Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بیش از ۳ هزار منزل مسکونی در جریان سیلاب اخیر دچار آسیب جدی شده‌اند، گفت: منازل مسکونی که دچار آسیب شده اند، مشمول تسهیلات طرح جهش مسکن شوند تا مردم بتوانند با دریافت تسهیلات کم بهره و بازپرداخت بلندمدت، خانه هایشان را بسازند.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ، حسین مدرس خیابانی با اشاره به اینکه در حال حاضر مردم به شدت نیاز به بازسازی فوری منازل مسکونی خود دارند، اظهار داشت: در پی فعالیت سامانه بارشی قوی هفته گذشته و بارش عمده باران در شهرستان کنارک، ۳۴۰ میلیمتر معادل ۴ سال بارندگی در این شهرستان گزارش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شکل شهرسازی شهر کنارک کاسه‌ای و گودی شکل است و این موضوع باعث شد؛ علاوه بر معابر عمومی، حدود ۷۰ سانتی متر آب به درون منازل مسکونی مردم نفوذ کند که تقریباً منجر به از بین رفتن تمامی اثاثیه و لوازم منزل مردم شده است.

مدرس خیابانی گفت: در اولین اقدام با بسیج همگانی و تلاش مجموعه ستاد بحران و دستگاه‌های اجرایی و خدماتی و همچنین گروه های جهادی و مردمی، با استفاده از دستگاه های پمپاژ قوی خوشبختانه معابر عمومی و ۸۰ درصد آب منازل مسکونی شهر کنارک جمع‌آوری شد.

رئیس ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان بیان داشت: کار امدادرسانی و توزیع اقلام مورد نیاز مردم به وسیله چهار فروند هواپیما انجام شد.

استاندارسیستان و بلوچستان در ادامه گفت: متاسفانه پروژه جمع آوری فاضلاب شهر کنارک به کندی پیش می‌رود و طرح اجرای آبهای سطحی این شهر نیز عملی نشده که با مساعدت وزیر نیرو؛ مبلغ ۱۷۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شد.

حسین مدرس خیابانی گفت: در جنوب استان سدهای بزرگی داریم که البته سد کهیر با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است که برای تکمیل نیاز به ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سرزمین خشک سیستان و بلوچستان حتماً باید با آب دریا سیراب شود، اظهار داشت: تنها راه حلی که مشکل آب سیستان و بلوچستان را به صورت ریشه‌ای و اساسی حل می‌کند؛ انتقال آب دریای عمان به نقاط مختلف استان است که خوشبختانه نمونه موفق شیرین سازی آب دریا در کشورهای حوزه خلیج فارس و کشور خودمان هم وجود دارد.

وی در ادامه به طرح های کوتاه مدت پیرامون تامین آب مورد نیاز شهرها و روستاهای منطقه سیستان و شهر زاهدان اشاره کرد و گفت: ۷۰ میلیون متر مکعب آب از منابع آبی چاه نیمه ها برای مقابله با تنش آبی ۱۴۰۱ انتقال شد.

وی همچنین حفره ۱۰ حلقه چاه در منطقه حرمک برای تامین آب مصرفی شهر زاهدان، کف شکنی و حفر چاه در ۱۵۰ نقطه با استفاده از آب‌های مرزی در مسیر تهلاب و حفر چاه‌های ژرف را از جمله اقدامات دیگر جهت تامین آب مورد نیاز استان برشمرد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بزرگترین مشکل استان در اجرای طرح‌های عمرانی و زیربنایی کمبود اعتبارات است که امیدواریم از محل تهاتر نفت یا اعتبارات صندوق توسعه ملی تأمین شود.

مدرس خیابانی افزود: از مجموع بیش از ۲۰ هزار کیلومتر شبکه بزرگراهی کشور، تنها ۴۰۰ کیلومتر مربوط به سیستان و بلوچستان با یازده و نیم درصد مساحت کشور است و عمده تصادفات در جاده‌های دو طرفه استان به وقوع می پیوندد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان در تمامی شاخص‌های توسعه با فاصله از استان قبلی، در رتبه ۳۱ کشوری قرار دارد که امیدواریم در قالب سند آمایش سرزمین؛ توسعه متوازن شکل بگیرد و با بودجه‌های انفجاری استان را به میانگین شاخص های کشوری برسانیم.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا سیستان و بلوچستان بسیج مدیریت بحران هواپیما عمان کشورهای حوزه خلیج فارس نفت صندوق توسعه ملی شاخص مسکن سیل کنارک سیستان و بلوچستان منازل مسکونی مدرس خیابانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۴۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود

 محمد کرمی  در جلسه با مدیرکل و معاونان اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با هماهنگی های صورت گرفته در نوروز امسال، خوشبختانه این استان در سطح کشور خوش درخشید و عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد که جای قدردانی دارد.

وی افزود: در ایام نوروز کمترین چالش و کمبود را شاهد بودیم و مسافران و گردشگران نوروزی سفر خوبی را تجربه کردند که این موضوع ثمره مهمان نوازی مردمان خوب و خونگرم این دیار و تعاملات و همکاری های صورت گرفته اعضای ستاد خدمات سفر سیستان و بلوچستان بود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: این استان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است و در زمینه گردشگری می‌تواند به رشد و توسعه آن کمک شایانی بکند و اگر گردشگری با چاشنی خلاقیت و نوآوری همراه شود تاثیر بیشتر و اثرگذاری دو چندانی خواهد داشت و باید در این بخش از همه ظرفیت ها بویژه ظرفیت نخبگانی، دانشجویی و دانش‌آموزان بهره کافی را برد.

ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان

وی تاکید کرد: گردشگری سیستان و بلوچستان با مشارکت مردم و همه گروه‌های مردمی در تحول و تغییر چهره استان بسیار موثر است و با ایجاد و فعال‌سازی تعاونی های تخصصی می‌توان مشارکت مردم را در این حوزه ها بیشتر کرد و از قدرت مردمی که قدرت بسیار ارزشمندی است به بهترین نحو استفاده کرد.

کرمی افزود: ارتباط با سایر کشورهای همسایه از جمله پاکستان، افغانستان و عمان باید جزو اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی در سیستان و بلوچستان باشد و با برگزاری نمایشگاه های مشترک صنایع‌دستی و گردشگری و تبادل فرهنگ‌ها برای تحکیم و تقویت این ارتباطات گام برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان