Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@22:36:57 GMT

لوپ باطل در پیست اسکیت/ جایی برای کارمندان نیست!

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۸۷۶۴

لوپ باطل در پیست اسکیت/ جایی برای کارمندان نیست!

فدراسیون اسکیت در حالی در انتظار برگزاری انتخابات است که برخی‌ها می‌کوشند مدیران بی‌کارنامه و ناکام را به این فدراسیون تحمیل کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طبق برنامه اعلامی وزارت ورزش و جوانان انتخابات فدراسیون اسکیت قرار است 22 دی ماه برگزار شود. این مجمع انتخاباتی آخرین انتخابات از سریال انتخاباتی فدراسیون های ورزشی است که برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه در این میان انتخابات برخی از فدراسیون ها نظیر بسکتبال و نابینایان به تعویق افتاده است.

فدراسیون اسکیت یکی از مهمترین فدراسیون های ورزشی محسوب می شود؛ یک رشته المپیکی و پرمدال که در تمامی کشورها از اهمیتی دوچندان برخوردار است اما در ایران چندان جایگاهی ندارد. رشته ای که در تمام این سالها در یک مهجوریت خودساخته گیر افتاده. آنچه بیشتر به حضور مدیران منفعل و خنثی در راس این فدراسیون باز می گردد. مدیرانی که بیشتر از آنکه یک مدیر باشند و برای ارتقا و پیشرفت این رشته تلاش کنند و بکوشند، کارمندان بی خاصیتی از بدنه وزارت ورزش و جوانان بوده اند که صندلی این فدراسیون به آنها هبه شده و همین سبب شده تا اسکیت ایران در تمام این سالها درجا بزند.

اگرچه حضور چهره اکتیو و کاربلدی به نام کاوه صدقی در راس تشکیلات هاکی روی یخ و هاکی اینلاین و ارتباطات بین المللی و تلاش های وی از عضویت ایران در فدراسیون جهانی تا تشکیل تیم های ملی سبب شده تا فدراسیون اسکیت در چند وقت اخیر بر سر زبانها بیفتد اما تمامی این اتفاقات محصول شخص صدقی بوده و فدراسیون در آن نقشی نداشته و بیشتر به همان رکود و انزوای خود ادامه داده.

رویه‌ای که ظاهرا به نظر می رسد برخی ها تلاش دارند که در دوره جدید این فدراسیون نیز رخ دهد و یک مدیر سفارشی از فدراسیون منفعل فعلی‌اش به فدراسیون اسکیت نقل مکان کند.

اتفاقی عجیب که مشخص نیست با اتکا به کدام رزومه و پشتوانه قرار است رخ دهد. مدیریت این کاندیدا را پیش از این در فدراسیون مربوطه‌اش رویت کرده ایم؛ فدراسیونی که در رکود، انزوا و پسرفت روی اسکیت را سفید کرده! رشته‌ای که در طول سالیان اخیر با مدیریت منفعل و کارمندی هیچ دستاوردی نداشته و با روزمرگی روزگار را سپری می کند. فدراسیونی که در هیچکدام از المان ها از کسب مدال، پشتوانه سازی، لیگ باکیفیت گرفته تا بدیهیاتی همچون جذب اسپانسر ناکام بوده و تیم هایش در نقش توریست به رقابتها اعزام می شوند و تنها یک دور یا نهایتا دو دور با ارفاق مسابقه داده و حذف می شوند؛ البته اگر اعزامی وجود داشته باشد!

با این کارنامه مدیریتی مشعشع، یکی از مدیران اصلی این فدراسیون ناکام و خنثی حالا هوس ریاست در یک فدراسیون دیگر کرده تا با همین مدل مدیریتی اسکیت را نیز زمینگیر کند تا اسکیت از همین حداقل‌های فعلی نیز بابماند!

عجیب اینکه گفته می شود این کاندیدا از سوی برخی افراد و جریانات منزوی و طرد شده نیز حمایت می شود؛ اتفاقی که بیشتر از آنکه برای او امتیاز باشد، یک گل به خودی است. جریانی که با سفارش و لابی می کوشد گزینه مورد نظر خود را به وزارت ورزش تحمیل کند.

فراموش نباید کرد که اسکیت علاوه بر اهمیت و جایگاهش در سطح جهان و مدال های پرشمارش، رشته ایست که بیشترین مخاطب را در میان نوجوانان و جوانان دارد و در بعد همگانی بسیار فعال است. بنابراین برای چنین رشته‌ای که عامه مخاطبان آن را سنین پایین تشکیل می دهند و سرشار از انرژی و انگیزه هستند، باید مدیری از همین جنس انتخاب کرد؛ یک مدیر جوان، اکتیو، جاه طلب و باانگیزه که بتواند به نیازهای قشر نوجوان و جوان این رشته پاسخ درخوری بدهد. آنچه تا به امروز از اسکیت دریغ شده و این فدراسیون بیشتر به پاتوقی برای مدیران پیرمردی بوده که در آستانه بازنشستگی از هر تحرک و انگیزه ای تهی بوده اند. جالب اینکه کاندیدای مدعی نیز در همین کتگوری و رده سنی دسته بندی می شود و بدیهی است که با این شرایط نمی تواند پاسخگوی نیازهای این رشته باشد.

این فدراسیون زیرمجموعه و رشته های فراوانی دارد که رسیدگی به همه آنها و برنامه ریزی برای تمامی آنها نیاز به یک مدیر تمام وقت، اکتیو و انرژیک دارد؛ مدیری که روحیه کارمندی نداشته باشد، پای کار باشد و البته زبان بین الملل و تعامل با نهادهای بین المللی را بداند. همانند راهی که کاوه صدقی در هاکی روی یخ رفته و موفق بوده.

برای رشته ای که یک چمدان مدال در بازیهای آسیایی و المپیک دارد و در صورت توجه و سرمایه گذاری و با توجه به اقیانوس استعدادها در ایران می تواند سهمی از این خوان رنگارنگ مدال ها داشته و سبد مدال های ایران در بازیهای آسیایی و المپیک را رنگین کند، مدیری کاندیدا شده که اساسا با واژه ای به نام مدال بیگانه است و در طول سالیان طولانی مدیریتش در رشته تخصصی‌اش رنگ مدال را ندیده!

اسکیت را پای روابط خاص و مدیران بی خاصیت نباید تلف کرد. این رشته مدیر کارمند و سفارشی نمی خواهد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فدراسیون اسکیت رشته ای یک مدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۸۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شماری از کارمندان دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا سرکوب جنبش دانشجویی در حمایت از غزه را محکوم کردند.

بر اساس این گزارش، شماری از کارمندان دولت آمریکا خواستار آتش‌بس در نوار غزه شدند و اعلام کردند: ما در کنار تظاهرکنندگان می ایستیم و مخالت خود را با موضع رئیس جمهور مبنی بر سلب حقوق آنها اعلام می کنیم.

آنها افزودند: ما حملات سرکوبگرانه و نظامی علیه تظاهرات دانشجویی را محکوم می کنیم.

کارکنان دولت بایدن همچنین از او خواستند تا از حقوق قانون اساسی دانشجویان معترض حمایت کند.

این خبر در حالی است که تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین و غزه در دانشگاه‌های و کشورهای اروپایی همچنان ادامه دارد و با سرکوب و خشونت از جانب پلیس و نیروهای امنیتی مواجه می شود.

کد خبر 6095995

دیگر خبرها

  • احکام افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان قوه قضائیه صادر شد
  • مجیدی: ورزشکاران حرفه‌ای اسکیت نیاز به حمایت بیشتری دارند
  • اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین
  • اسبقیان: بانوان هاکی در صورت کسب مدال، پاداش می‌گیرند
  • یک شورش بزرگ در جشنواره کن
  • تجلیل از دختران مدال‌آور ‌رشته‌های‌ ووشو و کاراته در مشهد
  • نجفی: استاندارد نبودن پیست‌ها برای ورزشکاران هزینه‌بردار است
  • دعوت ۱۲۴ مدال آور فدراسیون بدنسازی به مراسم تجلیل از قهرمانان
  • (ویدیو) بخشنامه مدیرکل حقوقی گمرک باطل شد
  • کمک به فقرا توسط کارمندان در کردستان نهادینه شود