Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان یزد -  غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: امسال در ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه استان, ۲۷۶ درخواست از ۱۵۵ شرکت متقاضی مطرح و ۱۷۳ مصوبه در خصوص رفع موانع تولید صادر شد.

دهشیری گفت: در سه سال فعالیت ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان در سال ۱۳۹۸ در مجموع ۷۱ درخواست و در سال گذشته ۱۷۰ درخواست در این ستاد مطرح شد که این میزان رشد نشان از اثرگذاری و اعتماد فعالین عرصه صنعت و تولید استان به این ستاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه استان، بیش از ۳۵ هزار شغل ایجاد شد.

رئیس کل دادگستری استان گفت: آسیب شناسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که بیشترین مشکل‌های مطرح شده در این ستاد در حوزه رفع موانع حقوقی و قضائی تولید و اشتغال مربوط به بانک ها، شهرک‌های صنعتی، آب منطقه ای، اداره صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی است.

او گفت: در خصوص واحد‌های تولیدی نیز بیشترین فراوانی مربوط به واحد‌های تولید کاشی و سرامیک، کشاورزی و دامپروری، شرکت‌های تولیدی مصالح ساختمانی و شرکت‌های نساجی بوده است.

دهشیری گفت: استکبار جهانی دو ابزار جنگ نظامی و تحریم را در برابر کشور‌های مستقل به کار گرفته است که در مقابل نظام اسلامی ایران بحث استفاده از اقدام نظامی با توجه به اقتدار، آمادگی و توانمندی‌های نظامی و پایه‌های اعتقادی قوی نیرو‌های مسلح کار به جایی نخواهد برد. دشمنان تمام تلاش خود را بر بحث تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی متمرکز کرده اند. راه برون رفت از این وضعیت تکیه بر تولید داخل و شناسایی آسیب‌ها و همپوشانی همه بخش‌های دولتی و خصوصی در امنیت سرمایه گذاری و رفع موانع و رونق و شکوفایی تولید است.

او گفت: طبق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر هر قوه وظایفی مشخص و معین شده و دستگاه قضا به عنوان یکی از دستگاه‌های مورد توجه این قانون به کمک تولید آمده تا از تمام ظرفیت‌های عمومی و خصوصی استفاده شود.

دهشیری گفت: مردمی کردن اقتصاد، توانمندی بخش خصوصی و همکاری تمام نهاد‌های اجرایی، مدیریت منابع مالی و ارزی، سیاست‌های بانکی و مدیریت مصرف، باید در کنار تولید و اشتغال قرار گیرند تا رشد، رونق و شکوفایی کشور رقم بخورد.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: دستگاه قضا در خصوص سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ستادی را در درون خود در سطح ملی و به دنبال آن در سطح استانی تشکیل داد که در آن برای تمامی دستگاه‌های وابسته به قوه قضائیه شرح وظایفی در زمینه رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی و مقابله با مفاسد اقتصادی تعریف کرده است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضائیه اشتغالزایی جوانان سیاست های اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه رفع موانع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۴۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده

 احسان جهانبخش  در دوره منطقه‌ای آموزش و توانمندسازی تسهیل گران اقتصاد مقاومتی که در سالن همایش هتل کوثر ارتش برگزار شد، با اشاره به اینکه از ابتدای کرونا تاکنون ۸۰ کیلومتر کانال کشاورزی توسط بسیج سازندگی احداث شده است، اظهار کرد: در حالی که قرار بود ۲۰ کیلومتر کانال کشاورزی احداث شود، اما با مشارکت مردم با ۲۰ میلیارد تومان توانستیم ۸۰ کیلومتر کانال کشاورزی احداث کنیم.
وی تاکید کرد: تمام اهداف و اقدامات سپاه و بسیج سازندگی در راستای تولید و تحقق فرامین مقام معظم رهبری است.
مسئول بسیج سازندگی لرستان با اشاره به فعالیت صندوق قرض الحسنه بسیج سازندگی، گفت: ۸۱۲ صندوق قرض‌الحسنه و ۱۴ تعاونی در استان فعالیت دارند که پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ را به جامعه هدف انجام می‌دهند.
 جهانبخش با اشاره به اینکه یک گلخانه ۳ هزار و ۲۰۰ متر در قالب دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در حال احداث است، گفت: این گلخانه که یک کارگاه آموزشی و تولیدی است ظرف شش ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی بیان کرد: همچنین یک واحد کارگاه اسانس گیری ۴۰۰ متری که مربوط به خوشه گیاهان دارویی است توسط بسیج سازندگی استان در حال احداث است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است