Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا دکتر محمدحسین سرمست یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: کسانی که تنها یک دُز واکسن تزریق کرده اند در واقع هیچ واکسنی نزده اند لذا هر چه سریعتر باید نسبت به دریافت دُز دوم خود اقدام کنند.

وی افزود: مورد جدیدی از سویه اُمیکرون در خوزستان ماهده نشده و وضعیت شهرهای استان به لحاظ رنگبندی همچنان آبی است اما امیدوارم دستورالعمل های فردی مثل ماسک زدن، فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمع در فصل زمستان بیشتر رعایت شود تا از ورود به پیک بعدی جلوگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته هیچ گونه فوتی در استان گزارش نشده و تنها ۱۸ مورد مثبت ابتلا به بیماری شناسایی شد که ۲ مورد آنها بستری و بقیه سرپایی درمان شدند.

وی افزود: با توجه به شناسایی سویه اُمیکرون در بیشتر استان های کشور و آمار تصاعدی مبتلایان، اگر مردم خوزستان شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نکنند در معرض پیک کرونا قرار می گیریم لذا نباید تصور کنیم که از بیماری در امان بوده و کار را رها کنیم.

سرمست گفت: تردد در استان خوزستان بسیار بالا است و تجربه نشان داده که ما با یک تاخیر چندین روزه نسبت به دیگر استان‌ها، وارد پیک می شویم. اکنوان بیماری در استان های پر تردد کشور وجود دارد و باید این موضوع را جدی بگیریم.

وی ادامه داد: اگر چه تاکنون تنها یک مورد اُمیکرون در استان گزارش شده اما باید فرض کنیم که موارد بسیار دیگری وجود دارد به عنوان مثال یک سرماخوردگی عادی باید اُمیکرون فرض شود مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: مردم استان در زمینه رعایت شیوه نامه های بهداشتی بسیار خوب همکاری می‌کنند هر چند درصد آن پایین بوده ولی رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه سرعت واکسیناسیون دُز سوم در استان بسیار زیاد است افزود: تزریق سه دُز واکسن تا ۹۰ درصد در مقابل اُمیکرون ایمنی ایجاد می کند و فرد در صورت ابتلا شاید متوجه بیماری هم نشود.

سرمست گفت: چون فاصله بسیار زیادی از پیک قبلی نداریم تمام مراکز درمانی در خوزستان همچون مراکز واکسیناسیون آمادگی کامل را دارند.

وی با بیان اینکه آمادگی لازم برای افزایش مراکز تجمیعی را داریم افزود: مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون افزایشی است ولی همچنان ازدحامی در مراکز وجود ندارد البته با توجه به اینکه در فصل سرد سال قرار داریم، میزان مراجعه از ساعت ۱۰ به بعد خیلی کم است.

در حال حاضر بیش از ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار دُز واکسن در خوزستان تزریق شده است.

برچسب‌ها خوزستان اهواز واکسن کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوزستان اهواز واکسن کرونا خوزستان اهواز واکسن کرونا ا میکرون ز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۸۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با آقای «انگاته روبارد» وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی دیدار و گفتگو کرد. دکتر امیرعبداللهیان توسعه و ارتقای همه جانبه مناسبات با قاره آفریقا را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات دوجانبه با جمهوری آفریقای مرکزی در زمینه‌های مورد نیاز این کشور به ویژه در حوزه‌های کشاورزی، علمی و فناوری و آموزشی آمادگی خود را اعلام می‌دارد.

آقای «انگاته روبارد»، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی نیز با اشاره به اهمیت پذیرش دعوت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و اکسپو تهران و ابراز قدردانی از حسن میزبانی از ایشان و هیات همراه، پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشورمان در زمینه‌های علمی، فناوری و صنعتی را ستود.‌

کد خبر 6092645

دیگر خبرها

  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • انتقال گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در خوزستان
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • ضرورت کاهش سرعت متوسط سالانه خودروها/ مقوله آموزرش در رسانه‌ها پررنگ‌تر شود
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • تحویل گندم به مراکز سرپوشیده خوزستان با توجه با بارندگی‌ها
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟ (+ اینفوگرافی)