Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط‌عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، سردار حسن رحیمی، هم‌رزم شهید حاج قاسم سلیمانی در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان اظهار کرد: شهید سلیمانی در سه مقطع فداکاری‌های بسیاری را برای ملت ایران و انقلاب انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: برهه نخست دفاع مقدس بود که شهید سلیمانی در عملیات متعدد حضور فداکارانه‌ای داشت و حتی به جانبازی نیز رسید.

هم‌رزم شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: شهید سلیمانی در دومین مقطع در دهه ۷۰ برای برقراری امنیت در منطقه کرمان، سیستان، شمال هرمزگان و … فداکاری‌های بسیاری انجام داد.

رحیمی عنوان کرد: شهید سلیمانی یک فرمانده واقعی و استراتژیست بود؛ چراکه می‌توانست در حساس‌ترین و کوتاه‌ترین زمان، بهترین و سرنوشت‌سازترین تصمیمات را بگیرد و این باید برای ما الگو باشد.

وی با اشاره به اسارت ۹۰ نفر از سربازان ما در سال ۷۵ توسط گروهک‌ها در خاک افغانستان، اضافه کرد: این مدیریت شهید سلیمانی بود که با دو تیپ وارد عمق ۷۰ کیلومتری خاک افغانستان شد و با اذن رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتفاعات شهر کوچک رباط مستقر شد و سپس به گروهک‌ها اطلاع داد که اگر خون از بینی سربازان ما بیاید خاک شهر را زیر و رو خواهد کرد.

هم‌رزم شهید حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: پس از نشان دادن حجم آتش، تمام سربازان ما آزاد شدند و اگر مدیریت شهید سلیمانی نبود، امکان داشت این تعداد سرباز به سرنوشت دشواری گرفتار شوند.

رحیمی با اشاره به اینکه از سال ۷۵ به بعد مأموریت جدید شهید سلیمانی، خدمت در سپاه قدس بود؛ این شهید در پیروزی لبنان در جنگ ۳۳ روزه در کنار هم‌رزم شهیدش، عماد مغنیه، نقش سرنوشت‌سازی را ایفا کرد.

وی با اشاره به طرح آمریکایی خاورمیانه جدید که طی آن آمریکا داعش را از وهابی‌های تندرو ساخت و به جان منطقه انداخت، ادامه داد: شهید سلیمانی به اذن رهبر معظم انقلاب وقتی وارد عرصه مقابله با داعش شد که ۸۲ درصد از خاک سوریه اشتغال و ۵۰ تا ۶۰ درصد از ارتش عراق از هم منفک شده بود و هم‌زمان ۱۰ گروه شبه‌نظامی و نظامی همچون احرار شام، جیش‌الاسلام و … در سوریه و عراق حضور داشتند.

هم‌رزم شهید حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه در سال ۹۴ تکریت سقوط کرد، افزود: یک‌هزار و ۷۰۰ جوان را با زدن تیر به گردن‌هایشان در رود دجله انداخته و جنایت‌های فراوانی را انجام داده بودند.

رحیمی با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در صورتی به شهید سلیمانی اذن ورود دادند که می‌فرمودند اسد باید بماند و نباید جلوی دشمنان شکست خورد؛ چراکه هدف اصلی دشمنان اسلام و ایران است.

وی گفت: مدیریتی که شهید سلیمانی در عراق و سوریه و در محور مقاومت انجام داد، زبانزد بود و امروز باید این مدل عمل کردن را الگوسازی کنیم.

هم‌رزم شهید حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: ما می‌خواهیم کشورمان را بسازیم و از امروز باید تصمیم بگیریم که هرکداممان در این راه دو ویژگی و خصوصیت بارز شهید سلیمانی را الگوی خویش قرار دهیم تا موفق شویم و این چیزی است که کشورمان به آن نیاز دارد.

رحیمی عنوان کرد: شهید سلیمانی زمانی مدیریت خود را آغاز کرد که ۱۰ گروه نظامی که هرکدامشان از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان، ترکیه و… حمایت می‌شدند و پهپادهای رژیم صهیونیستی و ادوات آمریکایی کمک شایانی به آن‌ها می‌کردند، سوریه را تا مرز سقوط کشانده بودند و دشمن تا ۱۴ کیلومتری بغداد پیش رفته بود و اگر بغداد و کاظمین را می‌گرفت، عراق سقوط می‌کرد.

وی اظهار کرد: در این شرایط است که شهید سلیمانی از رهبر و مقتدای خود دستور می‌گیرد و وارد میدان می‌شود؛ شهید سلیمانی در تبعیت از ولایت پیشگام بود و در اعتمادبه‌نفس، مدیریت و عزتمندی، مانند این شهید نداشتیم.

هم‌رزم شهید سلیمانی اضافه کرد: حاج قاسم فقط یک کلمه به رهبر معظم انقلاب اسلامی ‌گفت و آن ‌هم چشم بود؛ وقتی شهید سلیمانی کار خود را آغاز کرد، فرودگاه‌های سوریه اشغال و دور تا دور فرودگاه دمشق محاصره شده بود و بخشی از توان نظامی فقط از خودشان محافظت می‌کردند تا کشته نشوند و گروه جیش‌الاسلام فشار سنگینی آورده بودند که فرودگاه را بگیرند.

رحیمی افزود: در آن زمان نه راه زمینی و نه راه هوایی و دریایی برای ورود به سوریه وجود نداشت؛ اما حاج قاسم با پروازی از سپاه بلند می‌شود و می‌گوید باید در فرودگاه بنشینیم؛ در چنین فرودگاهی نیروهای حاج قاسم شبانگاه بدون دید و نور می‌نشینند.

وی ادامه داد: اعتمادبه‌نفس و قدرت خدایی که انسان احساس می‌کند به شهید سلیمانی می‌گوید که خدا وعده پیروزی داده اگر تو ایستادگی کنی؛ در چنین شرایطی ورود شهید سلیمانی سبب می‌شود تا نیروهای بعدی وارد شوند و یک‌باره نیروها برای کمک می‌آیند و به دمشق می‌رسند.

هم‌رزم شهید سلیمانی گفت: یکی از مهم‌ترین هنرهای شهید سلیمانی شکستن تابوی وحشت دشمنان و داعش بود و وقتی ‌که نیروهای کمکی خود را به سوریه رساند، محور مقاومت نیرویی تازه گرفت و روحیه دشمنان تضعیف شد.

رحیمی تأکید کرد: جنگ با افراد مسلح برای آزادسازی کشوری که ۸۰ درصد از آن سقوط کرده، کار بزرگی بود که انجام شد.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی تدبیری کرد که گروه‌های مقاومت برای پیروزی به سوریه وارد شوند و در مدت کوتاهی حزب‌الله لبنان، فاطمیون، حیدریون و … ورود کردند و همه این گروه‌ها باید پشتیبانی و سازمان‌دهی می‌شدند که کار دشوار شهید سلیمانی اینجا مشخص می‌شود.

هم‌رزم شهید سلیمانی گفت: مدیریت جبهه مقاومت در شرایطی که کشور میزبان در دست شما نیست، کار بسیار دشواری بود که شهید سلیمانی با نوع مدیریت خود توانست آن را انجام دهد؛ آن‌هم شیوه مدیریتی که در آن کلام ولی‌فقیه زمان اولویت داشت.

رحیمی افزود: شهید سلیمانی توانست ظرف یکی دو سال تمام جبهه مقاومت را یکپارچه مدیریت کند و حتی روس‌ها را نیز پای‌کار بیاورد تا تقسیم منطقه اطلاعاتی و عملیاتی و پشتیبانی، هماهنگی نیروها و … به‌خوبی صورت گیرد و این کار عظیم و بزرگ سبب می‌شود که دشمنان شکست بخورند؛ این سبک مدیریت است که امروز باید در کشورمان الگوسازی شود.

وی گفت: شهید سلیمانی در همه تصمیماتش دست خدا و قدرت خدا را می‌دید؛ او سعی می‌کرد که در دل محاصره آرام باشد و حتی در همین شرایط هم کنار نیروهای خودش قرار می‌گرفت و شهرهای سوریه را بعضاً بعد از سه تا پنج سال آزاد کرد و به مردم امید و وعده می‌داد تا استقامت کنند.

محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز در این مراسم ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس وهم رزمانش اظهار کرد: شهادت سردار بزرگ اسلام داغ بسیار بزرگ و سنگینی برای مقام معظم رهبری و مردم ایران بود.

وی افزود: با توکل به خدا انتقام سختی را از عاملان شهادت سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و هم‌رزمانش را خواهیم گرفت.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با تأکید بر اینکه شهدا در گفتار و رفتار خود ثابت‌قدم بودند، خاطرنشان کرد: همه شهدا راضی به رضای خداوند بودند.

این مراسم به همت پایگاه بسیج امام خامنه‌ای اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و کتابخانه مرکزی استان و مشارکت بسیج کارمندان ادارات کل استان سمنان برگزار شد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: حاج قاسم حاج قاسم سلیمانی شهید سلیمانی سردار سلیمانی جریان مقاومت کل کتابخانه های عمومی استان سمنان هم رزم شهید حاج قاسم سلیمانی رهبر معظم انقلاب شهید سلیمانی شهید سلیمانی شهادت سردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۶۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد

همزمان با سفر آنتونی بلینکن وزیرخارجه ایالات متحده به عربستان سعودی و مطرح شدن طرح تازه برای آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها، کاخ سفید روز دوشنبه دهم اردیبهشت در بیانیه‌ای از تماس تلفنی رئیس جمهور آمریکا با رئیس جمهور مصر و امیر قطر خبر داد.

به گزارش انتخاب، بیانیه کاخ سفید تاکید می‌کند رهبران آمریکا، مصر و قطر درباره پیشنهاد تازه‌ای که اکنون برای تضمین آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس فوری در غزه روی میز است، گفتگو کردند.

رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد که کشورش به همراه مصر و قطر برای تضمین اجرای کامل مفاد این توافق پیشنهاد تلاش خواهد کرد.

بایدن از عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهورمصر خواسته‌است تا تمام تلاش خود را برای آزادی گروگان‌های حماس به کار گیرد، زیرا این تنها مانع برای آتش‌بس فوری و امدادرسانی به غیرنظامیان در غزه است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین بر اهمیت حفاظت از جان غیرنظامیان و اطمینان از اینکه فلسطینی‌ها به مصر یا هر مکان دیگری خارج از غزه آواره نمی‌شوند، تاکید کرده‌است.

رهبران این سه کشور همچنین «ابتکارات جاری» برای افزایش جریان کمک‌ها برای نجات جان مردم غزه را بررسی کردند. آن‌ها موافقت کردند که به طور مستقیم و از طریق تیم‌های خود در روز‌های آینده از نزدیک هماهنگ باشند.

دفتر ریاست جمهوری مصر نیز روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد که عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور این کشور در تماسی تلفنی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، درباره آخرین تحولات در مذاکرات بر سر آتش بس در غزه و خطرات تشدید تنش نظامی در رفح گفتگو کردند.

در این بیانیه با اشاره به خطر تشدید تنش نظامی در رفح تاکید شده‌است که حمله به رفح می‌تواند فاجعه کنونی را به یک بحران انسانی بدتر تبدیل کند که بر ثبات و امنیت در منطقه تاثیر می‌گذارد.

در این گفت‌وگوی تلفنی السیسی، با بررسی تلاش‌های فشرده مصر در این زمینه، بر ضرورت دسترسی کامل و کافی به کمک‌های بشردوستانه در غزه تاکید کرد.

آنتونی بلینکن وزیرخارجه آمریکا که در حال حاضر در عربستان سعودی بسر می‌برد در توییتی از دیدار خود با نمایندگان امارات متحده عربی، قطر، مصر، اردان و سازمان آزادی‌بخش فلسطین خبر داد.

بلینکن تاکید کرده‌است که در این دیدار درباره نقش آمریکا دربرقراری صلح و امنیت پایدار در منطقه و تلاش‌هایی که درباره آزادی گروگان‌ها و دستیابی به آتش بس صورت می‌گیرد، سخن گفته‌است.

بلینکن روز دوشنبه همچنین گفت که امیدوار است حماس پیشنهاد «فوق‌العاده سخاوتمندانه» برای توقف حمله اسرائیل به غزه در ازای آزادی گروگان‌ها را بپذیرد.

به گفته او، «حماس پیشنهادی از سوی اسرائیل دریافت کرده که فوق‌العاده سخاوتمندانه است. در این لحظه تنها چیزی که بین مردم غزه و آتش‌بس ایستاده است حماس است».

وزیر خارجه آمریکا افزود: «آن‌ها باید تصمیم بگیرند و باید سریع تصمیم بگیرند. امیدوارم که تصمیم درستی بگیرند.»

گزارش‌ها حاکی است که قرار بود هیئتی از حماس روز دوشنبه به مصر برود که همراه با قطر در حال میانجیگری برای دستیابی به توافقی است که باعث توقف حملات اسرائیل و آزادی گروگان‌ها شود.

دیگر خبرها

  • روایت شهید مطهری از کلاس درس متفاوت امام
  • شهید مطهری چهره‌ای ماندگار در عرصه جهاد تبیین
  • آزادسازی یک عقاب در ارتفاعات کوهستانی شاهو + فیلم
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • بایدن: با مصر و قطر درباره آتش بس غزه همکاری می‌کنیم
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • تصاویر سد شاه قاسم یاسوج