Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل قزل سفلی روز شنبه در رابطه با خدمات ارائه شده به مردم سیل زده جنوب فارس در چند روز گذشته، اظهار کرد: اولین بخش خدمات رسانی مربوط به همان آعاز بارندگی ها و مخصوصا آن ساعات شب دوازدهم دی ماه ۱۴۰۰ بود که تقریباً بعد از نماز مغرب بارندگی در شهرستان های مهر، لامرد و لارستان شدت گرفت و خوشبختانه چون از قبل گروه های جهادی آمادگی لازم را داشتند و در قالب گروه‌های واکنش سریع  و تقسیمات کشوری مانند شهرستان ها، بخش ها و مناطق سازماندهی شده بودند همزمان با بارش باران اقدام به کمک رسانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس، ادامه داد: بنا بر گزارشاتی که ما دریافت کردیم این اقدامات گروه های جهادی واکنش سریع بسیار موثر بوده و در نجات و کمک رسانی به مردم بویژه روستائیان و عشایر موفق بوده اند 

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی خدمت رسانی در جنوب فارس افزود: بخش دوم اقدامات گروه‌های جهادی بلافاصله بعد از فروکش کردن باران آغاز شد و با توجه به طغیان رودخانه ها و و ایجاد سیل خدمات رسانی همچنان ادامه دارد و از آن جایی که در شهرستان مهر چهار منطقه از جمله شهر وراوی ، خوزی ، روستای نورآباد و روستای چارگزی  و در لامرد نیز بخش مرکزی این شهرستان همچون اشکنان، علامرودشت، ، چاه ورز و روستای کیزا و در شهرستان لارستان نیز مناطق صحرای باغ، عماد شهر، بنارویه و علاوه بر اینها بخش بیرم نیز دچار خسارات شده بود.

قزل‌ سفلی بیان کرد: جهادگران از ابتدای این بحران شروع به امدادرسانی کردند و در کنار مردم بودند اقدامات اولیه که انجام شد بیشتر مربوط به تخلیه آب و گل از واحدهای مسکونی، تجاری، مغازه ها ، معابر، ادارات، مدارس و مساجد بود و تلاش بر آن بود که مردم به خانه هایشان برگردند.

این مقام مسئول در خصوص میزان خسارت وارد شده در این مناطق گفت: طبق برآوردهایی که دستگاه‌های مربوطه انجام دادند متاسفانه در این روزها بیش از ۲ هزار منزل مسکونی خسارت دیده اند  و بیش از ۸ هزار نفر آسیب دیده اند و بیش از ۲۲۰۰  خانوار هم درگیر این مشکل شده بودند همچنین برخی از راه ها و پل ها و بخشی از تاسیسات گاز و آب و برق این بخش ها نیز خسارت دیده بودند.

وی تهیه بسته های معیشتی برای خانوارها را از دیگر خدمات ارائه شده عنوان کرد و بیان داشت: خدمات گروه های جهادی از یکشنبه شب  تا بعد از ظهر جمعه ادامه داشت و در مرحله اول تلاش ها بر این بود تا مردم به خانه های خود برگردند و گل و لای از منازل و معابر جمع آوری شود خوشبختانه در همه بخش ها اکثر خانواده ها به خانه های خود برگشته اند و اگر منزلی خسارت سنگینی در بر داشته با کمک دستگاه های مربوطه اسکان موقت برای آنها فراهم شده است.

او افزود: در این چند روز تلاش شد تا توسط گروه‌های جهادی بسته های معیشتی برای سیل زدگان تهیه و توزیع کنند و در واقع تعداد این کمک ها بالغ بر ۳ هزار بسته بود همچنین تعدادی چادر و پتو جهت اسکان موقت مهیا گردید و علاوه بر توزیع  گوشت گرم، کنسرو ، آب معدنی و ... ، بیش از ۴ هزار بسته غذای گرم تقسیم شد و بخشی از ابزارهای لازم مثل چکمه، کف کش و لجن کش با همکاری برخی از مجموعه‌ها مثل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای گروه های جهادی فعال در مناطق سیل زده تهیه شد.

اسماعیل قزل سفلی در پایان با اشاره به تهیه آمار از خسارات وارده به اسباب و اثاثیه منازل،زیرساخت های شهری، دام،طیور و کشاورزی منطقه جهت استفاده از سایر ظرفیت ها و انتقال به نهادهای ذیربط، گفت: طبق بررسی ها و گزارش های دریافتی بیش از ۸۰ گروه جهادی به استعداد ۱۲۰۰ نفر در این مدت مشغول امدادرسانی در مناطق سیل زده جنوب فارس بودند و سازمان بسیج سازندگی با همکاری گروه های جهادی این آمادگی را دارد تا در مناطقی که  دچار آسیب دیدگی بیشتری شدند با کمک دستگاه های مربوطه اقدام به ساخت یا ترمیم مسکن سیل زدگان نماید.

سیل بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به بخش های مختلف و زیرساخت ها و امر زیربنایی و همچنین منازل مسکونی مردم در شهرهای جنوبی فارس خسارت وارد کرد.سیل و بارش های سیل آسای روزهای ۱۲و ۱۳دیماه سال جاری به گفته معاون عمرانی فرمانداری ویژه لارستان به یک هزار و ۵۴۴ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی لارستان خسارت وارد کرد؛۳۰۶ مورد از این واحدها به طور کامل تخریب شده و نیازمند بازسازی است.

برچسب‌ها شیراز گروه های جهادی سیل فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیراز گروه های جهادی سیل شیراز گروه های جهادی سیل فارس گروه های جهادی جنوب فارس سیل زده بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۶۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: با وجود اینکه اطلاع‌رسانی کافی برای اعلام ساعت جمع‌آوری زباله صورت گرفته، نزدیک به ۱۲ درصد پسماند شهر قم در روز جمع‌آوری می‌شود.

سیدمحسن میرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم فرهنگ‌سازی و آموزش را از موضوعات مهم خدمات شهری دانست و اظهار کرد: اگر شهروندان همکاری و مشارکت نداشته باشند، به شهر پاکیزه نخواهیم رسید.

وی در خصوص آموزش‌های شهروندی افزود: پساب خاکستری یا فاضلابی که در بعضی مناطق توسط برخی شهروندان وارد معابر شهری می‌شود یکی از مشکلات مهم محیط زیست شهری در قم است.

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: طی هماهنگی با مرکز بهداشت و شرکت آب و فاضلاب مقرر شد که به شهروندان اطلاع‌رسانی کنند که تعداد زیادی توانستند با شبکه آب و فاضلاب ارتباط بگیرند و بسیاری از انشعابات وصل شد.

میرهادی عنوان کرد: زباله‌های خارج از نوبت که برخی شهروندان در بعضی مناطق خارج از منزل می‌گذارند یکی از معضلات محسوب می‌شود در حالی که ساعت اعلام شده برای جمع‌آوری پسماند از ۲۱:۰۰ تا ۶:۰۰ است.

وی گفت: نزدیک به ۱۲ درصد از پسماند شهر قم در روز جمع‌آوری می‌شود، با وجود اینکه اطلاع‌رسانی لازم به شهروندان انجام شده است و امیدواریم با همراهی مردم بتوانیم زباله روز را کاهش دهیم.

کد خبر 748158

دیگر خبرها

  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • نصب ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۷ اصفهان
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند