Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر «محمودرضا مرادی» شنبه شب در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه هر سویه ای که از کرونا وارد کشور می‌شود تقریبا روش پیشگیری و درمان یکسانی دارد. افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی و افزایش واکسیناسیون از اهمیت ویژه ای در مقابله با این سویه جدید برخوردار است.

وی اظهار داشت: ۲۰ درصد از جمعیت واجد شرایط استان تاکنون ۲ دور واکسن را دریافت نکرده اند و از افراد تقاضا داریم هرچه سریع تر نسبت به تزریق واکسن خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه تزریق دُز سوم یا یادآور باعث جلوگیری از وقوع پیک ششم بیماری می‌شود، گفت: تفاوت سویه اَومیکرون با سایر سویه های کرونا سرایت پذیری بیشتر آن است و وارد هر استان و کشوری که شده خیلی زود باعث افزایش تعداد افراد مبتلا شده است.  

وی گفت: در ستاد مبارزه با کرونای استان تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی و تشویق مردم به انجام واکسیناسون است که خوشبختانه در مراکز تجمیعی استان، واکسیناسون بدون هیچ مشکل و در کوتاه ترین زمان انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، براساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تعداد بیماران بستری کووید ۱۹ در استان به ۹۹ نفر رسید و مجموع جانباختگان این ویروس هم به ۲ هزار ۹۳۲ نفر رسیده است.

شهرستان‌های هرسین و کنگاور در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند

براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های هرسین و کنگاور در استان کرمانشاه از ۱۸ دی ماه در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند.

شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، گیلانغرب، قصرشیرین، دالاهو، روانسر، ثلاث باباجانی، صحنه، سنقروکلیایی، پاوه، جوانرود و سرپل‌ذهاب هم براساس این رنگ‌بندی از امروز در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

براساس رنگ بندی ۱۴ دی شهرستان‌های کرمانشاه، پاوه، قصرشیرین، دالاهو، روانسر، صحنه، ثلاث باباجانی، هرسین، سنقروکلیایی،  جوانرود، سرپل‌ذهاب و کنگاور در وضعیت آبی و شهرستان‌های اسلام آبادغرب و گیلانغرب در وضعیت زرد قرار داشتند.

۱۰۰ درصد نوجوانان استان کرمانشاه در ۶ شهرستان واکسینه شدند 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پیشتر گفته بود: ۱۰۰ درصد نوجوانان سنین ۱۲ تا ۱۸ سال ساکن در ۶ شهرستان‌ سرپل‌ذهاب، دالاهو، سنقروکلیایی، صحنه، گیلانغرب و پاوه در این استان در نوبت اول برای مقابله با کرونا واکسینه شدند.

«محمودرضا مرادی» افزود: سایر شهرستان‌های استان کرمانشاه هم بیش از ۹۳ درصد این بخش از گروه هدف را در مرحله اول واکسینه کرده‌اند البته میانگین نوبت اول واکسیناسیون رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در استان کرمانشاه ۹۹/۱ درصد و نوبت دوم ۸۱ درصد است.

وی اظهار کرد: ۸۹/۴ درصد افراد بالای ۱۲ سال یعنی گروه هدف، نوبت اول و ۷۶/۸ درصد نوبت دوم واکسن خود را دریافت کرده‌ و ۱۷ درصد یعنی بیش از ۲۴۷ هزار نفر از گروه هدف بالای ۱۸ سال که سه ماه از دُز دوم آنها گذشته دُز سوم واکسن را نیز تزریق کرده‌اند.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۸ بیمارستان آموزشی و غیرآموزشی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی و هفت بیمارستان غیردانشگاهی دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا کووید-19 کرمانشاه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 کرمانشاه ویروس کرونا کووید 19 کرمانشاه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۶۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران

علی چاله‌چاله رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : با توجه به هشدار‌های هواشناسی در خصوص وقوع بارش‌های سنگین از تاریخ ۱۰ اردیبهشت تا ۱۵ اردیبهشت ماه که هسته اصلی بارش‌ها از چهارشنبه تا شنبه خواهد بود، از کشاورزان استان تقاضا می‌شود تمهیدات لازم را جهت مراقبت از زمین‌های کشاورزی، باغات و دام‌های خود بکار گیرند.

علی چاله‌چاله افزود: کشاورزان برای جلوگیری از خسارت احتمالی باید آبیاری مزارع را در مناطق دربرگیرنده بارندگی ها، بویژه در مزارع غلات جهت جلوگیری از خوابیدگی مزارع، بیماری‌های قارچی و زنگ گندم به تاخیر بیندازند.

وی اضافه کرد: بهره برداران از سمپاشی مزارع و باغات خود طی این بازه زمانی اجتناب کرده و نسبت به پاکسازی مسیر آب مزارع و باغات و کانال‌ها اقدام کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: کنترل رطوبت انبار‌ها جهت جلوگیری از بیماری‌های قارچی، بسته نگه داشتن دریچه گلخانه‌ها در هنگام کاهش دما و بارش‌ها و پاکسازی، تنظیم و کنترل دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخر‌ها نیز باید در اولویت قرار گیرد.

چاله‌چاله با بیان اینکه لازم است دامداران و عشایر استان نیز طی این مدت از عبور دام‌ها در ارتفاعات اجتناب کرده و دام ها، علوفه و خوراک دام و طیور را به اماکن سرپوشیده منتقل کنند یادآور شد: زنبور داران نیز تمهیدات لازم را جهت مراقبت از کندو‌ها در زمان بارندگی‌ها اعمال کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور
  • تزریق فرهنگ استکباری برای جلوگیری از پیشرفت است
  • دریادار سیاری: تزریق فرهنگ استکباری برای جلوگیری از پیشرفت است
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • سیلاب و تگرک محصولات کشاورزی بوشهری‌ها را تهدید می‌کند
  • لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی
  • بازگشت وضعیت نارنجی به یزد
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • مدارس نوبت صبح ۶ شهرستان خوزستان غیرحضوری شد