Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@23:52:20 GMT

ژاپن کار نیروهای آمریکایی را سخت‌تر می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۸۶۰۱

ژاپن کار نیروهای آمریکایی را سخت‌تر می‌کند

نخست‌وزیر ژاپن امروز (یکشنبه) در بحبوحه نگرانی‌ها از شیوع بیماری در پایگاه‌های آمریکایی و گسترش آن به جوامع محلی گفت، ایالات متحده با اعمال مقررات سفت و سخت‌تر کرونا در پایگاه‌هایش در این کشور موافقت کرده است.

به گزارش ایسنا، فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن در مناظره‌ای در شبکه تلویزیونی ان‌اچ‌کی گفت: ما از نظر اصولی با ایالات متحده توافق کرده‌ایم که خروج غیرضروری باید کنترل و ممنوع شود و اکنون در حال بحث در مورد جزئیات آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، ژاپن بار دیگر در سه منطقه‌ای که میزبان پایگاه‌های ارتش آمریکاست، محدودیت‌های کرونایی وضع کرده است و این اولین بار است که چنین تدابیر کنترل اورژانسی از ماه سپتامبر وضع می‌شود. به دنبال افزایش موارد ابتلا با سویه امیکرون کرونا، فرمانداران این مناطق درخواست کردند تا تدابیر جدی‌تری اتخاذ شود.

فومیو کیشیدا گفت: در جریان نشست مجازی روز جمعه میان وزیران دفاع و خارجه ایالات متحده و ژاپن و همچنین در نشست‌های دیگر، ما از ایالات متحده خواستیم تا به این نگرانی‌ها توجه و رسیدگی کند.

ژاپن تقریبا از اواخر نوامبر که سازمان بهداشت جهانی درباره سویه امیکرون ابراز نگرانی کرد، ورود تمام مسافران خارجی را ممنوع کرده است. اما ارتش آمریکا با یک برنامه آزمایش و قرنطینه جداگانه، نیروهایش را جابجا می‌کند و این نیروها به داخل و خارج ژاپن تردد دارند.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشور ژاپن آمريكا ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۸۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی

به گزارش خبرگزاری مهر، حقوق بشر آمریکایی با خیزش نخبگان و دانشگاهیان دانشگاه‌های سرتاسر آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی به وضوح مفهوم خود را نمایان ساخته است.

در همین ارتباط، وزارت خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود امروز شنبه در گزارشی به تشریح وضعیت حقوق بشر در آمریکا پرداخته و از عدم پایبندی این کشور به حقوق و آزادی‌های بنیادین بشری انتقاد کرده است.

وزارت خارجه روسیه در تشریح وضعیت حقوق بشر در آمریکا تصریح کرده که ایالات متحده آمریکا علی‌رغم وجود تناقض‌های عمیق در جامعه این کشور همچنان خود را سردمدار حراست از حقوق بشر معرفی می‌کند در حالی که عجله‌ای برای پایبندی به تعهدات قانونی خود در این زمینه نشان نمی‌دهد.

مسکو می‌افزاید: عملیات‌های نظامی در خاک کشورهای اروپایی و خاورمیانه، احداث زندان‌های مخفیانه در سراسر دنیا و اجرای سیاست‌های ضد مهاجرتی در سال‌های اخیر از جمله مواردی است که روسیه آن را مصداق زیر پا گذاشتن آزادی‌ها و حقوق بشری توسط ایالات متحده برشمرده است.

وزارت خارجه روسیه تصریح کرده که این موارد نقض حقوق بشر نشان‌دهنده «ماهیت دوگانه» موضع‌گیری دستگاه‌های حاکمیتی آمریکا در خصوص موازین حقوق بشر و همچنین قوانین بین‌المللی است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که ایالات متحده آمریکا به طور فعالانه از تاکتیک‌های جنگ نیابتی علیه روسیه استفاده می‌کنند که نمونه آن در کمک‌های نظامی گسترده این کشور به اوکراین نمایان است.

گزارش وزارت خارجه روسیه همچنین می‌گوید آمریکا در حال اعمال فشارهای آشکار علیه کشورهای دارای حاکمیت مستقل به بهانه اجرای مکانیسم‌های حقوق بشری است که هدف آن ایجاد ذهنیت منفی علیه فدراسیون روسیه و متحدان و شریکانش در صحنه بین‌المللی است.

کد خبر 6096708

دیگر خبرها

  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • (تصاویر) مقایسه بمب افکن چینی Xi’an H-۲۰ و B-۲۱ آمریکایی؛ کدام بهتر است؟
  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد
  • نشریه تایم: حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند
  • سنتکام مدعی رهگیری و انهدام پهپادهای یمن شد
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد