویس این سند در قالب میز تخصصی تدوین سند کوانتوم انجام گرفته و برای طی فرآیند تصویب در شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور طرح شود.

وی افزود: میز تخصصی تدوین سند کوانتوم پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی با مشارکت سایر دستگاه‌ها و همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، اولین پیش‌نویس این سند برای طرح در شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور آماده کرده است. در این جلسه پس از بیان اهمیت برنامه‌ریزی راهبردی در علوم و فناوری‌های کوانتومی و ملزومات توسعه این فناوری، کلیات سند مطرح  شد. در جلسات آتی ستاد، در خصوص جزئیات و برخی موارد باقیمانده تصمیم گیری خواهد شد، و امیدواریم طی هفته‌های آینده بتوانیم به تصویب پیش نویس در ستاد، جهت طرح و تصویب نهایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی برسیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه همگانی رشته‌های زیرمجموعه بدنسازی در اولویت قرارگیرد
  • هیئت حماس به قاهره می‌رود
  • شاید لازم باشد مهندسان دروس علوم انسانی را پاس کنند!
  • توقف پرسپولیس برابر سپاهان؛ تیم اوسمار به دومی راضی است!
  • آغاز بررسی پیش‌نویس سند کوآنتوم / تشکیل هیئت امنای واحد برای ستاد‌های توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل دانشجویی و ۱۰۰ تشکل فعال استادی در دانشگاه آزاد
  • هیئت وزنه‌برداری استان همدان ۱۷ نشان به دست آورد
  • داور بازی استقلال- تراکتور استعفا داد
  • ۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند