Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@14:56:13 GMT

کووید-۱۹ خطر دیابت را در کودکان افزایش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۴۹۳۷

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده اعلام کرد: بیماری کووید-۱۹ خطر بروز دیابت را در کودکان افزایش می دهد.

به گزارش ایسنا، متخصصان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده روز گذشته (جمعه) گزارش کردند: کودکانی که از بیماری کووید-۱۹ بهبود یافته اند به طور قابل توجهی در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع یک یا نوع دو قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس مطالعات انجام شده پیش‌تر نیز خطر ابتلا به دیابت در میان بزرگسالانی که از بیماری کووید-۱۹ بهبود یافته اند، دیده شده است. متخصصان اروپایی از زمان آغاز همه‌گیری همچنین افزایش آمار کودکان مبتلا به دیابت نوع یک را گزارش کرده‌اند.

به گفته کارشناسان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده، این مطالعه یکی از اولین بررسی‌هائیست که شیوع موارد جدید ابتلا به دیابت را در کودکان زیر ۱۸ سال که به کووید-۱۹ مبتلا یا به کروناویروس آلوده شده اند، بررسی می‌کند.

در این مطالعه متخصصان بیماری دیابت را در کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال که به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده بودند با کودکانی که به این ویروس آلوده نشده بودند، مقایسه کرده و به نتایج فوق دست یافتند.

به گزارش ایسنا به نقل از نیویورک تایمز، به گفته محققان با این حال هنوز مشخص نیست که دیابت پس از ابتلا به کووید-۱۹ یک بیماری مزمن در کودکان خواهد بود یا یک وضعیت گذراست که برطرف می شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیام 19دی مذاکرات وین اومیکرون سقوط هواپیمای اوکراینی اخراج استقلال و پرسپولیس خطر دیابت کودکان قیام 19دی مذاکرات وین اومیکرون سقوط هواپیمای اوکراینی اخراج استقلال و پرسپولیس دیابت را در کودکان بیماری کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۴۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

سازمان «افغانستان بدون پولیو» در افغانستان اعلام کرد از امروز 10 اردیبهشت در تمام ولایت‌ها، واکسیناسیون فلج اطفال آغاز شده است، همچنین هم‌زمان برای تقویت ایمنی کودکان در برابر بیماری به آنان ‌ویتامین E نیز داده می‌شود.

پیش‌تر وزارت بهداشت طالبان تأکید کرده بود: از آغاز سال 2024 تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به فلج اطفال در افغانستان مشاهده نشده است.

گفتنی است افغانستان و پاکستان دو کشوری هستند که بیماری فلج اطفال هنوز کودکان آنها را تهدید می‌کند، این بیماری ویروسی درمان ندارد، دستگاه گوارش و در بعضی مواقع دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می‌کند و فقط با واکسیناسیون قابل پیشگیری است.

رسانه‌های افغانستان نیز پیش‌تر به نقل از گزارش سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بودند دلیل اصلی گسترش این ویروس رفت‌ و آمدهای نامنظم مردم و بیماران از پاکستان به افغانستان در گسترش این ویروس تاثیرگذار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • یک عامل مهم ابتلا به یائسگی زودرس
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • عامل خطر ابتلا به آلزایمر شناسایی شد
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند