Web Analytics Made Easy - Statcounter

 باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اسناد ارائه شده تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل، در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۰۰ میلیون دلار از این شرکت حقوق و مزایا دریافت کرده و این در حالی است که متوسط دریافتی کارمندان شرکت اپل سالانه ۶۸ هزار و ۲۵۴ دلار بوده، این یعنی مدیر عامل اپل ۱۴۴۷ برابر کارمندانش حقوق می‌گرفته است؛ اما تنها مدیرعامل اپل نیست که حقوقی بسیار بالاتر از کارمندانش می‌گیرد بلکه دیگر شرکت‌های بزرگ جهان هم به مدیرعامل‌های خود که سهم زیادی در موفقیت‌های شرکت دارند، حقوقی چند میلیون دلاری پرداخت می‌کنند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حقوق و مزایای «تیم کوک»
همان طور که پیش از این نوشتیم متوسط دریافتی کارمندان شرکت اپل در سال ۲۰۲۱ معادل ۶۸ هزار و ۲۵۴ دلار بوده است در حالی که حقوق مدیرعامل شرکت اپل در سال ۲۰۲۱، ۱۴۴۷ برابر متوسط دریافت کارمندان بوده که این نسبت در سال ۲۰۲۰، ۲۵۶ برابر بوده است. اما حقوق «تیم کوک» مدیرعامل اپل برای یک سال سه میلیون دلار بوده که با توجه به رشد ۳۰ درصدی درآمد اپل نسبت به سال قبل که به ۳۶۵ میلیارد دلار رسیده و همچنین بالا رفتن ارزش اپل به سه هزار میلیارد دلار باعث شده او ۸۲.۳ میلیون دلار سهام اپل جایزه بگیرد و ۱۲ میلیون دلار هم برای رسیدن اپل به اهدافش. همچنین ۱.۴ میلیون دلار هم به او برای سفر‌های هوایی پرداخت شده است.

بیشتربخوانید

پولدارترین افراد دنیا چه شغلی دارند؟ + تصاویر

حقوق و مزایای «ساندرا پیچای»
یکی دیگر از مدیرانی که نسبت به کارمندانش حقوق چند صد برابری دارد، ساندرا پیچای مدیرعامل گوگل است. طبق گزارش‌های گوگل، ساندرا پیچای در سال ۲۰۲۱ در مجموع ۲۸۰ میلیون دلار حقوق و پاداش دریافت کرده که ۱۰۸۵ برابر متوسط حقوق کارمندان این شرکت است. حقوق ساندرا پیچای مدیر عامل گوگل سالانه دومیلیون دلار است و بقیه این پول به دلیل اضافه شدن درآمد‌های این شرکت در سال اخیر بوده که او به صورت پاداش دریافت کرده است.

حقوق و مزایای «ساتیا نادلا»
مدیر مایکروسافت هم از آن مدیرانی است که میزان حقوقش با کارکنان شرکتش اختلاف فاحشی دارد. ساتیا نادلا مدیر مایکروسافت در سال ۲۰۲۱ در مجموع ۴۲ میلیون دلار درآمد داشته است. از آن جا که میانگین حقوق کارمندان مایکروسافت ۱۷۲ هزار دلار است، می‌توان نتیجه گرفت نسبت حقوق مدیر عامل به کارمندان در مایکروسافت ۲۴۹ به یک است.

دلایل حقوق بالای مدیران

به تازگی بنیاد غیرانتفاعی «As You Sow» هم برای بررسی چرایی حقوق بالای مدیران فهرستی از ۱۰۰ مدیرعامل را منتشر کرده که در مقایسه با کارکنان بیشترین حقوق را از شرکت‌های خود دریافت می‌کنند. این موسسه سه عامل اصلی را دلیل حقوق بالای مدیران این شرکت‌ها نسبت به کارکنانش دانسته است. اولین دلیل، تلاش مدیر برای موفقیت شرکت است، دوم ایجاد انگیزه بیشتر برای مدیر است که تا سال آینده موفقیت چشمگیرتری به دست آید و در آخر ترس از دست دادن مدیر شرکت است که می‌تواند با حضور در شرکت‌های دیگر، رقیب سرسختی برای خود آن شرکت شود. آن چه در این گزارش آمده نشان می‌دهد انسان‌های موفق و دارای ایده آن قدر منحصر به فرد هستند که می‌توانند یک شرکت را از نابودی نجات دهند و سودکلانی را نصیب سهامدارانشان کنند در نتیجه حفظ آن‌ها به قیمت پرداخت حقوق‌های چند میلیون دلاری قابل توجیه است.

منبع: روزنامه خراسان

انتهایپیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حقوق کارگران حقوق های نجومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۸۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟

بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش امسال حقوق معلمان حق التدریس دوبرابر افزایش خواهد یافت. به گزارش اقتصاد آنلاین، حقوق معلمان آموزش و پرورش از موضوعات مهمی است که در صدر اخبار قرار دارد. میزان حقوق دریافتی فرهنگیان به عوامل مختلفی از جمله امتیاز رتبه بندی، سابقه کار، مدرک تحصیلی و ... بستگی دارد. این روز‌ها افزایش دوبرابری حقوق بخشی از معلمان تبدیل به خبر داغ رسانه‌ها شده است؛ اما حقوق کدام معلمان تغییر می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بر اساس اعلام آموزش و پرورش افزایش دو برابری حقوق شامل معلمان حق‌التدریس خواهد شد و بر اساس آن نرخ‌های کنونی تدریس ساعتی تا میزان دو برابر افزایش خواهد یافت. در آموزش و پرورش عده‌ای به صورت حق‌التدریس مشغول به کار هستند بر اساس آخرین اعلام این وزارت خانه حقوق معلمان حق التدریسی با مدرک کاردانی در ازای هر یک ساعت تدریس ۱۸ هزار تومان، میزان حقوق معلمان حق التدریسی با مدرک کارشناسی در ازای هر یک ساعت تدریس ۲۰ هزار تومان، میزان حقوق معلمان حق التدریسی با مدرک کارشناسی ارشد در ازای هر یک ساعت تدریس ۲۳ هزار تومان و میزان حقوق معلمان حق التدریسی با مدرک دکتری تخصصی و حرفه‌ای در ازای هر یک ساعت تدریس ۲۳ هزار تومان است. این ارقام همواره با اعتراض معلمان حق‌التدریس مواجه بوده است به طوری که آموزش و پرورش افزایش حقوق دو برابرای معلمان حق التدریس را در دستور کار قرار داده است.

در همین رابطه علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به موافقت سازمان اداری و استخدامی با افزایش مبلغ حق‌التدریس، از افزایش دوبربرای حقوق این معلمان خبر داد.

وی در این باره گفته بود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

یکی از موضوعات دیگر در آموزش و پرورش کمبود معلم است که بنابر اعلام سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با افزایش میزان حقوق احتمال ضریب به اشتغال معلمان برای اضافه تدریس بیشتر می‌شود که می‌تواند نیاز‌های آموزش و پرورش برای تدریس را تامین کند.

همچنین سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد. بر این اساس حقوق معلمان رسمی با توجه به افزایش حقوق کارمندان محاسبه خواهد شد، اما مبلغ اضافه تدریس و حقوق معلمانی که فقط به صورت حق التدریس در آموزش و پرورش مشغول به کار هستند افزایش دو برابری خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • سقوط ین با اقدام بانک ژاپن
  • وزارت ورزش: فعلا این دو مدیر را برکنار نکنید!
  • ورود PSG: رقابت با آرسنال و سیتی برای ستاره برزیلی
  • هوش اجتماعی مدیران چیست؟!
  • خواهش لاپورتا از ژاوی: مربی بزرگ نیست، بمان!
  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • انصراف میلان: خط قرمز روی نام مربی بزرگ
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
  • یورو رکورد زد