Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@21:47:34 GMT

پای امیکرون به ۵ شهرستان استان یزد باز شد

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۷۸۸۵

پای امیکرون به ۵ شهرستان استان یزد باز شد

ویروس جدید کرونا با نام امیکرون در حال حاضر در ۵ شهرستان استان یزد شناسایی شده و همچنان شاهد افزایش آمارهای این نوع جدید در استان هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، از زمان شیوع نوع جدید کرونا در جهان به نام امیکرون، شاهد همه‌گیری این ویروس در اکثر کشورها هستیم و پای آن به ایران و بسیاری از استان‌ها نیز باز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این همه‌گیری نوع جدید کرونا پایانی بر این ویروس نیست چون اخباری در خصوص جهش «MU» به عنوان سویه جدید این ویروس در حال انتشار است و برخی از کشورها نیز مواردی را با ویژگی‌های مرتبط با آن شناسایی کرده‌اند.

پای امیکرون به ۵ شهرستان استان یزد باز شد/ افزایش پلکانی نوع جدید کرونا در یزد

هم‌اکنون در استان یزد ۵ شهرستان یزد، بافق، اردکان، تفت و اشکذر ۱۷ مورد مثبت امیکرون شناسایی و تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.

محسن میرزایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفتگو با یزدرسا، گفت: تاکنون ۱۷ مورد مثبت امیکرون در استان یزد شناسایی و به تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۲ مورد مثبت در شهر یزد، ۲ مورد مثبت در اردکان و ۱ مورد مثبت در اشکذر شناسایی‌شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی افزود: هم‌چنین در شهرستان‌های تفت و بافق نیز هر کدوم یک مورد مثبت امیکرون شناسایی و به تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده است.

دلایل ادامه دار شدن کرونا !

بدون شک با ویژگی‌هایی که امیکرون دارد، آمارها روزبه‌روز در سطح کشور و استان یزد افزایش خواهد یافت اما برای جلوگیری از بالا رفتن آمار می‌توان مواردی مثل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی علاوه بر دریافت دوز سوم واکسن برای جلوگیری از ابتلا به سویه جدید کرونا مورد توجه قرار داد.

یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان کشور در ماه‌های اخیر بی‌توجهی و عادی انگاری کرونا در بین اقشار مختلف مردم است، هرچند آمار فوتی‌ها پس از دو سال به زیر ۲۰ نفر رسید که علت آن را می‌توان انجام واکسیناسیون در سطح کشور دانست ولی این مواردی دلیلی بر عدم استفاده از ماسک و بی‌توجهی به فاصله اجتماعی نمی‌شود.

متأسفانه آمار استفاده از ماسک در بین مردم به زیر ۵۰ و بعضاً زیر ۴۰ درصد رسیده است که همین مسئله می‌تواند زنگ خطر را به صدا درآورد.

برای اینکه پایان کرونا را بتوانیم جشن بگیریم راهی جز رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و توجه به تذکرات مسئولان بهداشت جهانی و کشوری نیست و اگر بخواهیم به این میزان عادی انگاری و بی‌توجهی‌های خود ادامه دهیم، شکی در آن نخواهد بود که سال‌ها درگیر این ویروس خانمان‌سوز خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جدید کرونا ۵ شهرستان استان یزد مورد مثبت نوع جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۷۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان مثبت شد

به گزارش جام جم آنلاین،مدیر کل هواشناسی استان گفت: میزان بارش استان سیستان و بلوچستان از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۲۱.۸ میلی متر بوده که ۴۹.۴ درصد بیشتر از میانگین بلند مدت این دوره است.

حیدری افزود: همچنین میانگین بارش بلند مدت سال زراعی استان ۱۰۰.۷ میلی متر است که تاکنون ۲۱ درصد نسبت به بلند مدت سال زراعی مشابه افزایش یافته است.
وی درباره بارش‌های مونسون افزود: احتمال بارش‌های خوب تابستانه مونسونی در جنوب شرق کشور و استان پیش بینی شده است.
حیدری ادامه داد: استان ۲۰ سال درگیر خشکسالی است و این بارش‌ها می‌توانند اثرات خشکسالی را قدری کاهش می‌دهد، همچنین با توجه به ادامه دار بودن روند خشکسالی در استان در مدت زمان ده ساله ۹۹.۳ درصد پهنه استان درگیر خشکسالی شدید و بسیار شدید است.
وی در ادامه افزود: میانگین دمای استان تا خرداد ماه ۰.۵ تا یک درجه بیشتر از نرمال خواهد بود و از نیمه خرداد تا شهریور در نیمه شمالی استان یک تا دو درجه بیشتر از نرمال و در نیمه جنوبی ۰.۵ درجه بیشتر از نرمال پیش بینی شده است.
وی درباره میانگین دمای استان گفت: از ابتدای سال زراعی تاکنون، ۱۹.۵ درجه سانتیگراد اعلام کرد و از افزایش ۱.۳ درجه‌ای دمای استان نسبت به دوره بلند مدت مشابه خبر داد.

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ویژگی مثبت تراکتور در مصاف با استقلال؛ شناخت مطهری از آبی‌ها
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان مثبت شد
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان و بلوچستان مثبت شد
  • میانگین بارش سال زراعی استان مثبت شد
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان