Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@04:11:20 GMT

حميد جبلي با يک کتاب در راديو

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۵۲۸۴

خبرگزاری آریا- برنامه رادیویی عشق کتاب که روزهای یکشنبه روی آنتن می رود، یکی از کتاب هایی که به قلم حمید جبلی نوشته شده را بررسی می کند.
به گزارش آریا و به نقل از روابط عمومی رادیو سلامت، برنامه رادیویی عشق کتاب در قالب آیتم های متنوع روزهای یکشنبه ساعت 16 و 30 دقیقه از رادیو سلامت روی آنتن می رود. در برنامه روز یکشنبه 19 دی ماه به تهیه کنندگی سارا شریفی کتاب پسر بچه 60 ساله نوشته حمید جبلی مورد بررسی قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب یادآور روزگار شیرین کودکی است.
جلد اول از مجموعه‌”خاطرات پسربچه ی شصت ساله” به قلم حمید جبلی ما را به دنیای کودکی‌اش که دوره‌ای است از تولد تا پیش‌دبستانی، خواهد برد.
“خاطرات پسربچه شصت ساله” علاوه بر جنبه‌ نوستالژیکش، تصویری واقع گرایانه از مسائل و دغدغه های یک پسربچه را ترسیم می کند و به همین دلیل است که مصیبت‌های او برای بزرگسالان کنونی، بامزه و مفرح جلوه کرده و خنده‌دار بودنش قابل درک است. مخاطب همچون بزرگسالان داخل قصه، به مشکلات کودکانه‌ او نگاه می‌کند و لبخندی از روی سادگی و عاطفه بر لبانش می‌نشیند. گاهی اوقات این خنده به بغض تبدیل می‌شود و مخاطب خود را همپای کودکی می‌بیند که هنوز به مدرسه نرفته و “حمید جبلی” اینقدر این روایت را ملموس ارائه می‌کند که گویی هرگز بزرگ نشده و همان پسربچه باقی مانده است.
“خاطرات پسربچه شصت ساله” نوشتاری از “حمید جبلی” را در بردارد که طبق گفته‎ خودش در محدوده دانش و تجربه خودش آن را به رشته‌ی تحریر درآورده است. او هرگز پا را از این فراتر نمی‌گذارد و با وارد کردن کاراکتری از خارج، داستانش را مصنوعی نمی‌کند. چون معتقد وقتی آنها را نمی‌شناسد، باورپذیر به نظر نمی‌رسند. در خاطرات او، شخصیت ها نه کاملا سیاه هستند و نه کاملا سفید. با این حال، همه آنها اصیل و باورکردنی هستند و با ویژگی‌های مثبت و منفی خود، به دل خواننده‌ی جلد اول از کتاب “خاطرات پسربچه ی شصت ساله” می‌نشینند.
برنامه عشق کتاب برای دوستداران کتاب روانه آنتن رادیو سلامت می شود و با هدف معرفی کتاب های حوزه روانشناسی و گپ و گفت با نویسندگان، مترجمان و اهل کتاب و قلم با هدف ترویج کتابخوانی پخش می شود.دکتر حامدرضا مهتدی مجری کارشناس برنامه است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حمید جبلی کتاب رادیو حمید جبلی شصت ساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۵۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سرزمین شعر» ۱۵ میلیون نفر بازدید کننده داشت

علیرضا قزوه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما درباره استقبال از برنامه «سرزمین شعر» گفت: سرزمین شعر برنامه موفقی بود که رئیس سازمان صداوسیما با ابراز رضایت از آن قدردانی کرد و در مراسم تجلیل از تولیدات ایام عید نوروز و ماه رمضان هم این برنامه جایزه دریافت کرد.

وی افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چندین بار اعلام کرده است؛ که از برنامه سرزمین شعر حمایت می‌کند تا ادامه پیدا کند، ضمن آنکه شاعران زیادی هم استقبال کرده اند، به طوریکه حدود هزار و ۵۰۰ نفر از در نامه‌ای تقاضای حضور در برنامه را کرده اند.

رئیس دفتر شعر، موسیقی و سرود صدا و سیما درباره تاثیر برنامه سرزمین شعر روی آثار جشنواره شعر فجر گفت: اشعار جشنواره شعر فجر در برنامه سرزمین شعر پخش شد و مدیران و مسئولان جشنواره نیز از پخش این برنامه ابراز رضایت کرده اند، چرا که مخاطبان آثار جشنواره از ده‌ها هزار نفر به آمار ۱۵ میلیون نفر رسیده است. امیدواریم نوزدهمین دوره جشنواره شعر فجر هم با برنامه سرزمین شعر ادامه پیدا کند.

«سرزمین شعر» مخاطبان جهانی داشت

قزوه با اشاره به اینکه برنامه سرزمین شعر در کشور‌های فارسی زبان هم به خوبی دیده شده است، گفت: این برنامه در کشور‌های افغانستان، تاجیکستان، هند و پاکستان به خوبی دیده شده است و حتی بینندگانی از اروپا هم داشته است.

وی به ساخت فصل‌های دیگر برنامه سرزمین شعر اشاره کرد و افزود: این برنامه امسال ادامه پیدا می‌کند و در قالب چند فصل دیگر ساخته خواهد شد.

غرفه فارسی زبانان در نمایشگاه کتاب

رئیس دفتر شعر، موسیقی و سرود صدا و سیما درباره حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افزود: با غرفه شاعران فارسی زبان در نمایشگاه کتاب حاضر می‌شویم و کتاب اشعار فارسی با حضور شاعرانی از کشور‌های ایران، افغانستان، تاجیکستان، هند، ازبکستان و پاکستان در این غرفه رونمایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • خاطرات خنده دار بهرام افشاری در برنامه مهران مدیری (فیلم)
  • خاطره شنیدنی مجری خاص برنامه مشاعره از ملاقاتش با رهی معیری | ویدئو
  • کارگردان مشهور ایرانی: تلویزیون نمی‌بینم!
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • برنامه‌های امروز رادیو ارومیه یازدهم اردیبهشت
  • دراین موزه حسابی بچگی کنید | نوستالژی هایی که هیچ کجا پیدا نمی شوند
  • «سرزمین شعر» ۱۵ میلیون نفر بازدید کننده داشت
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • وزیری‌تبار، قره‌نی‌نواز سال کودتا: قمرالملوک پیر دیر است و برایم ارشدیت دارد/ از مردها بنان و بنان و بنان
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها