Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس اداره جهاد کشاورزی کاشان گفت: دولت گذشته در ابلاغ استاندارد بکاری سموم در محصولات کشاورزی صادراتی سهل‌انگاری کرده و هیچ ابلاغیه در این زمینه صادر نکرده بود که نتیجه بروز مشکلاتی برای صادرکنندگان است. - اخبار استانها -

رضا مظلومی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  کاشان، با بیان اینکه کشاورزی در ابتدا وابستگی زیادی به منابع آبی دارد، اظهار داشت: آنچه که چند سالی است که کشاورزی با آن درگیر است موضوع کاهش نزولات آسمانی و کمبود منابع آبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه جبران کمبود منابع آبی افزود: خوشبختانه توانستیم بیش از 60 درصد از اراضی کشاورزی به روش‌های نوین آبیاری تجهیز کنیم و با وجود تعدیل دبی آب و اصلاح پروانه چاه توسط وزارت نیرو اما با افزایش راندمان سطح زیر کشت در منطقه توانستیم بخشی از این سیاست را جبران کنیم و 40 میلیون مترمکعب صرفه‌جویی داشتیم.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان کاشان بادبان اینکه کشاورزی در منطقه کویری با چالش‌های مختلفی رو به رو است، ابراز داشت: نیروی انسانی از طرفی در حوزه کشاورزی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ کشاورزان، مالکان و بهره برداران در گذشته زحمات زیادی کشیدند و تجارت خود را مدیون آنان هستیم ولی در شرایط فعلی نیازمند مدیران و مالکانی هستیم که نسبت به بکارگیری شیوه‌های نوین اهتمام داشته باشند.

وی ضمن تاکید بر انتقال نسل در کشاورزی منطقه کاشان گفت: کشاورزان باتجربه ولی نعمتان ما هستند اما با افزایش سن افراد محتاط تر شده و قدرت ریسک‌پذیری آنان کاهش پیدا می‌کند در حالی که کشاورزی نوین دارای ریسک‌پذیری بالایی است و باید بتوانیم کشاورزی را از معیشتی به درآمدزایی تغییر بدهیم.

مظلومی با بیان اینکه در سطح روستاها کارگروه‌هایی مردم نهاد تشکیل شده است، تصریح کرد: این کارگروه‌ها بالغ بر 20 نفر است و فردی انتخاب می‌شود که دغدغه این موارد را داشته باشند و کارگروه اندیشه‌ورزی تشکیل می‌شود و دغدغه‌ها و مشکلات آن منطقه توسط این کارگروه احصا می‌شود.

وی با بیان اینکه چاره ای نداریم تا کشاورزی ما به سمت گلخانه پیش برود، تاکید کرد: تولیدات گلخانه‌ای از بهترین انواع تولیدات کشاورزی در حوزه صادرات است و یکی از مقاصد صادرات کشور روسیه بوده به نحوی که عمده فلفل تولیدی به این کشور صادر می‌شد‌.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان کاشان با بیان اینکه کشور روسیه در دولت قبل یک سری مکاتباتی را با وزارت جهاد کشاورزی داشته است، افزود: این مکاتبات در زمینه مصرف سموم شیمیایی بوده و متاسفانه در آن مقطع زمانی هیچ ابلاغیه‌ای در این رابطه حتی در سطح شهرستان نیز صورت نگرفته و در این مقطع زمانی موارد مد نظر خود را اجرایی کردند.

تخصیص 100 درصد یارانه نهاده ها و عوامل تولید کشاورزی در 9 ماهه امسالتنها راه پیشرفت و توسعه استان خراسان جنوبی فرآوری مواد معدنی و محصولات کشاورزی استضرورت انقلاب فرهنگی در عرصه کشاورزی/ بیش از 1000 آیه قرآن درباره کشاورزی است

وی ضمن اشاره به مذاکره مقامات وزارت جهاد کشاورزی با کشور روسیه و بررسی کم و کیف این اقدام ابراز داشت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته این مسائل و موارد به زودی برطرف می‌شود و از گلخانه‌داران نیز تقاضا داریم که در مصرف سموم هماهنگی با جهاد کشاورزی داشته باشند در حالی که دستورالعملی را نیز در این رابطه به گلخانه‌داران ابلاغ کردیم.

مظلومی از بکارگیری شیوه‌های مبارزه بیولوژیکی در کنترل آفات تاکید کرد: در کاشان نیز اگر تولیدکنندگان ضرر و زیان متحمل شدند و یا تسهیلاتی دریافت کردند می‌توانیم با بانک کشاورزی هماهنگ کنیم و در بازپرداخت وام به وام گیرندگان کمک داشته باشند.

انتهای پیام/801/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جهاد کشاورزی داشته باشند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۸۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد

ایسنا/ایلام ناظر استانی طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان ایلام از مبارزه بیولوژیک در مزارع دیم استان با آفات خبر داد.

مهندس «خدابخش داودی‌نصر» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در راستای کاهش مصرف سموم شیمیایی و عرضه محصول سالم و عاری از بقایای سموم و به منظور کاهش خسارت کرم پیله‌خوار به عنوان یکی از آفات مهم و خسارت زای نخود، رهاسازی زنبور پارازیتویید براکون در مزارع نخود شهرستان بدره آغاز شده است. 

ناظر استانی طرح جهش تولید در دیمزارهای ایلام گفت: با توجه به مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در طرح جهش تولید در دیم زارها و تأمین بخشی از اعتبار کنترل بیولوژیک عوامل خسارت‌زای نخود، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۰۰۰ هکتار از مزارع نخود استان تحت پوشش این نوع مبارزه قرار گیرد. 
داودی‌نصر افزود: اجرای کنترل بیولوژیک یکی از مولفه‌های اصلی مبارزه تلفیقی آفات برای کاهش مصرف سموم، کاهش هزینه نهاده‌ها و تولید محصول سالم است و توسعه آن در دستور کار طرح ملی و مشترک جهش تولید در دیم‌زارها قرار دارد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب