Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@19:09:23 GMT

خسارت ۱۵۰۰ میلیاردی سیل به جاده‌های هفت استان

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۸۰۸۰

خسارت ۱۵۰۰ میلیاردی سیل به جاده‌های هفت استان

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از خسارت حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل اخیر به محورهای شریانی، غیر شریانی و روستایی هفت استان کشور خبر داد.

فرهاد مهریاری در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت راه‌های آسیب‌دیده از سیل اخیر در کشور اظهار کرد: در پی بارش های صورت گرفته و سیل اخیر ۷۹۹ محور در هفت استان آسیب دیدند همچنین ۱۷۲۴ دستگاه ابنیه در این محورها نیز آسیب دیده که میزان خسارت برآورد شده به بیش از هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: محور های آسیب دیده در استان‌های هرمزگان، ایرانشهر، کرمان جنوب، سیستان و بلوچستان، فارس، لارستان و بوشهر قرار دارند که در این میان محورهای استان‌های ایرانشهر با ۷۰۰ میلیارد تومان و هرمزگان با بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان بیشترین خسارت را دیده‌اند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در این میان ۷۲۸ کیلومتر راه‌های شریانی،  ۶۵۹ کیلومتر راه‌های غیر شریانی و ۱۶۸۶ کیلومتر از راه‌های روستایی آسیب دیده است که تاکنون ۶۸۶ راه روستایی بازگشایی شده و بیش از ۱۴۷ راه روستایی همچنان مسدود است.

مهریاری همچنین درباره آخرین وضعیت محورهای شریانی مسدود نیز که در اولویت بازگشایی قرار دارند، گفت: ۱۵ محور شریانی ۱۲ استان کشور به دلیل بارش‌های اخیر مسدود شدند که می‌توان به محورهای شمشک-دیزین و هشتگرد-طالقان در استان البرز، سرو آباد-پاوه در استان کردستان، سی سخت-پادنا در کهکیلویه و بویر احمد، شهداد-نهبندان در کرمان، اولنگ-شاهرود در گلستان، پونل-خلخال در گیلان، خرم آباد پلدختر در لرستان، لاسم-ارجمند و وازک-بلده در مازندران، بندر خمیر-بندر لنگه و بندر خمیر-بندر عباس در هرمزگان، محور مرزی ریمدان در سیستان و بلوچستان(جنوب)، میل نادر-سفیدآبه در سیستان و بلوچستان و گنجنامه-تویسرکان در همدان اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیل سيستان و بلوچستان وضعیت راه های کشور آسیب دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۸۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاونان بنیاد مسکن از منطقه آسیب دیده امامزاده ابراهیم(ع)

دریافت 25 MB کد خبر 6098050

دیگر خبرها

  • بازدید معاونان بنیاد مسکن از منطقه آسیب دیده امامزاده ابراهیم(ع)
  • خسارت سیل و تگرگ به مزارع کازرون
  • خسارت بارندگی به برخی جاده‌های استان بوشهر/ یک محور مسدود است
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • تردد روان در محور بندر امام(ره)_آبادان
  • خسارات سیل به جاده هاوتردد سخت مردم چابهار
  • انسداد ۱۰ محور شریانی و غیر شریانی به دلیل بارش‌های سیل‌آسا
  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس
  • محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف آسیب جدی دیده‌اند
  • فداکاری بانوی روستایی برای نجات جان راننده خودرو سانحه دیده