Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: با استقرار سیستم کمک ناوبری cat2 در فرودگاه اردبیل ۷۰ درصد مشکل ابطال‌ و تاخیر پروازهای اردبیل مرتفع می‌شود.


محمد قصابی روز شنبه ۱۸ دی ماه در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: ما در فرودگاه اردبیل با دو مشکل وزش باد و هوای مه‌آلود به عنوان عوامل مؤثر در انجام پرواز و گاه کنسلی و لغو پروازهای فرودگاه اردبیل روبرو هستیم که تلاش کردیم تا با نصب و استقرار سیستم cat2 بخشی از این مشکلات را حل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه این سیستم تا ۷۰ درصد از کنسلی پروازها جلوگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: برای اولین بار در کشور و همت متخصصان بومی با هزینه‌کرد بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان سیستم روشنایی با چراغ های led را نصب و باند اصلی فرودگاه اردبیل را مجهز کردیم.


مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل از فعال بودن دو فرودگاه اردبیل و پارس‌آباد در این استان خبر داد و بیان کرد: پروژه‌های متعدد فرودگاهی اردبیل در دو هفته اخیر شامل سیستم cat2 و جایگاه سوخت‌گیری با حضور مسئولان استانی و کشوری به بهره‌برداری رسید.


قصابی همچنین به استفاده از قیر پلیمری برای اولین بار در کشور در باند اصلی فرودگاه اردبیل خبر داد و گفت: تکیه بر دانش بومی و فناوری ملی در فرودگاه اردبیل در سرلوحه فعالیت‌های ما قرار دارد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ابطال و تاخیر پروازهای اردبیل مشکلات عمده‌ای را برای مسافران ایجاد می‌کند، افزود: با استقرار این سیستم انتظار می‌رود در اولین ساعات صبح و آخر شب پروازها به مقصد اردبیل انجام شده و ماندگاری پرواز را نیز در فرودگاه اردبیل شاهد باشیم.


مدیرکل فرودگاه‌های اردبیل به آمار ابطال‌ پروازهای اردبیل همچنین در ۹ ماهه اول سال گذشته اشاره و تصریح کرد: در فرودگاه اردبیل ۱۰۹ پرواز به دلایل آب و هوایی ابطال شده که این میزان در ۹ ماهه امسال ۱۱۰ پرواز بوده است.


وی علت اغلب کنسلی و ابطال پروازها را بدی شرایط جوی در شهریور، مهر و آبان ماه سال‌جاری دانست و گفت: بوده بیش از ۵۰ پرواز فقط در این دو ماه باطل اعلام شده است.
مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل بیان کرد: در ۹ ماهه سالجاری از فرودگاه اردبیل یک هزار و ۷۵۱ پرواز صورت گرفته که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷ درصد کاهش پرواز داشته‌ایم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی فرودگاه اردبیل مدیرکل فرودگاه فرودگاه اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۶۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان(۱۲اردیبهشت ۱۴۰۳)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ برای اطلاع ازتاخیرات وتغییربرنامه پروازی باتلفن ۱۹۹ از اصفهان وشماره ۳۵۲۷۷۵۲۰۰ ازشهرستان‌ها تماس گرفته و یابه سایت فرودگاه به آدرس https://esfahan.airport.ir مراجعه کنید.

دیگر خبرها

  • پروازهای تهران به ایلام لغو شد
  • لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ ایر تهران - ایلام و بالعکس
  • لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام و بالعکس
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۱۳ اردیبهشت
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت
  • فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان(۱۲اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول