Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@17:08:49 GMT

تکمیل سدهای لرستان با نصف هزینه سیلاب‌ها

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۸۰۹۸

تکمیل سدهای لرستان با نصف هزینه سیلاب‌ها

ایسنا/لرستان نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی، گفت: با نصف آن هزینه‌هایی که برای بازسازی ویرانه‌های سیل می‌خواهیم صرف کنیم، می‌توان سدها را کامل کرد.

فاطمه مقصودی، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در رابطه با سد آبسرده پیگیری‌های زیادی داشتیم که تاکنون ماده ۵۶ آن پذیرفته و مجوز سازمان برنامه و بودجه آن گرفته شده و بانک‌ها پای کار آمدند و الان بانک مرکزی برای پرداخت اعتبار مورد نیاز، بانک‌ها را موظف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به سند آبی که داریم و پیگیری‌های مسئولان، ما باید از لحاظ ذخیره آب و سدها تلاش‌های بیشتری داشته باشیم، که با این کار می‌توانیم نسل آینده را خوشحال‌تر کنیم.

مقصودی با اشاره به این‌که اقتصاد آب برای مردم لرستان از ضروریات مهم است، عنوان کرد: ما باید همه هم و غم خود را برای ساخت این زیرساخت به کار بگیریم.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که ما به‌عنوان یک زیرساخت به آب و سدسازی نگاه می‌کنیم، بیان کرد: آب‌های ما هدر می‌رود و متأسفانه خرابی‌هایی را هم به وجود می‌آورد و شاید با نصف آن هزینه‌هایی که برای بازسازی ویرانه‌های سیل می‌خواهیم صرف کنیم، می‌توان سدها را کامل کرد.

وی افزود: امیدواریم با پیشرفت کشاورزی، دامداری و باغداری بتوانیم از آب آنطور که خداوند خواسته بهره ببریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سدسازی آب بروجرد فاطمه مقصودی مجلس شورای اسلامی بانک مرکزی اشترینان لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۸۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای لرستان هر چه سریع‌تر مشخص شود

ابوطالب شفقت در نشست تخصصی با رئیس و کارکنان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان، اظهار داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه خدمات‌رسان به همراه معاونت عمرانی استانداری حداکثر تا پایان ماه جاری فرصت دارند که سهم همه اعتبارات خود را در وزارتخانه‌های مربوطه مشخص و نتایج پیگیری را اطلاع دهند.

وضعیت اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای لرستان هر چه سریع‌تر مشخص شود

وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به همراه معاونت‌های عمرانی و اقتصادی استانداری هرچه سریع‌تر وضعیت قانون بودجه و همه اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای را مشخص کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه حتماً تأکیدات لازم را درباره تقسیم کار دستگاه‌ها و نحوه جذب اعتبارات از وزارتخانه‌ها را خواهم داد، بیان کرد: باتوجه‌به دستورات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی به مناطق محروم، تمامی نقاط استان اعم از محروم و غیر محروم باید مشخص شوند تا بدانیم در چه نقاطی چه خدمات و کارهایی نیاز است.

شفقت، افزود: هر دستگاهی باید قانون بودجه را به‌خوبی مطالعه کند تا بداند چه وظایفی را در نحوه خدمات‌رسانی و اینکه چگونه می‌تواند از وزارتخانه مربوطه سهم همه اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی را دریافت کند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • بهره برداری از سدهای کمندان و تاج امیر در سال جاری
  • وضعیت اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای لرستان هر چه سریع‌تر مشخص شود
  • تصاویر | سیلاب در منطقه دشتیاری
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • ببینید | دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ مگر سیلاب به داد مردم سیستان برسد
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره+جدول
  • شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند
  • کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند