Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، در جریان سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، معاون پارلمانی رئیس جمهور و جمعی از نمایندگان دولت به شهرستان رفسنجان برای شرکت در مراسم بزرگداشت روز رفسنجان به‌مناسبت ۱۸ دی و بازدید میدانی از وضعیت شهرستان‌های رفسنجان و انار عصر امروز این بازدید با حضور نمایندگان و معاونان وزرا و مسئولانی از استان و شهرستان در بخش‌های مختلف شهرستان رفسنجان و شهر انار صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد راستینه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و نماینده شهرکرد در خصوص بازدید از شهرستان انار اظهار کرد: شهرستان انار با جمعیت بیش از ۵۰ هزار نفری دارای ۱۲۰حافظ کل قرآن است که بیمه این افراد حذف شده است که باید در کمیسیون بررسی و پیگیری شود.

وی  سرانه ورزشی پایین این شهرستان را ذکر کرد و نسبت به ایجاد مجموعه ورزشی در روستای بیاض تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه شرکت مس قول‌هایی داده باید پیگیر این موضوع شویم.

جذب حافظان قرآن در آموزش و پرورش در سطح ملی پیگیری می‌شود

راستینه درخواست کرد: نیمی از این پروژه را وزارتخانه متقبل شود که با کمک مس این پروژه راه‌اندازی شود.همچنین در خصوص سیستم سرمایشی و گرمایشی پارک بانوان شهر انار، زمین چمن شهر انار، و نیاز ۱.۸ میلیارد تومانی تکمیل مجموعه ورزشی شهر برای ایجاد رختکن، سکوها و سیستم سرمایشی و گرمایشی انار تذکر داد.

وی در خصوص جذب حافظان کل قرآن گفت: این موضوع به‌صورت ملی باید مورد بحث قرار گیرد و با توجه به اعلام آمادگی نوری وزیر آموزش و پرورش به‌عنوان مصوبه سفر برای کشور باشد و برای شهرستان انار ویژه‌تر دیده شود و سازوکار آن طراحی شود.

راستینه با بیان اینکه بحث بافت تاریخی روستای بیاض می‌تواند منطقه نمونه گردشگری شود و ورود استان کرمان از شهرستان انار است و بافت آن موجود است و امسال برای احیای آن ۴ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. ادامه داد: همچنین مشکلاتی در بقعه امامزاده صالح انار وجود دارد با توجه به اینکه ۴ میلیارد تومان در سال درآمد دارد، از اداره کل اوقاف استان کرمان انتظار می‌رود حمایت‌های خود از فعالیت‌های قرآنی را بیشتر کند.

یزدی‌خواه دیگر عضو کمیسیون فرهنگی میهمان بخش کشکوئیه بود که ابتدای سخنانش را با گله‌مندی از کمبود بودجه‌های میراث فرهنگی برای مرمت آثار تاریخی شروع کرد.

وی تصریح کرد: مرمت، نگهداری و واگذاری آثار تاریخی مشکل اصلی در کشور است و باید آثار میراثی را به مردم واگذار کنیم که در بلندمدت ۱۵ تا ۳۰ سال هم مرمت، هم نگهداری و هم اشتغالزایی داشته باشند و به توسعه گردشگری کمک شود.

یزدی‌خواه از اینکه ۱۱ خانه عالم بخش کشکوئیه فرسوده شده ابراز تأسف کرد و افزود: با توجه به اینکه امسال بودجه‌های خوبی برای خانه‌های عالم داده شده، سازمان تبلیغات باید مکلف شود این خانه‌ها را مرمت کند.

وی تکمیل مصلی شهر کشکوئیه، یادمان‌های شهدا، مشکل بیمه قالیبافان و اتصال راه علی‌آباد سادات به جاده اصلی را دیگر مشکلات این بخش برشمرد که باید پیگیری و حل شود.

حفظ  آب‌انبار با قدمت صدساله در کشکوئیه و کاروانسرای این منطقه که تبدیل به محل نگهداری دام شده از دیگر معضلات حوزه میراث فرهنگی در بخش کشکوئیه بود.

میرزایی نماینده اصفهان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به همراه تعدادی از مردان دولتی به بخش نوق زادگاه شهید عارف حاج‌علی محمدی‌پور سفر کردند.

پروژه‌هایی که ۹۰ درصد پیشرفت دارند اما رها شدند

وی از پیشرفت ۹۰ درصدی اکثر پروژه‌ها در این بخش یاد کرد و زمین چمن مصنوعی، نیاز ۴۰۰ میلیون تومانی برای تکمیل سالن ورزشی، زمین چمن احمدیه، سالن ورزشی جوادیه فلاح، نبود ساختمان برای اداره ارشاد و ساختمان قدیمی آموزش و پرورش را ازجمله مشکلات این منطقه اعلام و افزود: برای کمپ ریگنوردی نیاز به سرمایه‌گذاری هست و شبستان زیبنیه که خیرساز است نیاز به تکمیل دارد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: جاده نوق که جاده پرخطری است باید هرچه زودتر دوبانده شدن آن تکمیل شود و منزل پدری هاشمی رفسنجانی برای جلوگیری از تخریب باید به حسینیه یا مسجد تبدیل شود.

نیک‌بین نماینده کاشمر نیز به مشکلات بخش فردوس پرداخت و اظهار داشت: چمن فوتبال شهر صفائیه یکی از مشکلات حوزه ورزشی بود که شهرداری قول زیرسازی داد و مس باید چمن آن را ایجاد کند.

وجود سالن‌های ورزشی ناتمام با ۲۰ سال گذشت از شروع پروژه، معضل دیگر شهرستان رفسنجان است که در بخش مرکزی بیشتر به چشم می‌خورد.

شکوه‌فر معاون وزیر ورزش و جوانان طی سخنانی اظهار کرد: معدل سرانه ورزشی در کل کشور ۵۵ سانتی‌متر است، در رفسنجان ۷۱ سانتی‌متر و در شهرستان انار حدود یک متر و ۱۱ سانتی‌متر. اما ما بدهکار منطقه‌ایم منطقه مستعد است و در دولت سیزدهم در حوزه مناطق شهرستانی و محروم‌تر حتما نگاه ویژه‌ای خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: در دو شهرستان رفسنجان و انار ۱۳ پروژه نیمه‌تمام هست که ۲۰ سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد، برای تکمیل این پروژه‌ها ۵۰ میلیارد تومان منابع نیاز است.

معاون وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: برای سال ۱۴۰۱ در برنامه و بودجه ۳۰ درصد منابع را خواهیم داد.

علی‌اصغر شالبافیان معاون وزیر میراث فرهنگی و گردشگری هم در این جلسه بیان داشت: تقریبا در اقصی‌نقاط این شهرستان از جمله منطقه نمونه گردشگری آرامش در جاده سرچشمه و اوراف را دیدیم و نیاز به اعتباراتی داشتند که با هماهنگی و تدابیری انجام خواهد شد و برخی نیاز به زیرساخت آب دارند و برخی موضوعاتی با منابع طبیعی دارند که پیگیری می‌شود.

وی افزود: در خصوص خانه حاج‌آقاعلی قرارداد با اوقاف توسط مس سرچشمه انجام خواهد شد.

شالبافیان عنوان کرد: اگر بنایی در رفسنجان در واگذاری تردید یا مشکلی هست، به ما معرفی شود بررسی‌ها انجام می‌شود، ضمن اینکه هیچ بنایی که مالکیتش برای میراث باشد در رفسنجان نیست.در ماده ۱۳ قانون حمایت از بافت‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی در خصوص مالکیت بناهایی که متعلق به خودش نیست، ممنوع است.

وی اضافه کرد: در روستای قاسم‌آباد پروژه‌هایی که دارای سرمایه‌گذار باشند، سرمایه‌های ایجاد زیرساخت و مرمت را خواهیم داد و یک میلیارد تومان تخصیص اضافه بر بودجه شهرستان برای مرمت این بناها داده شده است.

برای ایجاد امید در مردم باید تلاش کرد

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور هم در این جلسه ابراز کرد: شهرستان رفسنجان به خاطر خشکسالی مشکلات عدیده‌ای دارد که در جلسه دولت با میرکاظمی صحبت می‌کنیم و سجادی وزیر ورزش و جوانان هم به رفسنجان سفر خواهد کرد. این سفرها فرصتی است که راهکارهایی به ذهن دوستان می‌رسد که می‌تواند به کل کشور تسری پیدا کند.

وی تأکید کرد: تعلل و رهاکردن پروژه‌ها خوب نیست و نشانه ناکارآمدی است و باید در جهت ایجاد امید در مردم به‌دنبال نتیجه‌دادن کارها باشیم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: کمیسیون فرهنگی مجلس رفسنجان معاون پارلمانی رئیس جمهور مشکلات کمیسیون فرهنگی مجلس شهرستان رفسنجان میلیارد تومان شهرستان انار میراث فرهنگی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۷۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، کمیسیون‌های تخصصی مجلس در هفته جاری از روز شنبه تا چهارشنبه هشتم تا ۱۲ اردیبهشت جلسات خود را برگزار می‌کنند و موارد زیر در دستور کار کمیسیون‌ها قرار دارد:

کمیسیون اقتصادی در جلسه روز یکشنبه خود طرح یک فوریتی اصلاح برخی احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم را بررسی می‌کند.

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس روز یکشنبه میزبان رئیس جهاد دانشگاهی خواهند بود تا وی گزارش اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی خود را به این کمیسیون ارائه دهد.

اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه لایحه اصلاح تبصره (۶) الحاقی به ماده واحده قانون ابطال اسناد فروش رقبات، آب و اراضی موقوفه را در کمیته حقوق خصوصی بررسی می‌کنند و در روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه هم کلیات طرح فهرست تصویب نامه‌های قانون نامعتبر دوره فترت را در دستور کار خود دارند.

اعضای کمیسیون بهداشت در روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه آخرین وضعیت پرداخت حق بیمه پرداختی بیمه شخص ثالث، سرنشین و مازاد سهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را با حضورمسوولان مربوطه بررسی می‌کنند و در روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه از شرکت مادر تخصصی پالایشگاه و پژوهش خون بازدید می‌کنند.

اعضای کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس هفته جاری علاوه بر ارائه گزارش توسط نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی؛ عملکرد قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار را بررسی می‌کنند.

اعضای کمیسیون اجتماعی روز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت‌ماه) به منظور بررسی و جمع‌بندی آخرین وضعیت طرح‌ها و لوایح و امور نظارتی کمیسیون اجتماعی با حضور مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات کشور جلسه خواهند داشت و روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت‌ماه) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به منظور بررسی ارائه گزارش اقدامات به‌عمل آمده در راستای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این کمیسیون خواهد آمد.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی روز دوشنبه (۹ اردیبهشت‌ماه) علاوه بر مروری بر آخرین اخبار و تحولات، ایراد شورای نگهبان در خصوص لایحه موافقت نامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین دولت جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه با حضور نماینده شورای نگهبان و مسئولان ارشد دستگاه‌های ذی ربط را بررسی می‌کنند. دوشنبه (۱۰ اردیبهشت‌ماه) آخرین تحولات منطقه با مسئولان ارشد ذی ربط بررسی می‌شود. ­

اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها مجلس­ هم­ در نشست­ روز سه شنبه­ ­خود با حضور وزیر کشور­ گزارش آخرین وضعیت انتخابات دورازدهمین دوره مجلس و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را­ ­بررسی­ خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • پرآبی مسیل‌ها در محور انار- رفسنجان
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می شود یا فراموش؟
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است