Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، احمد محمدی‎ زاده روز شنبه ‌در نشست شورای برنامه‏‌ریزی و توسعه استان بوشهر افزود: نقد شدن اعتبارات تخصیصی بدون شک در روند سرعت ‎بخشی به پروژه‏‌های در دست احداث استان نقش ویژه‌‏ای ایفا می‌کند.

وی بیان کرد: اولویت اصلی در اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی نیز باید با پروژه‌های نیمه تمام باشد تا هر چه زودتر جمع شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی‎زاده ادامه داد: پروژه‌‏های آبخیزداری استان نیز باید به گروه‌‎های جهادی و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه داده شود زیرا این مجموعه به دنبال کسب منفعت نیست و حتی مازاد اعتبار تخصیصی، کار خواهد کرد.

وی ادامه داد: معاون عمرانی استاندار نیز باید به کل پروژه‌ها تسلط لازم داشته باشد تا بتواند از این طریق تمام شاخص‌های لازم در اختصاص بودجه و منابع پروژه‌ها را در برنامه سالانه مدیریت کند.

محمدی‌‎زاده گفت: برای سال آینده نیز باید کل پروژه‌های عمرانی هر شهرستان براساس مولفه‌هایی از جمله جمعیت و مساحت احصا و با امضا مشترک دستگاه مربوطه، معاون عمرانی استاندار و فرماندار شهرستان باشد.

وی ادامه داد: رشد اقتصادی ۱۰.۲ درصدی پیش‌بینی شده برای استان‌ بوشهر حاصل کار شهرستان‎‌ها است که در این ارتباط باید میزان سرمایه‌‎گذاری‎‌های خصوصی و خصولتی هر شهرستان مشخص شود.

محمدی‌‏‎زاده یادآور شد: سند ملی آمایش نشان داده استان بوشهر در همه حوزه‌های کشاورزی، صنعتی، تجاری و خدماتی بازرگانی دارای ظرفیت است.

وی‎ اضافه کرد: به توجه به بحران تامین آب در بخش‌‏های مختلف، دیگر امکان احداث صنایع آب ‎بر در فاصله زیاد از سواحل وجود ندارد که این نشان از فرصت بوشهر برای توسعه صنعتی است.

استاندار بوشهر گفت: سند آمایش ملی نقش راه توسعه و پیشرفت استان مبتنی بر ظرفیت‎‌های موجود است که باید برش‌های شهرستانی آن نیز شناسایی و به آنها ابلاغ شود.

وی ادامه داد: این سند براساس بودجه ۱۴۰۱ است که در قالب آن با توجه به درآمدهای استان بوشهر و بویژه در حوزه نفت و گاز بیشترین رشد اقتصادی به میزان ۱۰.۲ درصد برای استان بوشهر دیده شده است.

محمدی‌‎زاده ادامه داد: سند ملی آمایش شاید کمبودهایی  داشته باشد که باید با  همکاری مدیران شناسایی و احصا شود.

وی گفت: در این زمینه شاید پیشنهاد یک سرمایه گذاری در مغایرت با سند آمایش استان بوشهر باشد که باید در قالب کارگروهی ویژه مورد بررسی قرار گیرد.

محمدی‏‌زاده در بخش دیگری اظهار کرد: در حوزه اشتغال استان بویژه در بخش شیلات، ملوانی و صنعت باید شرایطی فراهم شود تا زمینه اشتغال نیروهای بومی استان بوشهر فراهم شود.

وی افزود: در ارتباط با مصوبه‎‌های سفر رئیس جمهور نیز مقرر شد ۷۵۰ میلیون دلار اعتبار به حوزه صنایع دریایی اختصاص یابد که باید با پیگیری لازم  زمینه تخصیص آن فراهم شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: سند ملی آمایش ظرفیتی برای تشخیص اولویت‏‌ها است که در اجرای آن نیز باید برنامه‌‏ریزی دقیق وجود داشته باشد زیرا در صورت نبود برنامه‌‏ریزی دقیق سرمایه‎‏‌گذاران با مشکل مواجه می‌‏شوند.

عبدالکریم جمیری افزود: باید به اندازه ای سیستم کارآمد، توانمند و فعال باشد تا در مراجعه سرمایه‌گذاران بخش‏‌های مختلف امکان معرفی ظرفیت‌‎های اولویت‌دار به آنان فراهم باشد.

برچسب‌ها بوشهر سفر استانی احمد محمدی زاده سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری اعتبار دولت سیزدهم پروندهٔ خبری ششمین سفر استانی رییس‌جمهوری و پیگیری دستاوردهای آن برای بوشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر سفر استانی احمد محمدی زاده بوشهر سفر استانی احمد محمدی زاده اعتبار دولت سیزدهم استان بوشهر پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۶۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: طی دو سال گذشته، ۴۶ فضای آموزشی با اعتبار حدود ۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح و عملیات ساخت ۵۵ مدرسه با ۶۰۰ میلیارد تومان در استان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از بوشهر، علی موحدی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۱۱ شهید معلم و ۴۷۱ شهید دانش‌آموز استان بوشهر اظهار کرد: به مناسبت هفته معلم برنامه‌های مختلفی در سراسر استان اجرا خواهد شد.

وی افزود: نواخته شدن زنگ سپاس معلم، غبارروبی گلزار شهدا با حضور رئیس سازمان بسیج فرهنگیان، و تجلیل از معلمان و مربیان پرورشی نمونه استانی و منطقه‌ای از مهم‌ترین برنامه‌هاست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به نوسازی ناوگان خودرویی آموزش و پرورش استان پس از ۱۰ سال، عنوان کرد: خرید ۶۰ خودرو سواری و کامیونت و تعمیر و بازسازی بیش از ۶۰ خودرو باری و عمومی در طرح شهید زالی با اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.

موحدی با اشاره به افزایش ۲۵۰ درصدی درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش استان بوشهر طی ۲ سال و کسب رتبه برتر کشور اضافه کرد: ۲۸۸ میلیارد ریال تجهیزات آموزشی و اداری از محل طرح‌های تملک دارایی استانی و نفت و گاز توزیع شده است.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های روستا مرکزی و تجهیز مدارس ۴ شهرستان جنوبی استان از طریق طرح‌های آلایندگی و کمک‌های شورای راهبردی منطقه انرژی پارس به ارزشی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی طرح دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی به یک گفتمان ملی تبدیل شده است، تاکید کرد: چهارمین دوره این طرح برگزار شده و ۱۳۰ دانش‌آموز تراز بر مبنای شاخص‌ها انتخاب می‌شوند.

موحدی از افتتاح ۴۶ فضای آموزشی با اعتبار حدود ۵۰۰ میلیارد تومان و آغاز عملیات ساخت ۵۵ مدرسه با اعتبار حدود ۶۰۰ میلیارد تومان با همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خبر داد و گفت: فردا هنرستان انقلاب اسلامی در بهمنی افتتاح و آغاز عملیات اجرایی یک مدرسه در منطقه تنگک با حضور رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بوشهر مسئولیت سه دبیرخانه کشوری را بر عهده دارد، افزود: استان بوشهر میزبان ملی دبیرخانه‌های کیفیت بخشی فعالیت‌های پرورشی، جشنواره اردوهای برتر تدریس درس تفکر و درس زندگی و دبیرخانه امر به معروف و نهی از منکر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از صدور مجوز ۳۹ رشته محل جدید در هنرستان‌ها خبر داد و تصریح کرد: این رشته‌ها بر اساس بوم استان‌ها تقسیم‌بندی شده، به طوری که در شهرستان‌های ساحلی، رشته‌های دریا محور و نفت و گاز و سایر شهرستان‌ها در حوزه کشاورزی برنامه‌ریزی شده، همچنین سند چشم‌انداز پنج ساله توسعه آموزش متوسطه استان بوشهر تدوین شده است.

منبع: فارس

کد خبر 748813

دیگر خبرها

  • تخصیص ۵۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سدهای مازندران
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • انقلاب اسلامی دشمنان را مستهلک کرده است
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است