Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین جهاد دانشگاهی از ابتدا تاکنون با نگاهی متفاوت مسیرش را رو به تعالی طی کرده است و توانسته نشان دهد جمله ما می‌توانیم تنها یک شعار نیست بلکه با تلاش و پشتکار و استفاده از توان داخلی و نخبگان جوان می‌توان این شعار را عملی کرد.

به گزارش ایسنا، یکی از راه‌هایی که جهاد دانشگاهی می‌تواند دستاوردهای خود را به منصه ظهور بگذارد برگزاری نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی است که دی ماه سال جاری با هدف روایت دستاوردها و توانمندی‌های نوآورانه در بوستان گفتگو در تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارائه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در این نمایشگاه به‌نوعی نمایش توان داخلی به مسئولان بود و نشان داد جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک بازوی دانش‌بنیان می‌تواند با دریافت مأموریت در حل مسائل کشور نقش‌آفرینی کند.

اهمیت اعتماد به توان داخلی و نخبگان

فرشاد پیله چی، رئیس جهاد دانشگاهی قزوین درخصوص این نمایشگاه به ایسنا گفت: نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های جهاد دانشگاهی نمونه‌ای از فعالیت‌های مجموعه بزرگ جهاد دانشگاهی بود که هر ۱۰ سال یک بار برگزار می‌شود و آخرین دستاوردها و توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در عرصه‌های پژوهش، آموزش و فرهنگ به نمایش گذاشته می‌شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه در سال ۱۴۰۰ این اتفاق رقم خود تا همه کارمندان جهاد به خود ببالند که در چنین مجموعه پویا و فعالی در حال خدمت به مردم هستند؛ مجموعه‌ای که دستاوردهای مهمی را در طول ۴۰ سال برای مردم به ارمغان آورده است.

این مسئول تصریح کرد: فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی متعددی در جهاد انجام گرفته، یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی که نباید از کنار آن به‌سادگی گذشت، دستاوردهای پژوهشی است، خصوصاً در سه بخش فنی مهندسی؛ پزشکی و کشاورزی جهاد دانشگاهی در طول این سال‌ها دستاوردهای منحصربه‌فردی داشته؛ در این نمایشگاه تفاهم‌نامه‌های مختلفی در سطح ملی با جهاد دانشگاهی منعقد شد که این اتفاق فرصتی برای تعامل و تبادل ظرفیت‌ها و پایه‌ریزی اقداماتی برای دستیابی به دستاوردهای آینده بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خداوند را شاکریم که در جهاد دانشگاهی در عرصه‌های مختلف این توانمندی وجود دارد که به کمک کشور بیاییم و بحث اقتصاد مقاومتی را پررنگ‌تر و متعالی‌تر پیش ببریم.

پیله‌چی بیان کرد: در این میان نکته بسیار مهم این است که مسئولین کشوری به این موضوع باید توجه داشته باشند که طبق فرموده مقام معظم رهبری هرچه بیشتر به توان داخلی اعتماد کرده و از نخبگان و دانشمندان داخل کشور در گام دوم انقلاب در راستای رسیدن به قله‌های علمی و فرهنگی استفاده کنند.

وی بیان کرد: دستاوردی که از استان قزوین در این نمایشگاه ارائه شد مجموعه کتب بومی آموزش زبان انگلیسی با عنوان تجاری آیت بود؛ این کتاب‌ها با رویکردهای خلاقانه هنری، علمی و فرهنگی راهی نو در تألیف متون آموزش زبان‌های خارجی گشوده است که می‌تواند برای کشورهای اسلامی و سایر کشورهایی که همچون ایران فرهنگی غنی دارند الگو باشد.

این مسئول افزود: این مجموعه در ۸ سطح برای زبان آموزان آماده شده و در کنار کتاب پک کامل صوتی، تصویری و کتاب معلم هم وجود دارد و در پی آن هستیم که برای این مجموعه اپلیکیشن هم طراحی کنیم، این کتاب‌ها اکنون به صورت پایلوت در سراسر کشور در حال تدریس است و امیدواریم تا پایان سال به صورت کامل آماده و راهی بازار شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین در پایان اظهار کرد: رویداد دیگری که در نمایشگاه جهاد دانشگاهی صورت گرفت برگزاری پنجمین دوره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر جهاد دانشگاهی با حضور محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بود که در این برنامه از دکتر علی دلزنده از جهاد دانشگاهی قزوین از سوی دفتر علوم انسانی و هنر معاونت پژوهش جهاد دانشگاهی به‌عنوان پژوهشگر برتر تقدیر شد.

جهاد دانشگاهی مسئله محور عمل کند

دکتر فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز که از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی بازدید داشته در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این نمایشگاه نماد خوب ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشمندان و متخصصان جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهش و فناوری، فرهنگ، آموزش و کارآفرینی، تجاری سازی و اقتصاد دانش‌بنیان بود.

وی افزود: خوشبختانه جهاددانشگاهی دستاوردهای خوبی را در حوزه‌های مختلف دارد که می‌توان با حمایت بیشتر زمینه ارتقاء این توانمندی‌ها و گره گشایی از مشکلات، مسائل و معضلات مختلف کشور را در جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی فرابخشی فراهم کرد. جهاد دانشگاهی باید مسئله محور عمل و برحسب آن اولویت‌ها و پروژه‌هایی را تعریف کند.

این نماینده مجلس بیان کرد: قطعاً با اعتماد به توان داخلی و حمایت از آن‌ها می‌توان شاهد تحول در حوزه‌های مختلف و رشد و شکوفایی در کشور بود. بومی‌سازی فناوری و تکنولوژی و ارتقاء آن نیازمند حمایت جدی از دانشمندان پرتوان داخلی است.

محمدبیگی خاطرنشان کرد: امروز تولیدکنندگان ما در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند لذا باید با روش‌های نوین علمی و فناوری به کمک آن‌ها آمده تا خلأهای موجود را در این عرصه پر کند.

وی افزود: از سوی دیگر باید سرمایه‌گذاران و صنعتگران را به سمت حمایت جدی از تولیدات نوین فناورانه و علمی سوق داد؛ قطعاً با ایجاد ارتباط دو سویه بین حوزه صنعت و شرکت‌های دانش بنیان و مراکز علمی می‌توان شاهد تحول و بهبود وضعیت کشور در عرصه‌های مختلف و عبور از تحریم بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی قزوين جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی توانمندی ها توان داخلی ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۸۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مسابقه ملی «سدید» در ۴ بخش کتاب، پایان‌نامه، مقاله و طرح‌های پژوهشی برای دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف در خرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.
در این مسابقه دانشجویان همه مقاطع تحصیلی می‌توانند معرفی کتاب، ارائه مقاله چاپ‌شده در مجلات معتبر و یا طرح‌های پژوهشی و اختراعات خود را طی مدت ۳ دقیقه در حضور داوران ارائه کنند، دانشجویان مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری هم باید از پایان‌نامه و یا رساله دکتری خود طی همین مدت دفاع کنند.
براساس آئین‌نامه این مسابقه، طرح‌های ارائه‌شده باید در زمان دانشجویی یا حداکثر دو سال پس از دانش آموختگی به پایان رسیده باشد و دارای گواهی اتمام طرح و اعلام رضایت کارفرما برای ارائه در مسابقه باشد.
دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز عالی استان تهران تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ مهلت دارند برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع‌رسانی باشگاه کتابخوانی دانشجویان ایران به نشانی BookRc.ir مراجعه کنند.
برگزیدگان این مرحله از مسابقات علاوه‌بر دریافت جوایز نقدی و لوح تقدیر معتبر به مرحله کشوری معرفی می‌شوند.
جوایز نقدی در نظر گرفته‌شده برای برگزیدگان این مرحله از مسابقه ملی «سدید» شامل موارد ذیل است:
یک جایزه ۲۰ میلیون ریالی برای یک نفر
دو جایزه ۱۰ میلیون ریالی برای دو نفر
۳ جایزه ۵ میلیون ریالی برای سه نفر
سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی با همکاری و مشارکت دبیرخانه مسابقات جهاد دانشگاهی، معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران و جهاد دانشگاهی، اداره‌کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران این مسابقه ملی را در استان تهران برگزار می‌کند.

دیگر خبرها

  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • دستاوردهای جهاد افغانستان را حفظ می کنیم
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست