Web Analytics Made Easy - Statcounter

نسیم صفایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا، اظهار داشت: حدود ۱۰ سال است که در بدمینتون فعالیت می‌کنم و ۶ سال هم عضو تیم ملی هستم و چهار سال هم رنکینگ یک ایران را در تک نفره و دونفره زنان دارم.

وی افزود: در پنج دوره از مسابقات بین‌المللی جام فجر یک عنوان قهرمانی در بخش دو نفره کسب کردم. در مسابقات بین‌المللی جوانان سمنان و قهرمانی آسیا در چین و چلنج باکو حضور یافتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 حضور در مسابقات قهرمانی آسیا تجربه متفاوتی نسبت به رقابت‌های داخلی بود اما بازیکنان ایران ظرفیت آن را دارند تا از لحاظ تاکتیکی، تکنیکی و تجربه بتوانند با بازیکنان قدرتمند آسیایی رقابت کنند.

وی اضافه کرد: برنامه فدراسیون برای حضور نمایندگان کشورمان در برخی مسابقه‌ها در عملکرد بدمینتون بازان تاثیر گذاشت و اثر آن را در بانوی المپیکی ایران ثریا آقایی دیدیم و توانستیم به سهمیه المپیک توکیو برسیم. اگر این روند ادامه یابد، بهتر نتیجه می‌گیریم.

صفایی خاطرنشان کرد: قطب رشته‌های راکتی قاره آسیاست یعنی بهترین‌های جهان در آسیا حضور دارند اما مدعیان رشته‌های پارابدمینتون بیشتر در اروپا و آمریکا هستند. کشورهایی مانند چین، اندونزی، مالزی و کره‌جنوبی از قدرت‌های این رشته در جهان هستند و این کار را برای ما سخت کرده است. رقابت ما با بیشتر با بازیکنان اروپایی، آفریقایی و آمریکایی است.

ملی‌پوش بدمینتون تاکید کرد: بزرگ‌ترین آرزوی یک ورزشکار حرفه‌ای حضور در بازی‌های المپیک است و برای دستیابی به سهمیه المپیک باید ۴ سال برنامه‌ریزی داشته باشیم. کسب سهمیه المپیک پاریس را برای خود خیلی دور نمی‌بینم.

وی یادآور شد: بخاطر کرونا در مسابقات برون مرزی زیادی شرکت نکردم و همین سبب شده تا در رنکینگ جهانی‌ در رده ۴۰۰ باشم و در صورت حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی به طور حتم این رنکینگ ارتقا خواهد یافت. 

صفایی تصریح کرد: بزرگ‌ترین ضعف بدمینتون‌بازان کشورمان حضور نیافتن در مسابقه‌های بین‌المللی است. همین امر سبب می‌شود تا تجربه کمی داشته باشیم و به موفقیت نرسیم.

وی اضافه کرد: بدمینتون ایران با ضعف تجربه روبروست و هر چند ثریا آقایی خودش خیلی تلاش کرد و حمایت وزارت ورزش و فدراسیون بی‌تاثیر نبود اما یک بازیکن باید ابتدا خود اراده داشته باشد. اراده و انگیزه ثریا سبب شد تا سهمیه المپیک بگیرد.

برچسب‌ها تیم ملی بدمینتون زنان فدراسیون بدمینتون مسابقات قهرمانی آسیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تیم ملی بدمینتون زنان فدراسیون بدمینتون مسابقات قهرمانی آسیا تیم ملی بدمینتون زنان فدراسیون بدمینتون مسابقات قهرمانی آسیا سهمیه المپیک بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۹۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدارسیون دوومیدانی، سید محمد شروین اسبقیان معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان امروز(دوشنبه) باحضور در فدراسیون دوومیدانی با قهرمانان و ملی پوشان این رشته ورزشی که شانس کسب سهمیه المپیک را دارند دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر همین اساس در این دیدار که حسین مطیعی سرپرست فدراسیون دو و میدانی نیز حضور داشت، معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ضمن آشنایی با ملی پوشان دو و میدانی از نزدیک در جریان میزان آمادگی و آخرین اقدامات آنها در راستای رسیدن به سهمیه المپیک پاریس قرار گرفت.

وی همچنین، خطاب به ورزشکاران اظهار داشت: عملکرد شمارا قطعا تحت نظر داریم و در مسابقات قهرمانی کشور که طی ماه آینده برگزار خواهد شد حضور خواهم یافت تا کاملا در جریان میزان آمادگی و امورات فنی شما عزیزان قرار بگیرم.

در ابتدای این نشست نیز حسین مطیعی در سخنانی به اقدامات صورت پذیرفته در فدراسیون دوومیدانی به منظور ایجاد بهترین شرایط و امکانات در راستای کسب سهمیه المپیک پاریس توسط ورزشکاران ورزش پایه و مادر پرداخت.

گفتنی است در این دیدار، حسن تفتیان،مهدی صابری،مهدی پیرجهان، حمیده اسماعیل نژاد و همچنین نازنین فاطمه عیدیان و مهدی هفت چشمه که به تازگی موفق به کسب مدال در مسابقات جوانان قهرمانی آسیا شده اند حضور داشتند.

کد خبر 6092213

دیگر خبرها

  • گزارش سایت آمریکایی از رقیب‌ ایرانی لی در استانبول
  • حسرت ۵۲ ساله اپه و فلوره ایران برای بازگشت به المپیک
  • دیلانچیان: شانس کسب دو سهمیه المپیک را برای اولین بار داریم/ یاوری در دسته‌بندی نمایندگان شنای ایران نیست
  • طلوع کیان:مهمتر از صعود بازیابی چهره معتبر تیم ملی والیبال در عرصه بین المللی است/ بازیکنان غایب اردو عذر موجه ارائه کردند
  • مناف هاشمی: مجلس ردیف بودجه رویداد‌های بین المللی را حذف کرد/ بالای ۳۵ سهیمه المپیک خواهیم داشت
  • کیومرث هاشمی: با زحمات فدراسیون ژیمناستیک، سهمیه المپیک کسب شد
  • تقدیر وزیر ورزش از مهدی الفتی بعد از کسب سهمیه المپیک
  • غیبت ارسلان در استانبول؛ نازاریان کوچک به دنبال سهمیه
  • اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم
  • بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد