Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@17:54:15 GMT

انتقال مشاغل و اصناف مزاحم در آبیک کلید می‌خورد

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۷۹۹۱

انتقال مشاغل و اصناف مزاحم در آبیک کلید می‌خورد

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام احمدپور عصر شنبه در جلسه بررسی و ساماندهی مشاغل مزاحم شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، با اشاره به نارضایتی‌های مردمی مبنی بر فعالیت این صنوف مزاحم و آلاینده اظهار کرد: در نقاط مختلف شهر آبیک به ویژه دو طرف خیابان اصلی شهر آبیک فعالیت مشاغل مزاحم کاملاً مشهود است و علاوه بر ایجاد مزاحمت، سد معبرهای غیرقانونی، تهدید سلامت مردم و محیط زیست منظر شهری را نازیبا و به هم ریخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ساماندهی مشاغل و صنایع مزاحم در شهر آبیک را زخم ۲۰ ساله مانده بر زمین و روی کاغذ ذکر کرد و افزود: با عملیاتی شدن مصوبه شورای تأمین شهرستان آبیک مبنی بر انتقال مشاغل و صنایع مزاحم به خارج از شهر، علاوه بر ایجاد آرامش و امنیت خاطر برای مردم و بهبود بهداشت روانی در شهر، از میزان سرقت‌ها و آلودگی زیست محیطی و بار ترافیکی کاسته شده و منظر و سیمای شهری جلوه منظم و شکیلی به خود می‌گیرد.

فرماندار شهرستان آبیک ادامه داد: از بخشدار مرکزی شهرستان آبیک درخواست می‌شود طی دو هفته آینده با برگزاری جلسه‌ای، نسبت به بررسی زمین معرفی شده برای ساماندهی مشاغل مزاحم با دستگاه خدمات رسان اقدام کند.

احمدپور اضافه کرد: در راستای پی‌گیری‌های انجام شده مصوبه کارگروه زیربنایی مشاغل مزاحم استان قزوین، مصوبه شورای تأمین شهرستان آبیک موافقت کمیسیون ماده ۱۱ محیط زیست استان در زمینه اختصاص زمین و تعریف سایت مشاغل مزاحم أخذ شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری آبیک باید بر اساس رسالت خود مبنی بر ساماندهی و انتقال مشاغل مزاحم اولویت دار، اخطارهای لازم را صادر کند که از جمله این صنایع و مشاغل می‌توان به ضایعاتی‌ها، آهنگری‌ها، جوشکاری‌ها، صافکاریها و تعمیرگاه‌های ماشین اشاره کرد.

این مسئول بر پیگیری مجدانه در خصوص عملیاتی شدن انتقال صنایع مزاحم تاکید و اذعان کرد: با ساماندهی این مشاغل، بسیاری از معضلات موجود و دغدغه و نگرانی مردم و مسئولان رفع می‌شود.

فرماندار شهرستان آبیک با اشاره به اقدامات مطلوب در دست اقدام شهردار آبیک افزود: شهر آبیک از نظر ساختاری، روبنایی و زیربنایی نیازمند توجه ویژه است که می‌طلبد در آستانه سال نو، در چینش و مبلمان شهری اقدامات بیشتری صورت گیرد تا حال و هوای مردم هم تغییر یابد.

داداشی معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک در این جلسه گفت: برخی از صنوف و مشاغل مزاحم که مجوز ندارند شهرداری موظف است طبق آئین نامه آنها را تعطیل کند و با توجه به درخواست دستگاه قضائی و نیروی انتظامی، نسبت به ساماندهی مشاغل مزاحم اقدام کند.

وی تعیین زمان برای عملیاتی شدن ساماندهی مشاغل و صنایع مزاحم را ضروری دانست و افزود: وجود مشاغل مزاحم، سیمای شهر آبیک را به هم ریخته و برخی از آنها همچون دامداری‌ها در حاشیه شهر آبیک تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می‌شود.

انتقال مشاغل مزاحم در پیشگیری از برخی جرایم مؤثر است

صفری جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان آبیک در ادامه جلسه بیان کرد: در برخی از خیابان‌های شهر آبیک، پیاده‌روها در اختیار مکانیکی‌ها، جلوبندی سازی‌ها و تزئینی ها قرار دارد و عبور و مرور برای عابرین دچار مشکل‌زا شده که باید گفت تصرف پیاده‌رو برای عابران که مجبورند از خیابان‌ها عبور کنند، تهدید محسوب می‌شود.

وی افزود: انتقال مشاغل مزاحم به خارج از شهر آبیک آثار مثبتی به همراه دارد و در پیشگیری از برخی جرایم همچون سرقت تأثیر بسزایی خواهد گذاشت.

این مسئول انتظامی ادامه داد: با عملیاتی شدن انتقال صنایع مزاحم به خارج از شهر آبیک از ایجاد مزاحمت، سر و صدا، آلودگی و برخی معضلات موجود جلوگیری خواهد کرد و دعای خیر مردم پشت سر مسئولان خواهد بود.

عباس دادخواه شهردار آبیک هم آمادگی خود را برای انتقال مشاغل مزاحم به خارج از شهر آبیک اعلام کرد و گفت: اخطارهای لازم به صاحبان این مشاغل داده می‌شود و در صورت لزوم، نسبت به تعطیلی آنها اقدام می‌کنیم.

وی افزود: در خصوص اختصاص زمین برای ساماندهی مشاغل مزاحم، بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد و برای مشاغلی که واقعاً باید تعطیل شوند کمیسیون‌های ماده ۲۰ برگزار و ابلاغ خواهیم کرد.

مجید فلاح رئیس اتاق اصناف شهرستان آبیک هم با اشاره به وجود ۲۹ رسته در مشاغل مزاحم تصریح کرد: ۲۰ واحد از مشاغل مزاحم در شهرستان آبیک دارای مجوز هستند که شامل ۱۵ واحد ضایعاتی، سه واحد پلاستیکی و دو واحد کاغذ هستند.

وی افزود: به دلیل عدم ساماندهی مشاغل مزاحم و جانمایی برای آنها، برای تمدید برخی از مشاغل مجوزدار نمی‌توانیم اقدام کنیم؛ از سویی نمی‌توانیم مجوز آنها را ابطال کنیم و منتظر جانمایی برای آنها هستیم.

این مسئول ادامه داد: با برخی از مشاغل مزاحم که در واحدهای مسکونی مشغول فعالیت هستند، از طریق صنف نمی‌توانیم کنترل و پیگیری کنیم

کد خبر 5395212

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری آبیک قاسم سلیمانی ویروس کرونا بوشهر دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی خطبه های نماز جمعه عکس استانها شهید گمنام ایام فاطمیه خسارات سیلاب کرمانشاه سیلاب تشییع شهدا تشییع و خاک سپاری شهید گمنام آمار کرونا ساماندهی مشاغل مزاحم مزاحم به خارج از شهر انتقال مشاغل مزاحم شهرستان آبیک عملیاتی شدن صنایع مزاحم شهر آبیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۷۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار

جلسه بررسی مسائل شهرک صنعتی و ساماندهی و توسعه  با حضور میجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان و مسئولین شهرستان انار در فرمانداری شهرستان برگزار شد .

در این نشست محسن صالحی فرماندار انار گفت: دویست هکتار زمین جهت نصب پنل خورشیدی در شهرک صنعتی اناراختصاص داده شده است و هزینه زمین جهت نصب پنل در اقساط ده ساله گرفته خواهد شد .

وی همچنین در خصوص اجرای این طرح در روستا‌ها گفت: زمین‌های اطراف روستا اگر ملی باشند واگذار می‌شوند و اگر ملی نباشند بوسیله جهاد کشاورزی در اسرع وقت جهت اجرای طرح پنل خورشیدی تغییر کاربری خواهد شد.

در شهرستان انار ۹۶۵کیلو وات پنل خورشیدی نصب گردیده و ۱۲۰۰کیلو وات در مرحله عقد قرارداد است.

در این جلسه مسائل مربوط به شهرک صنعتی شهرستان، ساماندهی و توسعه شهرک صنعتی شهرستان در حوزه پنل‌های خورشیدی بررسی و تصمیمات لازم صورت گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • اولین تاکسی برقی وارد اراک می‌شود
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در قزوین
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز