Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - فتحی فرماندار شهرستان بناب در همایش چالش‌ها و راهکار‌های توسعه متوازن بناب گفت: طی سال‌های گذشته در بخش صنعت در شهرستان بناب سرمایه گذاری‌های بزرگی اتفاق افتاده که توسعه صنعتی شهرستان را بدنبال داشته است.

علی رغم توسعه صنعتی در سایر بخش‌ها توسعه به صورت متناسب اتفاق نیافتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 هدف از برگزاری رویدادی با عنوان "بناب چالش‌ها و راهکار‌های توسعه متوازن"  استفاده از ظرفیت و پتانسیل تمامی نخبگان و دلسوزان شهرستان به منظور تهیه سند توسعه متوازن شهرستان است.

این سند باید به نوعی تهیه شود که متوقف افراد و اشخاص نباشد به گونه‌ای که حتی در صورت تغییرات مدیریتی هم مدیران و مسئولان در هر شرایطی به منظور توسعه شهرستان خود را ملزم به استفاده از دستاورد‌های علمی این سند بدانند.

 یکی از مسائلی که لازم است اهتمام بیشتری نسبت به آن داشته باشیم حمایت ابتدایی و اولیه از نخبگان در داخل شهرستان است.

حمایت از نخبگان در داخل شهرستان عاملی برای پیشرفت و ارتقای بعدی آن‌ها است.

  باید در سایه وجود روحیه وحدت و همدلی تمامی بنابی‌ها شاهد توسعه پایدار، همه جانبه و متوازن شهرستان بناب باشیم.

حجت الاسلام محمد باقری بنابی نماینده شهرستان بناب گفت:در بحث توسعه باید افق و چشم انداز آینده را در نظر داشته باشیم

خروجی همایش چالش‌ها و راهکار‌های توسعه متوازن در بناب باید قابل استفاده برای سال‌های آینده باشد و طرح‌ها و مقالات با یک دید طولانی مدت طراحی و ارائه شوند.

یکی از محور‌های لازم برای توسعه شهرستان  تقویت گردشگری است.

علی رغم وجود پتانسیل‌های لازم در این زمینه اقدامات کافی صورت نگرفته است.

باید به ظرفیت کباب بناب به منظور برند سازی توجه شود .

گفتنی است در دیدار با وزیر میراث فرهنگی و گردشگری بر این ظرفیت تاکید شده و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برگزاری همایش توسعه صنعتی شهرستان بناب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۵۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حداقل دستمزد به‌جای حق مسکن/ پیشنهادی بررسی می‌شود که کارگران پس از ۵ سال کار دائمی شوند

احمد غریوی گفت: با موافقت نمایندگان کارگری و کارفرما، قرار شد به جای افزایش حق مسکن، حداقل دستمزد و مزایای دیگر افزایش پیدا کند.

احمد غریوی مدیرکل روابط کار وزارت تعاون در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو گفت: یکی از دغدغه‌های رهبری در دیداری که در سال ۱۴۰۱ با جامعه کارگری داشتند، امنیت شغلی بود. در این راستا ما کارگروهی تشکیل دادیم تا در خصوص این موضوع ورود کنیم. اعضای این کارگروه شامل نمایندگان تشکل‌های عالی کارگری و کارفرمایی، قضات دیوان عدالت اداری، مرکز پژوهش‌های مجلس، مرکز بررسی استراتژیک ریاست جمهوری و اساتید دانشگاه هستند.

 

وی با بیان این موضوع که در نهایت پیش‌نویس پنج ماده مورد بازنگری قرار گرفت و در قالب لایحه به به دولت تحویل داده شد، گفت: از جمله این مواد، ماده هفت قانون کار در خصوص بحث فعالیت‌های مستمر و غیرمستمر بود. در حال حاضر افرادی که در فعالیت‌های غیرمستمر مشغول هستند، می‌توانند تا چهار سال به صورت قرارداد مدت موقت ادامه کار بدهند؛ سپس بر اساس مصوبه هیات وزیران، بعد از این مدت قرارداد‌های این افراد به صورت دائمی تنظیم خواهد شد.

 

غریوی افزود: تبصره بعدی در خصوص فعالیت‌های مستمر بود که هیچ محدوده‌ای برای آن‌ها پیش‌بینی نشده بود. پیشنهاد ما برای تسهیل هر دو تبصره این بود که کارگران پنج سال به صورت موقت و سپس به صورت دائمی قرارداد داشته باشند. این موضوع در صحن هیات وزیران مطرح خواهد شد و در صورت تایید و تصویب این هیأت، لایحه به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.

 

مدیرکل روابط کار وزارت تعاون در رابطه با بیمه بیکاری کارگران اظهار کرد: در ماده پنج قانون بیمه بیکاری، برای کارگران سهمی پیش بینی شده است که سه درصد را کارفرما پرداخت می‌کند، ولی کارگران مبلغی پرداخت نمی‌کنند. البته یک پیشنهادی وجود داشت مبنی بر اینکه کارگران هم سهم داشته باشند که در جلسات برگزار شده مورد تأیید واقع نشد.

 

وی با اشاره با اینکه تفاهمنامه سه جانبه‌ای با حضور سازمان تامین اجتماعی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و معاونت روابط کار امضا شده است عنوان کرد: بنا داریم که به کارگرانی که از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند، آموزش مهارتی داده شود تا با توانمندی دوباره به چرخه بازار کار کشور برگردند. در نتیجه امکان استفاده طیف دیگری از این امتیاز وجود خواهد داشت.

 

وی افزود: در مورد مدت زمان استفاده از بیمه بیکاری تغییراتی صورت گرفته است، اما هنوز نهایی نشده و باید در هیات وزیران تصویب شود

غریوی در پایان درباره حق مسکن گفت: شورای عالی کار در خصوص حق مسکن تصمیی نگرفته است. با موافقت نمایندگان کارگری و کارفرما، قرار شد به جای افزایش حق مسکن، حداقل دستمزد و مزایای دیگر افزایش پیدا کند. پیشنهاد حق مسکن ابتدا باید توسط اعضای شورای عالی کار مطرح شود و در هیات وزیران به تصویب برسد.

دیگر خبرها

  • افزایش حداقل دستمزد به‌جای حق مسکن/ پیشنهادی بررسی می‌شود که کارگران پس از ۵ سال کار دائمی شوند
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • شیر گاو یکی از چالش برانگیزترین مشکلات پزشکی را حل کرد
  • هدف‌گذاری شورای ششم برای توسعه متوازن شهر مشهد
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری