Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@17:12:32 GMT

DNA حیوانات در محیط باغ وحش شناور است

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۸۴۸۱

DNA حیوانات در محیط باغ وحش شناور است

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، محققان دو تیم تحقیق با نمونه برداری از هوای باغ وحش های محلی، DNA کافی برای شناسایی حیوانات اطراف را جمع آوری کردند. آنها می گویند مطالعه آنها به طور بالقوه می تواند به ابزاری ارزشمند و غیرتهاجمی برای ردیابی تنوع زیستی تبدیل شود.

«کریستین بوهمن»، عضو تیم تحقیق از دانشگاه کپنهاگ در دانمارک، گفت: «گرفتن DNA محیطی موجود در هوا از مهره‌داران این امکان را برای ما فراهم می‌کند که حتی حیواناتی را که نمی‌توانیم ببینیم در آنجا هستند، تشخیص دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در حالی که حیوانات ساکن در خشکی را می توان با دوربین ها یا بررسی رد پا یا مدفوع زیر نظر گرفت، اما این اشکال وجود دارد که در این روش ها نیاز به کار میدانی شدید و نیاز به حضور فیزیکی حیوان باشند.

DNA محیطی موسوم به eDNA، یک تکنیک به خوبی تثبیت شده است که اغلب برای پایش موجودات آبزی با تعیین توالی eDNA از نمونه های آب استفاده می شود.

«الیزابت کلر»، محقق ارشد تیم دانشگاه کوئین مری لندن، می‌گوید: «در مقایسه با آنچه که مردم در رودخانه‌ها و دریاچه‌ها پیدا می‌کنند، نظارت بر DNA موجود در هوا بسیار سخت است، زیرا به نظر می‌رسد DNA در هوا فوق‌العاده رقیق شده است. اما مطالعات باغ وحش ما هنوز از لحاظ نمونه‌برداری، ژن‌ها، مکان‌ها و رویکردهای آزمایشی مختلف شکست نخورده است.»

هر تیم تحقیق مطالعات خود را در یک باغ‌وحش محلی انجام داد و نمونه‌هایی را در مناطق محصورشده مانند خانه‌های گرمسیری و اصطبل‌های سرپوشیده و محوطه‌های بیرون و فضای باز جمع‌آوری کرد.

آنها مشاهده کردند این نمونه ها حاوی مقادیری از DNA هستند.

کد خبر 5395196

منبع: مهر

کلیدواژه: باغ وحش دی ان ای حیوانات وحشی ویروس کرونا واکسن کرونا کووید 19 وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان بیمه سلامت آمار کرونا سویه اومیکرون کرونا واکسیناسیون شیوع کرونا بارداری واکسن آلودگی هوا تعرفه های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی باغ وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۸۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک

ایسنا/هرمزگان مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر شرق هرمزگان گفت: یک فروند شناور یدک‌کش چندمنظوره به چرخه عملیاتی و لجستیکی بندر جاسک افزوده شد.

حمیدرضا محمدحسینی تختی امروز هشتم فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به مطلب فوق اظهار کرد: این یدک‌کش دارای قابلیت آتشخواری در مواقع بروز حوادث و کاربری چندمنظوره است.

وی افزود: عملیات تغییر کاربری و چندمنظوره کردن این شناور در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با دانش متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان به پایان رسید.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر شرق هرمزگان هدف از استقرار شناور یدک کش برنا در بندر جاسک را افزایش ایمنی و نیز ارتقاء نُرم تخلیه و بارگیری کالا با پهلوگیری شناور تناژ بالا عنوان کرد. 

به گفته محمدحسینی تختی این شناور دارای سیستم ناوبری و کمک ناوبری، ۲۶ متر طول و ۲.۷۵ آبخور، دارای قابلیت ویژه‌ای برای ارتقاء توان عملکردی بندر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • کاربرد های پمپ آب
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!
  • الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک
  • گوزن سفید
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • اگر حیوانات جنگل زندگی اشرافی داشتند! (عکس)
  • ۳ شناور حامل کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر توقیف شد
  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان