Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع ترکیه هشدار داد که یونان نباید از صبوری آنکارا سوء استفاده کرده و در دریای اژه اقدامات تحریک آمیز انجام دهد.

به گزارش مشرق، وزیر دفاع ترکیه روز شنبه هشدار داد که یونان باید از آزمایش صبر ترکیه با اقدامات تحریک آمیز از جمله تهدید به گسترش آب‌های سرزمینی خود در دریای اژه خودداری کند.

به نوشته وبگاه «العربی»، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه در گفت‌وگو با گروهی از روزنامه نگاران در آنکارا گفت که ترکیه می‌خواهد اختلافات خود را با یونان، همسایه و عضو ناتو از طریق گفت وگو حل و فصل کند و دریای اژه را به «دریای دوستی» تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی آتن را متهم کرد که اقدامات تحریک آمیز از جمله نظامی کردن جزایر نزدیک به ترکیه که نقض توافقنامه های بین‌المللی است، انجام می‌دهد.

آکار گفت: «آنها (یونانی‌ها) نباید اشتباه محاسباتی کرده و فکر کنند که زمان مناسبی برای توسعه آب‌های سرزمینی آنهاست. آنها نباید ما را به هیچ وجه آزمایش کنند و نباید وارد چنین ماجراجویی شوند. امیدوارم مرتکب چنین اشتباهی نشوند.»

وی افزود: «بگذارید دو طرف از ثروت بهره ببرند، هم مردم ترکیه و هم مردم یونان در شادی و رفاه زندگی کنند.»

این در حالی است که وزارت دفاع ترکیه اخیرا فیلمی از شنای برخی از نظامیان خود تا نزدیکی یک جزیره یونانی در دریای اژه منتشر کرد. رسانه‌های یونانی روز دوشنبه با پرداختن به این قضیه، از اقدام ارتش ترکیه انتقاد کردند.

در یک ویدیوی تحریک آمیز که در حساب توییتر وزارت دفاع ترکیه منتشر شده، دانشجویان نظامی ارتش ترکیه در حال شنا کردن در امتداد جزیره «کاستلوریزو» در جنوب شرقی یونان در دریای اژه در تلاشی آشکار برای تاکید بر نزدیکی آن  مکان به سواحل ترکیه نشان داده می‌شوند. در این ویدئوی جنجالی وزارت دفاع ترکیه، ۱۲ دانشجوی دانشکده نیروی دریایی دانشگاه دفاع ملی در حال شنا از آکادمی خود تا جزیره توزلا  نزدیک جزیره کاستلوریزو دیده می‌شوند.

یونان و ترکیه مدت‌هاست که بر سر یک سری اختلافات از جمله حقوق ارضی در دریای اژه و حقوق اکتشاف انرژی در شرق مدیترانه باهم اختلاف دارند. تنش‌ها در تابستان ۲۰۲۰ بر سر حقوق حفاری اکتشافی در مناطقی در مدیترانه که یونان و قبرس مدعی منطقه اقتصادی انحصاری خود هستند، شعله ور شد.

یونان می‌گوید حق خود را برای گسترش آب های سرزمینی خود از ۶ به ۱۲ مایل دریایی فعلی در اطراف جزایر دریای اژه حفظ می‌کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت دریای اژه حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه قبرس آنکارا مشرق یونان وزارت دفاع ترکیه خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت دریای اژه دفاع ترکیه تحریک آمیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۷۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور» | سست نشوید و...

به گزارش همشهری‌آنلاین، مراسم تقدیر از سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور با عنوان «تکریم سردار» روز گذشته در مدرسه عالی فقهی الامام علی بن موسی الرضا علیه السلام قم برگزار شد.
در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین محی الدین مکارم فرزند آیت الله العظمی مکارم شیرازی، حمایت این مرجع تقلید را از طرح نور فراجا اعلام و سلام و مراتب قدردانی معظم له را به سردار رادان ابلاغ کرد.
پیام تقدیر آیت الله العظمی مکارم شیرازی از اقدامات سردار رادان و فراجا در مسئله حجاب و طرح نور بدین شرح است:
سلام علیکم
عرض خدا قوت و تشکر از زحماتی که می کشید، خصوصا این طرح نور را که همت کردید. ان شاءالله با قوت همین برنامه را ادامه دهید، حاشیه سازی نشود، احترامات رعایت شود، اینها اصول است، سست نشوید و ان شاءالله محکم ادامه بدهید؛ ما هم دعاگوی شما هستیم.

کد خبر 847473 منبع: فارس برچسب‌ها احمد رضا رادان خبر ویژه زنان - حجاب آیت‌الله مکارم شیرازی

دیگر خبرها

  • ۲ هشدار هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • هشدار دانشگاه کلمبیا به دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی
  • ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • صدور ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور» | سست نشوید و...
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • کنایه تمسخر آمیز وزیرخارجه رژیم اسرائیل به اردوغان؛ سریالت را ببین + عکس | واکنش ترکیه
  • شمسایی: حق نداریم اشتباهات دو سال پیش را مرتکب شویم
  • به شدت به آمریکا درباره ارتکاب هر حماقتی و تبعات آن هشدار می دهیم
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم