Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: توسعه صرفا کالبدی، نه‌‎تنها حلال مشکلات حاشیه شهر نیست، بلکه مشکل‌زا بوده و موجب حاشیه‌زایی و کوچ اجباری برخی ساکنان به واسطه ایجاد ارزش افزوده ناشی از توسعه کالبدی می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، حمید ضمیری با بیان اینکه منشاء و خاستگاه هویت شهر مشهدمقدس، مضجع منور امام‌رضا(ع) است و به همین دلیل، این شهر هویت مذهبی غنی یافته، اظهارکرد: تمامی اقدامات دستگاه‌های اجرایی، از جمله شهرداری، باید بر مدار فرهنگ رضوی و در راستای تقویت این نقش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمیری، نقش سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهدمقدس در این عرصه را بسیار حائز اهمیت دانست و هرگونه اقدام توسط این مجموعه در مسیر یاد شده را ارزشمند توصیف کرد.

وی در ادامه گفت: باید توجه داشت که تقویت نقش تاریخی و مذهبی شهر مشهد با اقداماتی همچون احیاء مسیرهای تشرف به حرم مطهر رضوی، احیاء محلات هویتی و قدیمی شهر، توسعه رویدادهای آیینی، مذهبی، ملی و بین‌المللی، پاسداشت و تکریم نخبگان و معتمدین شهر و ... امکان‌پذیر می‌شود و مدیریت شهری باید در این مسیر گام بردارد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با تاکید بر لزوم تقویت نقش الگویی و جهانی شدن مشهدالرضا(ع)، افزود: تحقق این مهم، مستلزم تهیه طرحی جامع است و یا اگر چنین طرحی از پیش تهیه شده، باید آن را مورد بازنگری قرار داد و بروزرسانی کرد تا بتوان موجبات تقویت نقش الگوساز مشهدمقدس را بیش از پیش فراهم آورد.

ضمیری ارتقاء نقش مساجد به عنوان عناصر اصلی هویت‌بخش در محلات را بسیار ضروری دانست و تصریح کرد: این توسعه می‌‎تواند در زمینه‌های مختلفی همچون اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... مدنظر باشد و تمامی فعالیت‎‌ها را به صورت اجتماع‌محور و مسجدمحور تعریف کرد.

وی گفت: از هر اقدامی که موجب ایجاد فعالیت‌های موازی می‌شود و نقش مساجد در محلات را کمرنگ می‌کند، باید پرهیز کنیم؛ در همین راستا، طرحی توسط کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس درحال تهیه است که با محوریت نماینده ولی فقیه در استان، هرچه زودتر پیاده‌سازی و عملیاتی می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در ادامه با تاکید بر لزوم صیانت از سرمایه اجتماعی، اظهارکرد: ایجاد زمینه مشارکت حداکثری مردم در تصمیم‌گیری‌ها، اعتمادسازی، شفاف‌سازی و ... از جمله اقداماتی است که می‌تواند موجب تقویت اعتماد عمومی به شهرداری شود.

ضمیری، آموزش و توانمندسازی اقشار مختلف، شبکه‌سازی و جلب مشارکت‌های اجتماعی را از دیگر محورهایی دانست که شهرداری باید در این مسیر گام بردارد و گفت: حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد اجتماعی، گسترش کانون‌‎های اجتماعی و فرهنگی در سطح محلات و حمایت و گسترش شبکه کارآفرینان از دیگر موضوعاتی است که باید در برنامه مدیریت شهری قرار گیرد.

وی همچنین با بیان اینکه توسعه حاشیه شهر یکی از اولویت‌های شورای ششم شهر مشهدمقدس است، افزود: این توسعه باید توسعه‌ای تمام‌ساحتی و فراگیر در تمام حوزه‌ها باشد؛ از گذشته تاکنون عمدتا شاهد توسعه کالبدی با احداث خیابان‌ها، معابر و سرانه‌ها بوده‌ایم ولی در سال‌های پیش‌ رو که رقم بسیار زیادی از منابع و اعتبارات شهرداری به حاشیه شهر اختصاص می‌یابد، این رویه تغییر خواهد یافت.

ضمیری تصریح کرد: توسعه صرفا کالبدی، نه‌‎تنها حلال مشکلات نیست، بلکه مشکل‌زا بوده و موجب حاشیه‌زایی و کوچ اجباری برخی ساکنان به واسطه ایجاد ارزش افزوده ناشی از توسعه کالبدی می‌شود.

وی گفت: همزمان با توسعه کالبدی، توسعه اجتماعی و اقتصادی خانوار با محوریت مساجد در محلات مختلف باید در دستورکار قرار گیرد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شهرداری مشهد شورای اسلامی شهر مشهدمقدس توسعه کالبدی حاشیه شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۷۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس از ۳ ماه حاشیه؛ پای پژو پارس به شورای رقابت کشیده شد

به گزارش همشهری آنلاین،‌ از حدود ۳ ماه پیش حواشی پیرامون تحویل خودروی پژو پارس (موعد زمستان ۱۴۰۱) شکل گرفت و روز به روز هم به این حواشی افزوده می‌شود؛ ماجرا از آنجایی شروع شد که به دلیل عدم انطباق این خودرو با استانداردهای ۸۵ گانه قرار شد که تولید پژو پارس متوقف شود و پس از اعتراضات اعلام شد که صرفاً تا پایان سال ۱۴۰۲ تولید خواهد شد.

با این حال چند روز پیش سخنگوی تعزیرات حکومتی اعلام کرد که بنا به دستور رئیس جمهور مقرر شده تولید این خودرو در سال جاری نیز ادامه یابد. بر همین مبنا هم شرکت ایران خودرو با اعلام قیمت جدید برای پژو پارس، اقدام به ارسال فراخوان به متقاضیان کرد.

ارسال فراخوان با قیمت‌های جدید کافی بود تا متقاضیان با صدای بلندتری اعتراض و مقابل نهادهای ذی نفع از جمله شورای رقابت تجمع کنند.

با توجه به حجم بالای اعتراضات شورای رقابت امروز هشتم اردیبهشت ماه شورای رقابت در ششصد و پنجاه و ششمین جلسه خود به بررسی مسائل پیرامون عرضه پژو پارس می پردازد. در این جلسه نمایندگان وزارت صمت، سازمان ملی استاندارد و همچنین مدیر عامل ایران خودرو حضور خواهند داشت‌.

کد خبر 847530 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم خودرو - ایرانی

دیگر خبرها

  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی کار خود را در محلات رفسنجان آغاز کردند
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • پس از ۳ ماه حاشیه؛ پای پژو پارس به شورای رقابت کشیده شد
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد
  • شهر اسلامی را با درآمد حلال اداره می‌کنیم/ مسئله اصفهان‌ستیزی باید در سطوح عالی دنبال شود