Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@17:38:50 GMT

افزایش ارتفاع موج در دریای خزر

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۴۸۸۳

سازمان هواشناسی با صدور دو هشدار در سطح زرد رنگ از بارش باران و برف و وزش باد در برخی استان‌های کشورو افزایش ارتفاع موج در دریای خزر تا ۲.۵ متر خبر داد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ از نفوذ سامانه بارشی طی روزهای دوشنبه (۲۰ دی ماه) تا بعدازظهر سه‌شنبه( ۲۱ دی ماه) خبر داد.

مخاطرات حاصل از ورود این سامانه شامل بارش برف، وزش باد، کاهش دما و کولاک برف خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منطقه اثر این سامانه دوشنبه (۲۰ دی ماه) استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و شمال کرمانشاه و سه‌شنبه (۲۱ دی ماه) استان‌های کردستان، کرمانشاه، زنجان و نیمه جنوبی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و ارتفاعات در استان‌های قزوین، البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود.

اثرات این مخاطره می‌تواند باعث پدیده مه، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی، کاهش دما، احتمال آسیب به ماشین آلات کشاورزی، اختلال در عملیات عمرانی و احتمال تاخیر در پروازها شود.

سازمان هواشناسی توصیه می‌کند کاهش سفرهای غیر ضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی در سفر، احتیاط در صعود به ارتفاعات، عدم فعالیت‌های عمرانی مانند بتن ریزی و جوشکاری، مدیریت در مصرف انرژی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت حفظ ماشین آلات کشاورزی و آمادگی دستگاه‌های امدادی برای عملیات برف‌روبی در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ از وزش باد طی روزهای شنبه و یکشنبه( ۱۸ و ۱۹ دی ماه) خبر داد.

نوع مخاطره حاصل از این سامانه مواج شدن دریا خوا

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیام 19دی مذاکرات وین اومیکرون سقوط هواپیمای اوکراینی اخراج استقلال و پرسپولیس افزایش ارتفاع موج دریای خزر قیام 19دی مذاکرات وین اومیکرون سقوط هواپیمای اوکراینی اخراج استقلال و پرسپولیس سازمان هواشناسی دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۴۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار سامانه بارشی در استان ایلام تا پایان هفته

کارشناس سازمان هواشناسی استان ایلام گفت: تا پایان هفته جاری، سامانه بارشی در استان استقرار دارد و فعالیت آن به صورت متناوب و محلی است.

احسان احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در ایلام با اشاره به اینکه اوج فعالیت سامانه بارشی روزهای چهارشنبه تا جمعه است، اظهار کرد: در این روزها در بعضی ساعات رگبارهای شدید به همراه رعد و برق و تگرگ رخ خواهد و دمای هوا نیز کاهش دارد.

وی افزود: در این مدت آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها، اختلال در تردد، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه به ویژه در ارتفاعات، ریزش جاده‌ها و خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی استان ایلام خاطرنشان کرد: ضروری است تمهیدات لازم برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت به بخش کشاورزی اندیشیده شود.

احمدی‌نژاد ادامه داد: شهروندان ضمن اینکه در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها توقف نکنند و از حضور در ارتفاعات نیز به دلیل خطر اصابت صاعقه خودداری کنند.

وی گفت: به دلیل فعالیت این سامانه بارشی ضروری است که دستگاه‌های اجرایی و امدادی از جمله مدیریت بحران، شهرداری و راهداری در آماده‌باش باشند.

کد خبر 749283

دیگر خبرها

  • ارتفاع موج در دریای خزر افزایش می‌یابد/ تشدید فعالیت سامانه بارشی تا پایان هفته
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۲؛هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی
  • آماده باش مدیریت بحران در پی هشدار هواشناسی
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان ها
  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور
  • استقرار سامانه بارشی در استان ایلام تا پایان هفته
  • افزایش ابر و کاهش نسبی دما از چهارشنبه در گیلان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه